Bekijk volle/desktop versie : Vijf gouden tips om te besparen op vakantie



14-01-2013, 19:26
Het duurt nog even maar wij hebben alvast een paar goede tips voor je vakantie.





Op vakantie willen we vooral genieten, maar dankzij deze vijf simpele tips zal je minder uitgeven en evenveel plezier maken. Weer thuiskomen wordt zonder financiële kater plots minder erg.

1. Pak de telefoon en bel!
Alles online regelen lijkt makkelijk, maar door af en toe eens te bellen kan je heel wat geld besparen. Je kan hotels vragen naar aanbiedingen of informeren naar het openbaar vervoer in de streek, om een taxi op het vliegveld uit te sparen. In een persoonlijk gesprek kom je vaak meer te weten dan via e-mail.

2. Kies eens een andere bestemming
Geen zin in Marokko? Heb je een beperkt budget, dan reis je bijvoorbeeld het best niet naar Scandinavië. Landen in het zuiden bezoeken betekent een duurder vliegticket kopen, maar ter plekke is het leven vaak spotgoedkoop. Maak dus voor je boekt even de rekening. Voor landen als Dubai of de Malediven dien je bij voorbaat al diep in de buidel te tasten.

3. Geef gericht geld uit
Af en toe willen we op vakantie allemaal eens decadent doen, maar stel prioriteiten. Én in een vijfsterrenhotel logeren, én naar een duur restaurant gaan, én een privéchauffeur inhuren kan niet, dus bepaal wat jij het belangrijkste vindt. De metro nemen naar je doel of het winkelcentrum binnenwandelen met een nieuwe Chanel-tas aan de arm kan ook best leuk zijn.

4. Koop de lokale krant
Koop op je bestemming een krant of neem flyers mee waar je ze tegenkomt. Vaak kom je zo heel wat gratis bezienswaardigheden en goedkope evenementen op het spoor. Je blijft ook gegarandeerd weg van de geijkte toeristische paden.

5. Boek direct
Vaak geven vliegtuigmaatschappijen op hun eigen websites kortingen die elders niet te zien zijn. Hetzelfde geldt voor hotels, musea en pretparken. Kijken en vergelijken is de boodschap. Het kost je meer tijd en moeite dan een all-in boeken via een reisagent, maar je zal het verschil voelen in je portemonnee.

14-01-2013, 19:47


Totaal niet besteed aan marokkanen.


14-01-2013, 21:03
Malediven is mijn droomvakantie . Alleen al bij het zien van foto's ..krijg je zin om te gaan


15-01-2013, 11:34
ah shmen malediven. De meesten van jullie hebben Marokko amper geheel en goed te zien.
Leer eerst heel Marokko kennen van noord naar zuid en van oost naar west. de meesten hier gaan elk jaar rechtstreeks naar 1 plekkie of 1 regio en zien niets meer van het land.


15-01-2013, 11:35


Voor vakantie geldt 'eigen land eers'. Eerst die goed leren kennen dan pas verder kijken.


15-01-2013, 13:45
sha7a,

ik heb marokko wel gezien alleen niet helemaal, ik ben nog altijd bezig om het af te ronden, ik kom oorspronkelijk van tanger en ben tot het zuide gegaan nu wil ik dus de andere kant zien..

saliss ... malediven daar ga ik insha allah zeker nog naar toe maar voor ik dat doe wil ik echt eerst marokko zien en insha allah malediven komt heel snel aan de buurd.



15-01-2013, 14:19
Wat een domme tips. Hier heb ik dus echt niks aan. Goeie tips zijn hoe je op geld kunt besparen en wat je per x opzij kunt leggen, om nog redelijk op vakantie te gaan. Mana chanel-tas of dat soort dingen..


15-01-2013, 14:28
@dunai: jaa Malediven moet je gewoon heen gaan!! dan kan ik je aanraden aangezien ik werk in de reiswereld, marokko heb ik helemaal gezien althans wat er te zien valt dan he .Maar malediven moet ik ook heen insha allah


16-01-2013, 00:14
De Malediven zijn prachtig.
Maar Bora Bora