Bekijk volle/desktop versie : Kom jij de Afspraken Na Mijn geliefde broeders en zusters !!!!



12-01-2013, 23:03

...Een harde knal was het eerste wat ik hoorde.... was dit een droom
of verkeerde ik in een onwerkelijke realieit? Terwijl het felle licht
plotseling in mijn ogen scheen probeerde ik bevreesd de slaap uit
mijn ogen te wrijven Dit was geen droom... Dit was geen droom... Een
intens gevoel van angst bekroop mij... ik wist niet wat mij overkwam,...
ik werd omringd door Zes bewapende mannen waarvan een met een
felle zaklantaarn in mijn ogen scheen. Sta op en kom direct Mee!
Schreeuwde hij De koning wacht op je!"'

De woorden galmden nog door mijn hoofd heen toen ik plotseling
door twee van hen uit mijn bed werd gesleurd. Er was geen tijd voor
een gedachte of een woord De harde Realieit begon langzaam.
tot me door te dringen terwijl ze mij met kracht in hun auto smeten.
De koning?! schreeuwen mijn hart. Terwijl ik me Realiseerde wat
er aan de hand was zakte de grond onder mijn voeten weg. ik was
verloren... er was geen weg meer terug.

De herinneringen schoten door mijn hoofd... het was een week geleden dat ik die prachtige gouden evenlop had ontvangen. Het was een hoogstpersoonlijke uitnodiging van de koning hij wilde mij ontmoeten Wie was ik? ik was een niemand.. Zomaar een arme nederige man zonder enige stauts. En toch wilde de Machtigste man mij ontmoeten. Terwijl ik dacht dat dit de meest geweldige zaak was die mij zou overkomen, werd het nog mooier en onwerkelijker... voor deze ontmoeting was mij een schat aan beloningen beloofd.

ik brak van binnen.. de Herinnering sloeg in als een bom; ik was deze afspraak gisteren vergeten. Vergeten?! Kub he zoiets vergeten?! Mijn hart huilde bloed... ik voelde de tranen over mijn wangen glijden. Mijn verloren ziel werd overweldigd door een vreselijk benauwd gevoel. hoe had ik deze afspraak kunnen missen?! Het was geen moeite en er stond een Geweldige beloning tegenover. ik liet mijn hoofd in mijn handen zakken en ging een angstaanjagende ontmoeting met het lot tegemoet.

De auto stopte... ik hief mijn hoofd op en zag de gouden poorten van het paleis. De poorten werden achter ons gesloten ik werd vervolgens uit de auto stopte.... gesleurd en het paleis in geleid... ik voelde de koude marmeren
vloeren onder mijn blote voeten... de rilligen gleden over mijn rug er werd een grote deur geopend en daar zat de Koning niet ingewilligd, en hij veroordeelde mij tot een levenslange opsluiting van marteling en bestraffing.

Beste broeder en zuster.. Den jij dat iemand met een gezond verstand in staat zou zijn een dergelijk afspraak te vergeten? Ommogelijk. Dit verhaal is namelijk geen realiet; zou men werkelijk Een afspraak hebben met een Koning dan zou hij zich hiervoor weken messchien wel maanden van te voren voorbereiden. Hij zou ervoor zorgen dat hij er op z'n best uit zou zien en hij jou Speciaal voor de Koning een woordje instuderen. Alleen al voor het feit dat hij de prachtige mogelijkheid heeft om de machtigste man te ontmoeten zou hij heelveel moeite doen. Hoe zit het dan als deze machtige man jou ook gouden bergen gaat geven?! En is het niet zo dat wij letterlijk en figuurlijk alles uit de kast halen wanneer we onze geliefde gaan ontmoeten?!

Beste broeder en zuster het bovenstaande verhaal is een illustratief
voorbleed dat onze harde Realieit weerspielt. Wanneer onze ziel ontnomen zal worden zullen wij worden omringd door engelen zver het ook reikt. En naar gelang onze daden worden onze zielen al dan niet hardhandig uit onze lichamen ontnomen. Op de Dag des Oordeels zullen wij onze Koning ontmoeten, en het eerste waarnaar hij Subhaanahu wa-ta3aalaa ons zal vragen is waar wij waren op onze afspraak met hem de Dienaar zal namelijk wanneer hij ter verantwoordig wordt geropen bij Allaaah subhaanahu wa-ta3aalaa, als eerste worden gevraagd over zijn gebed.

Tamien a-Ddaari radiya-llaahu 3anhu heeft verhaald dat de profeet Salla-llaahu 2alayhi wa-sallaam gezegd heeft:

Voorwaar, het eerste waar de dienaar op beoordeeld wordt op de Dag des Oordeels is zijn gebed, Voorwaar als het volnmaakt is, wordt het voor hem volmaakt geschreven, maar als hij het niet vervolmaakt heeft gezegt Allaah tegen de engelen: "Kijkt of jullie iets voor hem aan vrijwillige (Gebed) kunnen vinden , zodat jullie daarmee zijn verplichte ( gebed) kunnen vervolmaken."
De koning der Koningen, Allaah Subhaanahu Wa-ta3aalaa beveelt ons om Hem vijf keer in de nacht en de dag te Ontmoeten, Tijdens de meest geweldige uiterlijke aanbidding; de Salaah. Dit is de afspraak die wij dagelijks moet onze Heer, de Almachtige, de Alwijze hebben. Allaah Subhaanahu wa-ta3alaa, a-Rrahmaan (de Erbarmer),
a-Rrahiem (de Meest barmhartige) geeft ons alleen meerdere malen op een dag de mogelijkheid om hem Subhaanahu wa-ta3aalaa persoonlijk, direct em zonder tussenpersonen of bewakers te ontmoeten. Zolang onze Adem door onze longen stroomt, kinnen wij bij onze Huur terecht.... Keer op Keer wordt ons deze kans geboden.
Tot wie zouden wij ons dan liever willen wenden dan Degene van Wie wij het meeste houden, Die ons de Oplossingen kan bieden vooor al onze problemen, bij Wie wij onze harten kunnen luchten,
En die ons Zijn eeuwig beloning kan gunnen. De Salaah is niet Slechts een afspraak die wij met Allaah Subhaanahu wa-ta3aalaa hebben; het omvat de meeste soorten aanbiddingen, waaronder het Geloof in het hart, ikhlaas, gehoorzaamheid, nederighied, onderdanigheid, onderwerping en Overgave middels het hartm het verstand de tong en de ledematen, De Salaah omvat vele geweldige profijten, waaronder de letterlijke en de figuurlijke Reiniging van de onreinheiden.

De profeet Salla-llaahu 3alayhi wa-sallaam vroeg zijn metgezellen:

Vertel mij, als bij een van jullie een rivier voor zijn deur zou stromen en hij zou er vijf keer per dag in badden, zou er dan nog wil op zijn lichaam achterblijven?'' De metgezellen Zeiden:'' Nee, er zou geen wil op hem achterblijven. De profeet Salla-llaahu 3alayhi wa-sallaam Zei:

Dit is een vergelijking met het verichten van de vijf gebeden Allaah vergeeft hierdoor onze zonden."'
De profeet Salla-llaahu 3alayhi wa-sallaam wendde zich in al zijn zaken tot de Salaa; of hij nou door voorsped of door rampspoed werd getroffen, Zo heeft Hij Salla-llaahu 3alayhi wa-sallaam Gezegd:

" voor mijj zijn vrouwen en parfum geliefd gemaakt en mijn oogappel is het gebed."

komen wij deze afspraak echter wel na? En treffen wij wel de juiste voorbereidingen hiervoor? Dit boekje zal jou in-shaa-Allaah helpen om op een optimale wijze jouw afspraak met jouw Heer na te komen De reiniging en de Salaah worden op een duidelijke en beknopte wijze. stap beschreven en uitgelegd.

Moge Allaah Subhaanahu Wa-ta3aalaa ons allen hierbij baat laten hebben, en dit van ons Accepteren.