Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid xxxxxakie / Gluten-intolerantie / glutenovergevoeligheid



Pagina's : [1] 2

12-01-2013, 05:15
Hallo allemaal,

Ik ben erg benieuwd naar de Marokkanen die ook te kampen hebben met xxxxxakie. Of mensen kennen met xxxxxakie.
Zelf heb ik ook xxxxxakie. Dit houdt in dat ik producten met gluten niet kan eten, wanneer ik dit wel doe worden mijn darm vlokken in mijn dunne darm beschadigt. Hierdoor kan de dunne darm zijn werk niet goed doen en worden veel vezels, vitamine et cetera niet "goed" opgenomen.

Nu is het zo dat mensen met een gluten allergie speciale producten moeten kopen. Denk hierbij aan brood, pasta, pizza bodems, koekjes en noem zo maar op. Deze producten zijn erg prijzig. Daarnaast is het ook niet mogelijk voor mensen met xxxxxakie om eens lekker een broodje te gaan eten in de stad. Dit wil ik dus veranderen en wil hier graag op
inspelen. Zouden jullie naar zo een glutenvrije broodjeszaak komen als die er zou zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties:>

12-01-2013, 06:12


Glutenvrij=niet lekker.

12-01-2013, 07:37
Heftig zeg mijn tantes hebben ook xxxxxakie en het is echt geen pretje dingen die ze lekker vinden hebben ze afstand van moeten nemen tjah het kan ook niet anders. Je kan maisbloem halen en daar brood mee bakken maar is echt niet zo lekker als gewone brood. Een moet het levenslang slikken en het andere geen idee zij heeft het opgelopen door ab gebruik wat toen voor hevige allergie en bijwerkingen heeft gezorgd.
Mensen met xxxxxakie kunnen aan het eind van het Eijsden geld terugkrijgen van de belasting bewaar je bonnen goed.
Allah jchafi jmi3 moslimien

12-01-2013, 07:44

Citaat door underdecover:
Hallo allemaal,

Ik ben erg benieuwd naar de Marokkanen die ook te kampen hebben met xxxxxakie. Of mensen kennen met xxxxxakie.
Zelf heb ik ook xxxxxakie. Dit houdt in dat ik producten met gluten niet kan eten, wanneer ik dit wel doe worden mijn darm vlokken in mijn dunne darm beschadigt. Hierdoor kan de dunne darm zijn werk niet goed doen en worden veel vezels, vitamine et cetera niet "goed" opgenomen.

Nu is het zo dat mensen met een gluten allergie speciale producten moeten kopen. Denk hierbij aan brood, pasta, pizza bodems, koekjes en noem zo maar op. Deze producten zijn erg prijzig. Daarnaast is het ook niet mogelijk voor mensen met xxxxxakie om eens lekker een broodje te gaan eten in de stad. Dit wil ik dus veranderen en wil hier graag op
inspelen. Zouden jullie naar zo een glutenvrije broodjeszaak komen als die er zou zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties:>
mijn moeder heeft het en er zijn wel producten die lekker zijn. ze heeft biscuit wat ik heerlijk vind of sommige broodjes van de jumbo. maar inderdaad, hardstikke duur.

als zo een zaak er is, zou ik er niet naar toe gaan omdat, je zegt het zelf al, heel duur is en niet lekker. mensen met couliaki zoals mijn moeder zouden er wel naartoe gaan maar hoeveel mensen in een stad hebben deze aandoening?
op internet en diverse beursen kun je alles krijgen.
zo een winkel zou levensvatbaar zijn wanneer je dus goedkoop en lekker kunt verkopen, daar zou mijn moeder wel een paar uur voor in de auto willen zitten of verzendkosten voor willen betalen (internet bestellen)

12-01-2013, 14:57


dankjewel voor jullie reacties!!
zijn er niet meerdere mensen die bekend zijn met xxxxxakie of mensen kennen die dat hebben?
Zou ik erg op prijs stellen

30-03-2013, 20:24
ik denk niet dat het zo zal werken denk ik, omdat er op zich best andere mogelijkheden zijn op straat
En ik eet gelukkig hierdoor veeeel minder op straat stuk gezonder.

14-05-2013, 22:24
Ik zou het wel bezoeken. Het komt zovaak voor dat ik iets wil hebben dat vult en lekker is maar dat gaat echt moeilijk met me allergie.

14-05-2013, 22:25
Dan heb ik het meer over als ik buiten ben.

15-05-2013, 13:15
Mijn broer is ook gluten intolerant maar eet gewoon normaal eten. Hij kan het geld er niet voor opbrengen.

15-05-2013, 13:18
Ik heb geen allergie maar zou graag glutenvrij willen eten. Gluten zijn ook niet goed voor de mensen die geen allergie hebben..
En zekerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr dat ik zal gaan.. Hoe gezonder de broodjes hoe beter.

15-05-2013, 13:22
Ik denk dat je met een glutenvrij winkel best heel veel rijke mensen zou kunnen aantrekken. Want bij hun is het nu een hype.. in hollywood in Amerika eet iedereen gluten vrij.

18-05-2013, 21:32

Citaat door underdecover:
Hallo allemaal,

Ik ben erg benieuwd naar de Marokkanen die ook te kampen hebben met xxxxxakie. Of mensen kennen met xxxxxakie.
Zelf heb ik ook xxxxxakie. Dit houdt in dat ik producten met gluten niet kan eten, wanneer ik dit wel doe worden mijn darm vlokken in mijn dunne darm beschadigt. Hierdoor kan de dunne darm zijn werk niet goed doen en worden veel vezels, vitamine et cetera niet "goed" opgenomen.

Nu is het zo dat mensen met een gluten allergie speciale producten moeten kopen. Denk hierbij aan brood, pasta, pizza bodems, koekjes en noem zo maar op. Deze producten zijn erg prijzig. Daarnaast is het ook niet mogelijk voor mensen met xxxxxakie om eens lekker een broodje te gaan eten in de stad. Dit wil ik dus veranderen en wil hier graag op
inspelen. Zouden jullie naar zo een glutenvrije broodjeszaak komen als die er zou zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties:>



2 broertjes en 1 zusje hebben het

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

19-05-2013, 07:15



Citaat door Krakeling:
Ik heb geen allergie maar zou graag glutenvrij willen eten. Gluten zijn ook niet goed voor de mensen die geen allergie hebben..
En zekerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr dat ik zal gaan.. Hoe gezonder de broodjes hoe beter.
gluten zijn misschien ongezond, maar dit wilt niet zegen dat glutenvrij wél gezond is.
schijnbaar is het percentage zetmeel hoger in de producten.

je zou eens kunnen beginnen met speltbrood. dat is heel stevig brood gemaakt van een "oer-graansoort". je kunt hier niet zo veel van eten dus krijg je ook minder gluten binnen.
stop gewoon met koekjes eten, chips en andere producten, dat zal je in beginsel een stuk gezonder maken dat alleen maar over te stappen naar glutenvrij.

overigens is glutenvrij niet te pruimen ook in veel gevallen

20-05-2013, 22:27

Citaat door Alayya.:
Mijn broer is ook gluten intolerant maar eet gewoon normaal eten. Hij kan het geld er niet voor opbrengen.
Hij kan van de gemeente een kleine bijdrage ontvangen. Daarnaast kan je ook via de belastingaangifte jaarlijks een bedrag ontvangen. Daarnaast hoeft het glutenvrije dieet niet megaduur te zijn.

21-05-2013, 18:22
Lukt het jullie wel gewoon om dieet goed te volgen?

Pagina's : [1] 2