Bekijk volle/desktop versie : 'Grensrechter zocht zelf confrontatie'



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

10-01-2013, 22:08
Grensrechter Richard Nieuwenhuizen, die begin december in Almere werd mishandeld en later overleed, 'zocht zelf de situatie op', zo zei de advocaat van een van de verdachten vanavond in Nieuwsuur.


© epa.
In het strafdossier staat dat de grensrechter naar de jongens toeliep en dat hij met zijn vlag zat te porren, zei advocaat Geert-Iem Roos in de actualiteitenrubriek. Volgens de advocaat: 'Er zijn ook verklaringen dat hij zei: 'Sla me dan, een tik is genoeg.'

Hij wilde verder niet diep op de zaak ingaan en zei dat de dood van de grensrechter vreselijk is. 'Het rechtvaardigt niets, maar het is wel duidelijk dat hij de situatie in feite wat heeft opgezocht.'


© epa.
Ook zei de advocaat dat zijn cliënt op een chaotische situatie afging maar dat niet kan worden bewezen dat hij de grensrechter op het hoofd heeft getrapt. 'Hij is een jongen van 16 jaar met een blanco strafblad die te dichtbij stond, en nu dertig dagen vastzit. Hij heeft dit nooit gewild.' Roos is van plan een verzoek bij de rechtbank in te dienen om een reconstructie te maken op het voetbalveld in Almere van wat er precies die dag is gebeurd. Volgens de advocaat is het niet duidelijk wat je kunt zien in zo'n situatie.


http://www.trouw.nl/tr/nl/4508/Sport...gn=Cookiecheck

10-01-2013, 22:11




Hij vroeg er zelf om , ""geef me die tikken dan "", ik eis excuses van nederland!

10-01-2013, 22:15
Nieuwenhuizen liep na afloop van de wedstrijd zelf naar de spelers van Nieuw Sloten toe en porde hen met zijn vlag.

porren
• [inerg] stoten met de hand, een stok of ander langwerpig voorwerp. • [ov] "iemand ~": iemand in alle vroegte wakker maken. •tweede betekenisomschrijving. •enz.
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/porren

10-01-2013, 22:16




HIJ VROEG ER ZELF OM!!! NEDERLAND WAS WEER TE VROEG MET OORDELEN EN NOEMDEN HET EEN MAROKKANEN PROBLEEM ,ZIEK VOLK!!

10-01-2013, 22:23


niks er over bij P&W , inplaats daarvan over een politie die gaat werken op het huygens college waar de daders op school zitten.

PEDO ;LANDERS kunnen niet tegen fouten ,zielig kut volk tfoe

10-01-2013, 22:27
Mishandeling met de dood tot gevolg

10-01-2013, 22:27
je gaat kinderen toch niet slaan met een vlaggenstok..

10-01-2013, 22:28

Citaat door hellofklitty:
mishandeling met de dood tot gevolg
bescherming ,die grens vroeg klappen en vervolgens port ie met een vlaggen stok in op minderjarige kinderen .

10-01-2013, 22:29
Raar dat bepaalde mensen zo vaak en iets mogen open over zoiets schandaligs. Zit daar de fout?

10-01-2013, 22:31

Citaat door AMAZIGH1990-:
bescherming ,die grens vroeg klappen en vervolgens port ie met een vlaggen stok in op minderjarige kinderen .
Dan is het precies zoels Oeps heeft gezegd. Dan beuk ik voortaan iedereen in elkaar die naar mij spuugt. Dat moet dan de reden zijn.

De man vroeg niet om zijn dood.

10-01-2013, 22:31
negeer globi!

10-01-2013, 22:32
Er zijn er een paar echt de weg kwijt hier. Het is niet normaal om iemand te vermoorden. Als iemand zich verweerd tegen levensbedreigend geweld mag je zelf ook geweld gebruiken. Ik was er niet bij, maar ik denk niet dat dat hier aan de hand was.
Als iemand zich beledigd voelt, met een stok wordt gepord, wordt bespuugd, racistisch wordt bejegend, dan is dat allemaal heel vervelend en niet goed, maar echt geen enkele reden om iemand te vermoorden. Ik stel voor dat we het onderzoek afwachten en de rechter laten oordelen.

10-01-2013, 22:32



Citaat door AMAZIGH1990-:
negeer globi!
Negeer het ONGELOOF!!! Hij is SATAN!

Ondertussen is Globi best flex.

10-01-2013, 22:32

Citaat door AMAZIGH1990-:
bescherming ,die grens vroeg klappen en vervolgens port ie met een vlaggen stok in op minderjarige kinderen .
en toen hebben ze hem maar doodgetrapt. Logisch

10-01-2013, 22:34

Citaat door Dwarsdenker:
Er zijn er een paar echt de weg kwijt hier. Het is niet normaal om iemand te vermoorden. Als iemand zich verweerd tegen levensbedreigend geweld mag je zelf ook geweld gebruiken. Ik was er niet bij, maar ik denk niet dat dat hier aan de hand was.
Als iemand zich beledigd voelt, met een stok wordt gepord, wordt bespuugd, racistisch wordt bejegend, dan is dat allemaal heel vervelend en niet goed, maar echt geen enkele reden om iemand te vermoorden. Ik stel voor dat we het onderzoek afwachten en de rechter laten oordelen.
Dat lijkt mij wijs.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14