Bekijk volle/desktop versie : Halal gelatine blaadjes, waar te koop?



Pagina's : [1] 2

10-01-2013, 17:20
Salaam dames,

Wie weet waar je dit kunt kopen? dus geen agar agar maar echt gelatine blaadjes??

Ik hoop van jullie te horen

10-01-2013, 18:53


Er is erg veel onduidelijkheid over het feit of gelatine haram of halal is.
Dit hoeft nu niet meer.
Mijn zus die werkt in een laboratorium en die heeft het mij zo uitgelegd.
De stof gelatine heeft zo'n lange procces meegemaakt waarin het met verschillende stoffen is vermengd dat het niet meer de stof is dat het was.
Mijn zus die gaf me een ander voorbeeld zie hieronder:
In paracetamol zitten verschillende stoffen als je de verschillende stoffen drinkt kan je er aan dood gaan. Maar de uiteindelijke stof PARACETAMOL is een geneesmiddel. Dit middel is door zoveel stappen gegaan dat het niet meer het dodelijke stof is dat het was.

Op de website http://www.al-yaqeen.com/ wordt hetzelfde gevraagd, hier zie je het antwoord:

In veel producten zoals snoep en andere lekkernijen zit gelatine. Mag je dit eten?

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.
De meest correcte uitspraak hierover die door de recente geleerden is gedaan, is dat dit toegestaan is omdat het hier een product betreft die een verandering heeft ondergaan en niet meer in zijn oorspronkelijke staat verkeert.
En Allah weet het beter.
Sheich Fawaz Jneid

Ik hoop dat dit een bevestigende antwoord is.
w3laykoem asalaam

10-01-2013, 22:04

Citaat door Sherezade_:
Salaam dames,

Wie weet waar je dit kunt kopen? dus geen agar agar maar echt gelatine blaadjes??

Ik hoop van jullie te horen
Meestal is het te koop bij de natuurvoedingswinkels en anders bij de toko's.

11-01-2013, 15:31

Citaat door nour86:
Er is erg veel onduidelijkheid over het feit of gelatine haram of halal is.
Dit hoeft nu niet meer.
Mijn zus die werkt in een laboratorium en die heeft het mij zo uitgelegd.
De stof gelatine heeft zo'n lange procces meegemaakt waarin het met verschillende stoffen is vermengd dat het niet meer de stof is dat het was.
Mijn zus die gaf me een ander voorbeeld zie hieronder:
In paracetamol zitten verschillende stoffen als je de verschillende stoffen drinkt kan je er aan dood gaan. Maar de uiteindelijke stof PARACETAMOL is een geneesmiddel. Dit middel is door zoveel stappen gegaan dat het niet meer het dodelijke stof is dat het was.

Op de website http://www.al-yaqeen.com/ wordt hetzelfde gevraagd, hier zie je het antwoord:

In veel producten zoals snoep en andere lekkernijen zit gelatine. Mag je dit eten?

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.
De meest correcte uitspraak hierover die door de recente geleerden is gedaan, is dat dit toegestaan is omdat het hier een product betreft die een verandering heeft ondergaan en niet meer in zijn oorspronkelijke staat verkeert.
En Allah weet het beter.
Sheich Fawaz Jneid

Ik hoop dat dit een bevestigende antwoord is.
w3laykoem asalaam


Salaam,
OK, dat is voor mij voldoende. Dan hoef je ook niet teveel rekening te houden. Bedankt!

Wasalaam

Citaat door pippaa:
Meestal is het te koop bij de natuurvoedingswinkels en anders bij de toko's.
Ok, bedankt! ik zal eens een kijkje nemen,

12-01-2013, 14:32


iedereen zegt iets anders.

Ik blijf het maar toch vermijden

12-01-2013, 14:40
je kunt het in marokko kopen er staat vermeld halal

12-01-2013, 14:41

Citaat door nour86:
Er is erg veel onduidelijkheid over het feit of gelatine haram of halal is.
Dit hoeft nu niet meer.
Mijn zus die werkt in een laboratorium en die heeft het mij zo uitgelegd.
De stof gelatine heeft zo'n lange procces meegemaakt waarin het met verschillende stoffen is vermengd dat het niet meer de stof is dat het was.
Mijn zus die gaf me een ander voorbeeld zie hieronder:
In paracetamol zitten verschillende stoffen als je de verschillende stoffen drinkt kan je er aan dood gaan. Maar de uiteindelijke stof PARACETAMOL is een geneesmiddel. Dit middel is door zoveel stappen gegaan dat het niet meer het dodelijke stof is dat het was.

Op de website http://www.al-yaqeen.com/ wordt hetzelfde gevraagd, hier zie je het antwoord:

In veel producten zoals snoep en andere lekkernijen zit gelatine. Mag je dit eten?

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.
De meest correcte uitspraak hierover die door de recente geleerden is gedaan, is dat dit toegestaan is omdat het hier een product betreft die een verandering heeft ondergaan en niet meer in zijn oorspronkelijke staat verkeert.
En Allah weet het beter.
Sheich Fawaz Jneid

Ik hoop dat dit een bevestigende antwoord is.
w3laykoem asalaam



salaam mag ik je iets vragen
in bladeerdeeg zit ethenol en ze zeggen dat het alchol is is dat waar
smahlie voor de vraag

12-01-2013, 16:04

Citaat door nadissam:
salaam mag ik je iets vragen
in bladeerdeeg zit ethenol en ze zeggen dat het alchol is is dat waar
smahlie voor de vraag
dat is alcohol

Ethanol (triviale naam ethylalcohol), vaak afgekort tot EtOH, is het bekendste en meestvoorkomende alcohol, aangezien het een vaak gebruikt oplosmiddel is en het de alcohol is die in alcoholische dranken zit. In het dagelijkse spraakgebruik wordt ethanol gewoon alcohol genoemd.

12-01-2013, 21:05
choukran voor je antwoord

13-01-2013, 15:23

Citaat door nadissam:
choukran voor je antwoord

Graag gedaan

13-01-2013, 16:16
ik koop 'm altijd in marokko, maar heb m onlangs ook gezien bij groothandel Hanos

13-01-2013, 21:37
in de toko heet het agar agar zelfs in verschillende kleuren te koop

14-01-2013, 12:14



Citaat door jurk2010:
in de toko heet het agar agar zelfs in verschillende kleuren te koop
Is het makkelijk in gebruik?

22-03-2013, 12:17

Citaat door Sherezade_:
Is het makkelijk in gebruik?

Ja in heet water al roerend oplossen

22-03-2013, 13:02
Waarom niet agar agar? Wordt gemaakt van zeewier, is nog gezond ook.

Pagina's : [1] 2