Bekijk volle/desktop versie : Nederland als safe heaven...



Pagina's : [1] 2 3

09-01-2013, 22:45
[dominee Gremdaat modus aan] Mohamed Bouazizi, kent u die naam? Waarschijnlijk niet, maar u weet wel wie ik bedoel. [dominee Gremdaat modus uit]. Mohamed Bouazizi was de fruitverkoper die zichzelf in brand stak en daarmee, onbedoeld, de val van het Tunesische regime teweeg bracht en daarmee de Arabische lente ontketende. Het regime in Libië en Egypte viel. Waarschijnlijk zal het in Syrië, na veel bloedvergieten, ook gebeuren.

Kennen wij in Nederland ook zulke mensen? Gek genoeg wel. En nog gekker, niemand kent hun naam. Want in Nederland denken we dat we een streng doch rechtvaardig asielbeleid kennen. Maar dat is dus niet zo, we kijken liever de andere kant op. Daarom kennen we de naam Kambiz Roustayi niet. Het was een klein berichtje in de krant. Man steekt zichzelf op Dam in brand. Kambiz was illegaal en zou worden uitgezet naar Iran. Het is goed denkbaar dat hij daar zou worden gemarteld of zou worden gedood. Hij was daar in ieder geval zo bang voor dat hij zichzelf liever voor onze ogen brand stak. Voor nota bene het monument '40-'45. Een dag later bezweek hij aan zijn verwondingen. Op de plek waar we collectief roepen: eens maar nooit weer, daar kijken we we (ik ook) nu liever de andere kant op.

Is hij dan de enige? Welnee, ook vorig jaar: Alain Hutangimana, ook 36 jaar. Uit Burundi. De moeder van zijn 2 kinderen (14 en 12 jaar oud) was in dat land al vermoord. Maar toch moesten ze alle drie terug, want illegaal. Vlak voor zijn uitzetting heeft hij zelfmoord gepleegd, zodat zijn kinderen tenminste in de relatieve veiligheid van Nederland zouden kunnen blijven. Was het een lastpost? Welnee, de gemeente waar ze woonden had de minister al gevraagd om niet tot uitzetting over te gaan:xhttp://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3239237/2012/04/12/Uitgewezen-asielzoeker-pleegt-zelfmoord.dhtml?utm_source=scherm1&utm_medium=butt on&utm_campaign=Cookiecheck

Ik vind dat Nederland bij de top 3 leukste landen ter wereld hoort. Maar laten we wel zijn, Nederland hoort niét bij de tolerantste landen ter wereld. We roepen wel dat we dat wel zijn. Misschien hopen we dat ook, maar ten aanzien van vluchtelingen zijn we keihard en repressief. En dat willen we liever niet zien, omdat we het liever niet willen weten. Zodat we later -ik zal het Godwinnetje er zelf maar ingooien- kunnen zeggen: Ich habe es nicht gewust...

[doutzen modus aan] ik ben fierljepper, en ik ben boos![doutzen modus uit].

xzonder bron, want een opiniërend stukx

09-01-2013, 23:06


Nee, vluchtelingen (asielzoekers) krijgen in Nederland geen enkele kans. Je vindt er niet 1 in ons land......

Uitgezet. De onnozele opmerking; was het een lastpost?

Ik maar denken dat als een asielzoeker niet aannemelijk kan maken (keihard bewijs is niet eens nodig!) gevaar te lopen in het land dat men is ontvlucht geen asielzoeker is in de zin van de wet; dus wordt uitgezet.

Maar blijkbaar wordt iedere (economische) vluchteling die zijn/haar verzoek niet kan onderbouwen toch niet uitgezet zolang men geen lastpost is.

volgens deze overtuiging is het aanvragen van asiel in ons land een loterij waar altijd de hoofdprijs valt; verblijfsvergunning.

09-01-2013, 23:44
Zo onnozel is het niet. Zeker als ik aan Rafiq Naibzay denk.

http://www.giessenlanden.nl/internet/persberichten_3381/item/nederland-behandelt-talibanslachtoffer-als-oorlogscrimineel_11523.html

De burgemeester verbood de politie mee te werken, omdat de bevolking dat niet zo'n geslaagd plan vond. En dan hebben we het dus over de bevolking in de Bible Belt. Over het algemeen zeer gezagsgetrouw en zeker niet links. Nederland heeft gewoon een groot litteken op z'n tolerante gezicht!

Maar los van de vraag over welke vluchtelingen je wel of niet kan en moet toelaten, de bejegening van illegalen in Nederland is gewoon misdadig. Administratieve detentie in een regime dat nog soberder is dan voor "gewone gevangenen", ik vind dat Nederland-onwaardig. Amnesty International heeft zich daar overigens ook redelijk vernietigend over uitgelaten.

09-01-2013, 23:51
Geweldig stuk Fierl, goed geschreven..

09-01-2013, 23:55



Citaat door fierljepper:
Zo onnozel is het niet. Zeker als ik aan Rafiq Naibzay denk.

http://www.giessenlanden.nl/internet/persberichten_3381/item/nederland-behandelt-talibanslachtoffer-als-oorlogscrimineel_11523.html

De burgemeester verbood de politie mee te werken, omdat de bevolking dat niet zo'n geslaagd plan vond. En dan hebben we het dus over de bevolking in de Bible Belt. Over het algemeen zeer gezagsgetrouw en zeker niet links. Nederland heeft gewoon een groot litteken op z'n tolerante gezicht!

Maar los van de vraag over welke vluchtelingen je wel of niet kan en moet toelaten, de bejegening van illegalen in Nederland is gewoon misdadig. Administratieve detentie in een regime dat nog soberder is dan voor "gewone gevangenen", ik vind dat Nederland-onwaardig. Amnesty International heeft zich daar overigens ook redelijk vernietigend over uitgelaten.
klopt,, extra schrijnend wanneer het om gezinnen met kinderen gaat.

10-01-2013, 21:57

Citaat door feshere:
wat een hoop onzin
En wat is er dan onzin aan?

11-01-2013, 18:29

Citaat door Leonidas:
Nee, vluchtelingen (asielzoekers) krijgen in Nederland geen enkele kans. Je vindt er niet 1 in ons land......

Uitgezet. De onnozele opmerking; was het een lastpost?

Ik maar denken dat als een asielzoeker niet aannemelijk kan maken (keihard bewijs is niet eens nodig!) gevaar te lopen in het land dat men is ontvlucht geen asielzoeker is in de zin van de wet; dus wordt uitgezet.

Maar blijkbaar wordt iedere (economische) vluchteling die zijn/haar verzoek niet kan onderbouwen toch niet uitgezet zolang men geen lastpost is.

volgens deze overtuiging is het aanvragen van asiel in ons land een loterij waar altijd de hoofdprijs valt; verblijfsvergunning.
Het is niet zo dat ik iedere asielzoeker een verblijfsvergunning wil geven, maar als je ziet dat mensen zelfmoord plegen voordat ze worden uitgezet, dan is er denk ik toch wel wat mis met de toelatingscriteria. Niet-toegelaten asielzoekers moet je wel uitzetten, maar het is gewoon een feit dat er vluchtelingen zijn die niet uitzetbaar zijn. De Nederlandse praktijk van de vreemdelingendetentie helpt daar echt niet bij.

11-01-2013, 20:25

Citaat door fierljepper:
Het is niet zo dat ik iedere asielzoeker een verblijfsvergunning wil geven, maar als je ziet dat mensen zelfmoord plegen voordat ze worden uitgezet, dan is er denk ik toch wel wat mis met de toelatingscriteria. Niet-toegelaten asielzoekers moet je wel uitzetten, maar het is gewoon een feit dat er vluchtelingen zijn die niet uitzetbaar zijn. De Nederlandse praktijk van de vreemdelingendetentie helpt daar echt niet bij.
Het op zich nobele idee van asiel is in de loop van de tijd ontaard.

Maffia praktijken; criminelen die er veel geld aan verdienen; economische vluchtelingen in boten proppen, en naar Europa verschepen na eerst nog even adviezen te hebben gegeven op welke wijze men het beste de mensen in de landen waar zij naar toe gaan zo goed mogelijk kunnen belazeren. Vooral alle papieren weggooien die het moeilijk, onmogelijk maken vast te stellen waar je precies vandaan komt en die het zo goed als onmogelijk maken dat men je terug zal zenden als je toch bent ontmaskerd; geen asielzoeker, economische vluchteling.

Ik heb in de loop van de tijd docu's gezien en artikelen gelezen over/van de mensen die de asielzoekers en gelukszoekers uit elkaar moeten zien te houden, kaf van het koren scheiden.

Niet te filmen hoe we hier op alle mogelijke manieren worden belazerd!

Maar bovendien is het inmiddels vrijwel niet meer mogelijk om van de gelukszoekers af te komen.

Zodra de hoogste rechter ter zake in ons land definitief heeft uitgesproken dat iemand geen asielzoeker is in de zin van de wet, dus ons land dient te verlaten, gaan de advocaten alle laatjes opentrekken om dat vertrek zo lang als mogelijk te saboteren.

Zodra het bevel komt om ons land te verlaten, komt de advocaat met het verhaal, dat kind X het laatste jaar van de basis school is ingegaan, dat het toch wel humaan is, om dit traject af te laten maken.

Gelukkig zijn er meestal meerdere kinderen voorradig, dus tja waarom voor deze niet deze smoes uit de kast gehaald?

En als de kinderen zo door de basisschool zijn geleid, dan is het eerste kind al weer op weg voltooiing vervolgonderwijs, dus inhumaan, niet waar om die school dan niet even te laten afmaken?

Maar ook kan de advocaat altijd nog zeggen tegen de man u hebt toch last van uw rug de laatste tijd?
Nee, meneer, totaal niet. Jawel! Gaat u nu maar het medisch circuit in met u rug, een schitterend lichaamsdeel, dat onderzoek lang kan duren, moeilijk vast te stellen en in de tussentijd gaan we naar de rechter om het bevel het land te verlaten voorlopig niet ten uitvoer te laten leggen. We moeten tijd winnen meneer! Niet humaan de man nu uit te zetten nietwaar?

Als de rug uiteindelijk voldoende is onderzocht, duidelijk niets aan de hand, dan hebben we altijd nog de vrouw des huizes!
Mevrouw wordt naar de huisarts gezonden; ze slaapt zo slecht de laatste tijd, ziet het niet meer zitten!

Altijd goed voor kalmeringsmiddelen en als je geluk hebt anti-depressiva, die je natuurlijk niet hoeft te gebruiken.
De advocaat is al op weg naar de rechter om nogmaals het bevel tot uitzetting niet ten uitvoer te laten leggen.

Tegen de tijd dat alle trucjes zijn uitgespeeld op dit gebied; tatatatra: Ja, de mensen zijn (door deze misbruik van het recht) nu zo lang in Nederland, het is inhumaan om ze nu nog terug te sturen.

Totaal vernederlandst! Spreken de taal niet eens van dat land! Hoewel ieder mens met een I.Q. van 10 deze onzin doorziet, trappen in Nederland veel mensen in deze leugens, inclusief hier en daar rechters!

Iedereen die het wil weten, weet dat de integratie van veel allochtonen volkomen is mislukt. Mensen niets met de Nederlandse gemeenschap te maken willen hebben, men blijft binnen de eigen gemeenschap met de eigen cultuur, die op punten enorm afwijkt van de westerse cultuur, mores. Juist omdat men die cultuur, mores ten koste van alles willen vasthouden.
Dan praten we over mensen die hier al DRIE generaties zijn!

Dan geloven mensen dat stom toevallig mensen die uit die zelfde landen komen, zelfde cultuur kinderen die nog maar kort in ons land wonen totaal vernederlandst zijn?!
De kinderen spreken niet de taal van de ouders?! Hoe zijn die dan opgevoed? Hoe communiceert men dan thuis?
Let wel, onderwijzend personeel klaagt nog jaarlijks dat kinderen die naar groep 1 komen; TOTAAL geen Nederlands spreken; terwijl dat derde generatie kinderen zijn! Of heel slecht Nederlands spreken!

En trappen allerlei politiek correcte groepen mensen in die smoes, dat kinderen van ouders die hier nog maar een beperkt aantal jaren zijn niet de taal van hun ouders zouden kunnen spreken, terwijl die ouders over het algemeen geen woord Nederlands spreken!

Diverse keren kan worden bewezen dat ouders niets ander hebben gedaan dan gelogen en bedrogen om maar een verblijfsvergunning te krijgen, dus het land uit.
Dan komen weer de politiek correcte figuren; kinderpardon! we hebben al dat idiote generale pardon gehad - mensen belonen omdat zij zo lang mogelijk met listen en lagen de wet hebben gefrustreerd, onder het motto 1 keer de spons er door, daarna nooit meer.

Ook daarom is elk generaal pardon al het idiootste wat men kan doen, het lost nooit iets op! De volgende groepen die net buiten dat pardon vielen staan al weer klaar! Rekenen weer op het volgende pardon waar de politiiek correcten wel op enig moment weer zullen komen.

Bovendien een leugen, het is geen kinderpardon, want, zegt men, het is natuurlijk inhumaan om de kinderen van hun ouders te beroven!
Ook recht op gezinsleven. Dus die ouders worden zo toch weer beloond voor hun liegen en bedriegen.

Dan krijg je ook nog, dat hoewel illegaal - tegen wet in ons land , deze mensen toch barsten van de rechten!

Kinderen moeten naar school, hebben recht op allerhande zaken waar wij zelf voor moeten betalen.

Dan niet uitzetbaar, geen geldige papieren. Nee, die zijn door veel van die gelukszoekers al direct vernietigd toen zij in ons land kwamen, juist voor die reden!

Maar ook hier doet men geen enkele moeite. Wordt de tactiek, net zolang hier blijven plakken tot het volgende pardon.

Deze mensen hebben kans gezien de halve wereld over te reizen om precies hier te komen. In voor hen volledig onbekend gebied.
Men verstopte zich in containers, in vrachtauto's in wrakke bootjes een klein stukje zee over, verstopten zichzelf zelfs in landingsgestellen van vliegtuigen.
Maar zodra zij hier zijn, doet men niets om gevolg te geven aan het rechter bevel om ons land te verlaten.

Ook hier men maakt wel gebruik van de wet om asiel aan te vragen, maar zodra diezelfde wet volledig is gevolgd en men is afgewezen en dus het land moeten verlaten lappen zij die wet aan hun laars.

Juist in die landen van herkomst zou het mogelijk moeten zijn om weer binnen te komen.
Totaal lekke grenzen, administratie vaak idem dito, corruptie troef. Maar men wil gewoon niet.

Natuurlijk zullen de politiek correcte onder ons direct beweren dat dit logisch is, bewijst dat zij doodsbang zijn om terug te gaan naar het land dat is ontvlucht.

Heel vaak beslist niet! ook daar is onderzoek naar gedaan. Economische vluchtelingen die hier komen zijn niet de allerarmste!
Die allerarmste hebben echt totaal niets. Komen nog niet eens 10 dorpen verder! Het zijn juist vaak mensen die het een stuk beter hebben, maar het nog veel beter willen hebben, ook met het oog op de kinderen; onderwijs, baan mogelijkheden.

Dus wordt er om de economische vluchtelingen maffia te betalen (die echt een hoop geld vragen!) wordt vaak door familieleden geld bij elkaar gelegd, evt ook nog geld geleend, van die zelfde maffia tegen woekerrente. Want een paar jaar Europa en je kunt alles makkelijk terugbetalen nietwaar en ook nog geld als ondersteuning voor de familie!

Maar dan trappen die rotzakken in Europese landen niet in hun leugens! Geen verblijfsvergunning, geen werk, geen inkomen!
Dus broers, ooms enz hun geld kwijt, en (evt) hoe vertel je terug gekomen aan die gangsters, sorry jongens mislukt, jullie zijn je geld kwijt?!
Dan ook in veel van die landen, de eer! Gezichtsverlies! Je ging het even maken in Europa, kreeg geld mee van de familie!
Dan terug en zeggen ik ben mislukt?!

Vergeet het! Op de tv en in de krant zijn die mensen ook opgevoerd, gevraagd, waarom ga je niet terug, hier illegaal, geen of nauwelijk inkomen je leeft van de hand in de tand, vaak in leger des heils opvang of de goot; en je krijgt dan deze antwoorden!

Natuurlijk heb ik begrip voor mensen in hele arme landen zonder uitzicht op beter.
Maar we moeten wel reëel zijn. Ruim 5.000.0000.000 mensen in de wereld verkeren in die positie.
Wij kunnen niet al het leed en onrecht op onze schouders nemen. Kunnen niet blijven doorgaan met veel mensen opnemen, ook al hebben zij daar geen recht op, via weer eens een pardon. Het zijn er gewoon veel te veel.
En het is ook onrecht, rechtsongelijkheid de hondsbrutalen wel op te nemen en al die andere niet!

11-01-2013, 20:26
Ook beweer ik hier niet mee, dat alle asielzoekers economische vluchtelingen zijn, maar het is gewoon een feit dat heel veel van hen na onderzoek, door de mand zijn gevallen, geen recht hebben op een verblijfsvergunning hetgeen tot de hoogste rechter ter zake wordt bevestigd.

Zie ook het fenomeen, dat mensen die door de mazen zijn geglipt een verblijfsvergunning hebben ontvangen onmiddellijk daarna naar het land gaan waar zij zeggen hun leven niet zeker te zijn om met vakantie te gaan de familie te bezoeken!

Een nichtje van mij kreeg kennis aan zo'n asielzoeker uit Nigeria. Zij vertelde dan, witheet, over die smerige AID die deze arme jongen maar bleven afwijzen, en maar procederen jongens (voor veel advocaten zijn deze mensen de kurk waarop hun praktijk drijft!)
Toen ineens, de vlag uit! Toch een vergunning! En wat denk je. Daarna, hup naar Nigeria! En nu al jaren een keer of 5, 6 naar Nigeria voor zaken! Ik hoor nog mijn snikkende nichtje, waarom begrijpen die nazi's niet dat als hij een uur terug is in Nigeria dan wordt hij afgeknald....

Ps ja, het is een lange tekst, dus de meeste mensen kunnen al naar beneden scrollen, maar dit onderwerp heeft vele facetten.
En de advocaten en gelukszoekers kennen vele leugens en trucjes.

11-01-2013, 20:36
zou Leo weten dat er sinds 2001 zo'n 15.000 asielzoekers per jaar zich melden ipv 50.000 toen de sociaal democraten nog geen nieuwe wet hadden gemaakt en rechts het geen ene zak intresseerde?

dus met andere woorden..van die ontaarding is al ruim een decenia geen sprake meer.

11-01-2013, 20:38
Tja, dat verhaal van ik kan nooit meer terug uit vrees voor mijn leven en als er eenmaal een verblijfsvergunning is gewoon naar dat land op vakantie gaan ken ik ook. Maar dat laat onverlet dat er dus kennelijk ook vreemdelingen zijn die liever zelfmoord plegen dan terug te gaan. En het laat ook onverlet dat vreemdelingendetentie door Amnesty International ernstig wordt bekritiseerd door Amnesty International.

11-01-2013, 22:52

Citaat door fierljepper:
Tja, dat verhaal van ik kan nooit meer terug uit vrees voor mijn leven en als er eenmaal een verblijfsvergunning is gewoon naar dat land op vakantie gaan ken ik ook. Maar dat laat onverlet dat er dus kennelijk ook vreemdelingen zijn die liever zelfmoord plegen dan terug te gaan. En het laat ook onverlet dat vreemdelingendetentie door Amnesty International ernstig wordt bekritiseerd door Amnesty International.
Ik heb dus aangegeven waarom asielzoekers die door de mand zijn gevallen niet terug willen; niet omdat zij voor hun leven vrezen.
De politieke omstandigheden.
Mocht men bang zijn voor de gangsters van wie zijn geld hebben geleend tegen woekerrente, dat is hun eigen verantwoordelijkheid, geen grond voor asiel.

Mensen plegen zelfmoord overal over de wereld, ook autochtone Nederlanders. Dat heeft nog al eens te maken met hun geestelijk gesteldheid, predispositie.

Eerst was er geen vreemdelingendetentie, maar omdat steeds meer uitgeprocedeerde vluchtelingen (niet zelden ook daartoe aangemoedigd en geholpen door politiek correcten) weigeren om de wet te gehoorzamen en het land te verlaten, maar onderduiken, door het land gaan zwerven is die er gekomen.

Zo gaat dat altijd. Iedere keer als mensen de boel belazeren, lak aan de wet hebben, dat moet de overheid daarop reageren door regels aan te scherpen. Dat is dus de schuld van de mensen die weigeren te vertrekken.

11-01-2013, 22:54



Citaat door Mathijs:
zou Leo weten dat er sinds 2001 zo'n 15.000 asielzoekers per jaar zich melden ipv 50.000 toen de sociaal democraten nog geen nieuwe wet hadden gemaakt en rechts het geen ene zak intresseerde?

dus met andere woorden..van die ontaarding is al ruim een decenia geen sprake meer.
Ik bedoel iets anders. Ik heb gelezen dat lang (inmiddels al weer vele jaren gelden) jaarlijks maar een handjevol - echte - asielzoekers naar ons land en andere Europese landen kwamen.

Maar de aantallen zijn enorm gestegen, zo ook het aantal economische gelukszoekers.
In feite heeft men dit nooit voor ogen gehad, dat het om zulke enorme hoeveelheden zou gaan.

11-01-2013, 22:57

Citaat door Leonidas:
Ik bedoel iets anders. Ik heb gelezen dat lang (inmiddels al weer vele jaren gelden) jaarlijks maar een handjevol - echte - asielzoekers naar ons land en andere Europese landen kwamen.

Maar de aantallen zijn enorm gestegen, zo ook het aantal economische gelukszoekers.
In feite heeft men dit nooit voor ogen gehad, dat het om zulke enorme hoeveelheden zou gaan.
ik vraag me weleens af...lees jij de bijdrages wel waar je op reageert?


Citaat door Mathijs:
zou Leo weten dat er sinds 2001 zo'n 15.000 asielzoekers per jaar zich melden ipv 50.000 toen de sociaal democraten nog geen nieuwe wet hadden gemaakt en rechts het geen ene zak intresseerde?

dus met andere woorden..van die ontaarding is al ruim een decenia geen sprake meer.

11-01-2013, 22:59

Citaat door Leonidas:
Ik bedoel iets anders. Ik heb gelezen dat lang (inmiddels al weer vele jaren gelden) jaarlijks maar een handjevol - echte - asielzoekers naar ons land en andere Europese landen kwamen.

Maar de aantallen zijn enorm gestegen, zo ook het aantal economische gelukszoekers.
In feite heeft men dit nooit voor ogen gehad, dat het om zulke enorme hoeveelheden zou gaan.
Ik denk dat jij mijn reactie niet (goed) gelezen hebt.

Pagina's : [1] 2 3