Bekijk volle/desktop versie : Twee of meer piercings in elk oor?



Pagina's : [1] 2

09-01-2013, 20:27
Salam Alikoum broeders en zusters,

ik vond deze tekst op al yaqeen en vraag me af of deze bron betrouwbaar is?
Heeft iemand hier een idee van?


Vraag:

Is het toegestaan voor een vrouw om twee piercings in elk oor te hebben?

Antwoord:

Ik vrees dat het overdreven is wanneer een vrouw meer oorbellen aan haar oren draagt dan gewoonlijk is. Allah, de Verhevene, zegt (interpretatie van de betekenis):

“O kinderen van Adam, draag jullie mooie kleding bij elk gebed, en eet en drink, en overdrijf niet. Voorwaar, Hij houdt niet van de buitensporigen.”

(Soerat al-cAraaf: 31)

Als het hebben van twee piercings in elk oor de algemene norm is voor een vrouw, dan is daar niets mis mee. Echter, wanneer dit niet de algemene norm is, dan wordt dit als slecht en overdreven beschouwd. Een vrouw kan bij wijze van spreken dit jaar twee piercings (in elk oor) hebben, en het jaar daarop drie en vier piercings (in elk oor) nemen, totdat ze uiteindelijk hun hele oor vol piercen. Dit is niet ver gezocht, gezien de trend dat vrouwen elkaar (vaak) nadoen.

Sheikh Mohammed ibnoe Saalih al-cOethaymien
(Iclaam ul-Moecassirien bi Fataawa Ibn ul-cOethaymien, blz. 390-391)



http://al-yaqeen.com/va/vraag.php?id=1404

09-01-2013, 20:52


lelijk is dat man,zo niet vrouwelijk maar meer punk.

09-01-2013, 21:33

Citaat door MarociaBloempje:
lelijk is dat man,zo niet vrouwelijk maar meer punk.
Je mag het zo lelijk vinden als je maar wilt. Ik vroeg enkel of deze bron betrouwbaar is of niet.

10-01-2013, 16:24
doe, dan zie ik niks.. en dat boek zelf van de Shaykh heb ik niet in PDF gezien behalve 1 bestand maar die gaat maar tot pagina 25 ofzo. Misschien als je iemand kent die dat boek in bezit heeft om het na te lezen..?

10-01-2013, 22:56



Citaat door UtrechtseJihad:
doe, dan zie ik niks.. en dat boek zelf van de Shaykh heb ik niet in PDF gezien behalve 1 bestand maar die gaat maar tot pagina 25 ofzo. Misschien als je iemand kent die dat boek in bezit heeft om het na te lezen..?
BarakAllahu fik voor de moeite broeder! Ik ken helaas niemand die dit boek in bezit heeft.
Ik ben erg nieuwschierig naar dit onderwerp omdat ik altyd hoorde van andere dat dit niet is toegestaan en toen kwam ik dit tegen.

10-01-2013, 22:57

Citaat door moslimaaatj:
Je mag het zo lelijk vinden als je maar wilt. Ik vroeg enkel of deze bron betrouwbaar is of niet.

blijkbaar doet het jou wel wat,anders zou je niet zo bot reageren.

en ja het is vreselijk lelijk imiteren van een punk-emo's-gothic's is namelijk ook nabootsing.,

10-01-2013, 23:09

Citaat door MarociaBloempje:
blijkbaar doet het jou wel wat,anders zou je niet zo bot reageren.

en ja het is vreselijk lelijk imiteren van een punk-emo's-gothic's is namelijk ook nabootsing.,
Ja hoor het doet me echt wat

10-01-2013, 23:13

Citaat door moslimaaatj:
Salam Alikoum broeders en zusters,

ik vond deze tekst op al yaqeen en vraag me af of deze bron betrouwbaar is?
Heeft iemand hier een idee van?


Vraag:

Is het toegestaan voor een vrouw om twee piercings in elk oor te hebben?

Antwoord:

Ik vrees dat het overdreven is wanneer een vrouw meer oorbellen aan haar oren draagt dan gewoonlijk is. Allah, de Verhevene, zegt (interpretatie van de betekenis):

“O kinderen van Adam, draag jullie mooie kleding bij elk gebed, en eet en drink, en overdrijf niet. Voorwaar, Hij houdt niet van de buitensporigen.”

(Soerat al-cAraaf: 31)

Als het hebben van twee piercings in elk oor de algemene norm is voor een vrouw, dan is daar niets mis mee. Echter, wanneer dit niet de algemene norm is, dan wordt dit als slecht en overdreven beschouwd. Een vrouw kan bij wijze van spreken dit jaar twee piercings (in elk oor) hebben, en het jaar daarop drie en vier piercings (in elk oor) nemen, totdat ze uiteindelijk hun hele oor vol piercen. Dit is niet ver gezocht, gezien de trend dat vrouwen elkaar (vaak) nadoen.

Sheikh Mohammed ibnoe Saalih al-cOethaymien
(Iclaam ul-Moecassirien bi Fataawa Ibn ul-cOethaymien, blz. 390-391)



http://al-yaqeen.com/va/vraag.php?id=1404


wa3alaikoem asalaam wa3ahmato Allah

wat ik weet zuster is dat Alyageen wel betrouwbare fatwa,s plaats en deze is van Sheik Ibnoe Saalih al oethamien
rahimahoe Allah

maar zelf heb ik gehoord niet gelezen even voor de duidelijkheid dat het een soort van een verminking is piercings
ik ken zuster die er 2 heeft in haar oren en het staat haar goed

Maar heb mij daar eigenlijk nog nooit in verdiept

wa3alaikoem Asalaam




10-01-2013, 23:16
Bij twijfel niet doen..zit je altijd veilig

10-01-2013, 23:19

Citaat door mama30:

wa3alaikoem asalaam wa3ahmato Allah

wat ik weet zuster is dat Alyageen wel betrouwbare fatwa,s plaats en deze is van Sheik Ibnoe Saalih al oethamien
rahimahoe Allah

maar zelf heb ik gehoord niet gelezen even voor de duidelijkheid dat het een soort van een verminking is piercings
ik ken zuster die er 2 heeft in haar oren en het staat haar goed

Maar heb mij daar eigenlijk nog nooit in verdiept

wa3alaikoem Asalaam



BarakAllafi fiki voor jouw antwoord. Ik heb ook al verschillende keren gehoord dat het verminking is en toen kwam ik dit gistere tegen en dacht ik van heh?

10-01-2013, 23:21

Citaat door Wereldreiziger:
Bij twijfel niet doen..zit je altijd veilig
Ben het niet van plan te doen hoor
Bij twijfelachtige zaken is het idd beter om het achterwegen te laten.
BarakAllahu fiek voor jouw antwoord.

10-01-2013, 23:25
Het antwoordt had ook moeten zijn dat we moeten verschillen van de kuffar, want hierin doen we ze na. Allahoe a3lam.

10-01-2013, 23:34



Citaat door m0cr0tje:
Het antwoordt had ook moeten zijn dat we moeten verschillen van de kuffar, want hierin doen we ze na. Allahoe a3lam.
Ja he, daar heb je gelijk in. Ik weet niet misschien ligt het aan mij maar word er tegenwoordig niet van alles halal verklaard?
Er zijn de laatste tijd zoveel dingen waarvan ik dacht dat het haram was maar dan toch blijkt halal te zijn. Allahu a3lem...

10-01-2013, 23:37
Het lijkt alsof onze Oemmah in zo een goede staat verkeerd, dat we ons alleen nog druk hoeven te maken over de kleinste dingen, zoals hoeveel oorbellen, mag je gel in de ramadan en nog meer van die onnozele zaken. Ik denk dat we eerst eens de belangrijke zaken op orde moeten krijgen, dingen als opvoeding, taalgebruik, gebed, geloof etc. en dan pas naar dit moeten kijken.

11-01-2013, 08:48

Citaat door moslimaaatj:
BarakAllahu fik voor de moeite broeder! Ik ken helaas niemand die dit boek in bezit heeft.
Ik ben erg nieuwschierig naar dit onderwerp omdat ik altyd hoorde van andere dat dit niet is toegestaan en toen kwam ik dit tegen.
wa fiekie BarakAllaah. Kan dat mijn vader toevallig heeft, dan zal ik het vragen maar kans ik denk ik klein.
Wat is niet toegestaan hoor je? Het hebben van 2 piercings per oor?

Shaykh al-'Oethaymien heeft ook bv de neus-piercing toegestaan, mits het in de gebruikelijke normen is in een land. Maar als het een bekend iets is van onzedelijke vrouwen, dan is het niet toegestaan omdat je dan slechte mensen imiteert. Dus ook zo met het meerdere malen piercen van je oren..

Ik heb geen mening erover.. maar ik zal dan ook niet zo snel meer dan 1 piercing in m'n oor doen...


Ik heb trouwens hier de Engelse tekst wel gevonden.. het is wel een site van de extreme Moerdjia maar ik neem aan dat de fatwa gewoon betrouwbaar is:
http://www.fatwa-online.com/fataawa/womensissues/beautification/bea002/0121206.htm

En anders heb je hier een Fatwa van Shaykh al-Munajjid met de zelfde vraag:
http://futureislam.wordpress.com/2012/02/12/ruling-on-piercing-the-ear-more-than-once/

Shaykh al-'Oethaymien en Fawzaan worden er ook in geciteerd.

Pagina's : [1] 2