Bekijk volle/desktop versie : Trouwen!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

07-01-2013, 20:03

Salaam alaikoem,

Ik wil echt alles maar dan ook echt alles over trouwen weten stap voor stap.
Wat er allemaal nodig is wat je kan eisen hoe hand vragen gaat de rituelen henna dag trouwdag hoe gaat t bv als je gaat trouwen in de moskee t viert? etc wat de vrouw moet doen en wat de man moet doen ik heb er totaal geen verstand van help me


07-01-2013, 20:07


als ik jou was zou ik een kopje thee maken voor jezelf en je moeder en dit onderwerp aansije, moeders hebben toch altijd veel ervaring hiermee

07-01-2013, 20:16
Niet mijn favoriet onderwerp, maar ik meen een boek ooit te hebben gezien in winkels genaamd Fiqh van het huwelijk. Je had er verschillende delen van dat boek waarin alles wordt behandeld. Het was, zover ik mij dat kan herinneren, van uitgeverij Noer.

07-01-2013, 20:16
Salaamu 3elaykum Nadine!

Hoe gaat het met je? Alweer een tijdje geleden hé!

Ik wil nikaah hebben gedaan voor deze zomer.. Inshaa' Allaah..
Nikaah is trouwen in de Islamitische wet.. Maar goed, daar hebben we een man voor nodig.

Verder ben ik er ook echt benieuwd naar! Heb vaak gehoord hoe en wat, maar blijf het leuk vinden om het te lezen/horen.

07-01-2013, 20:21



Citaat:
Ik wil nikaah hebben gedaan voor deze zomer.. Inshaa' Allaah..
Nikaah is trouwen in de Islamitische wet.. Maar goed, daar hebben we een man voor nodig.
je hebt de bruidsjurk al klaar staan alleen de man nog ? hahahaa funny

07-01-2013, 20:23

Citaat door Nadiine_:



bv als je gaat trouwen in de moskee t viert? etc

Als je gaat trouwen in de moskee dan volstaat de soera Al-Fatiha als bruidsgeschenk vervolgens melk en dadels en een paar dozen 3 Es blikjes en de nodige vlees voor de aantal uitgenodigden.. Dat is het simpelste wat ik je kan meegeven..



Wa sallam

07-01-2013, 20:25

Citaat:
3 Es blikjes
hahaha

07-01-2013, 20:29

Citaat door FulSudani:
hahaha


Zag een keer zo een programma grenzeloos verliefd een Hollandse vrouw die ging in Afrika trouwen met een moslim en precies zo waren ze getrouwd..

Grappig om te zien maar wel de waarheid vanuit de overleveringen die we kunnen aanhalen van de profeet salalahu alaihi wa sallam

07-01-2013, 20:29

Citaat door FulSudani:
als ik jou was zou ik een kopje thee maken voor jezelf en je moeder en dit onderwerp aansije, moeders hebben toch altijd veel ervaring hiermee
mijn moeder is geen moslim dus ik kan dat helaas niet met haar bespreken

07-01-2013, 20:31

Citaat door Disturbed:
Niet mijn favoriet onderwerp, maar ik meen een boek ooit te hebben gezien in winkels genaamd Fiqh van het huwelijk. Je had er verschillende delen van dat boek waarin alles wordt behandeld. Het was, zover ik mij dat kan herinneren, van uitgeverij Noer.
Dan zal ik dat eens opzoeken insha Allah

07-01-2013, 20:31

Citaat door FulSudani:
je hebt de bruidsjurk al klaar staan alleen de man nog ? hahahaa funny
Alles.

07-01-2013, 20:32
sorry nadine dat wist ik nie moge Allah haar leide naar de islam

07-01-2013, 20:32



Citaat door Unknown-:
Salaamu 3elaykum Nadine!

Hoe gaat het met je? Alweer een tijdje geleden hé!

Ik wil nikaah hebben gedaan voor deze zomer.. Inshaa' Allaah..
Nikaah is trouwen in de Islamitische wet.. Maar goed, daar hebben we een man voor nodig.

Verder ben ik er ook echt benieuwd naar! Heb vaak gehoord hoe en wat, maar blijf het leuk vinden om het te lezen/horen.
Wa alaikoem salam!
Al hamdoelilah en met jou?
Is zeker een tijd geleden jah!
Ja ik heb echt werkelijk geen idee hoe het in elkaar zit en hoe alles gaat

07-01-2013, 20:33

Citaat door Unknown-:
Alles.
qoel zelfs feest datum gastenlijst alles staat al klaar ila rajel, ewa Allah iedjieblek shi weld nes

07-01-2013, 20:33

Mischien dat je hier kan kijken voor een boek dat over het huwelijk gaat

Online boeken bestellen
http://www.sunnahcenter.com/index.php?page=shop.browse&category_id=31&option=c om_virtuemart&Itemid=26
http://www.daar-alaathaar.com/index.php?&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=2 6

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13