Bekijk volle/desktop versie : Hoe geraak ik snel zwanger (bloos)

Pagina's : [1] 2

07-01-2013, 17:11
Salam oe halaikoem dames,
ben sinds 18/06/2011 getrouwd en heb voor mijn huwelijk al lang de conceptiepil ingenomen omdat ik zeer onregelmatige regels had/heb. Nu sinds 16/08/2012 ben ik gestopt met de pil omdat ik nu aan kinderen wil beginnen.

Gynaecoloog wist me te vertellen dat het tot een jaar kan duren

hebben sommige hier ook ervaring mee?
Hoe kan ik weten wanneer ik het vruchtbaarst ben?
Mijn cyclus klopt nooit. Soms duurt mijn cyclus 21, soms 28, soms heb ik mjn maanstonden tot 10 dagne, soms 5 dagen.

Gynaecollog vertelde me dat alles in orde was hier beneden ... maar toch ... vind ik het raar dat het niet lukt.

Kan iemand mij hier tips geven ofzo.

Shokran alvast!

07-01-2013, 18:38

lieve meid tawakel 3ala allah en de rest zal wel in orde komen je moet je tot allah wenden en allaherzak inschallah. de moet niet opgeven

07-01-2013, 23:16
Ey meisje!!
Hopelijk gaat het goed met je!!
Wat leuk om je hier nog eens te zien (in feite lezen )

Je moet zeker niet direct de moed opgeven en negatief gaan denken..Geef het wat tijd..Je bent nog maar 4maandjes gestopt met de pil..geef het de tijd om uit je lichaam te verdwijnen!

Enige tip die ik je kan aanraden is 9maand.com aan. Daar kan je berekenen wanneer je het vruchtbaarst bent!En nadien veel 'klussen' ..zoals die hollanders zeggen ...

InchaAllah worden jullie snel verblijdt

08-01-2013, 11:25
sweeetttRRROOOSSEEEE

damn da's lang geleden! het gaat heel goed hamdoelilah baraka allahoe fiek.
Hopelijk met u ook? en uw gezinnetje:-)
goh, in het begin trok ik mezelf er niet veel van aan. Maar mijn man stresseert mij continu etc. heb al soms discussie gehad met hem van kijk ... het komt wanneer het komt. Allah hoewe 3alam 3ala kol shai. En nu, begin ik zo precies zo de hoop op te geven en was ik van plan om mij te informeren voor IVF ofzo om eerst te checken ofo het bij hem allemaal wel kosher is hihi.

Ja klussen klussen, teveel klussen is blijkbaar ook neit goed! Is dat niet zo (of is dat een fabeltje) dat je het best om de 2 dagen doet?

Heb ondertussen ook zo’n ovulatietesters gekregen van een colelga van mij. Dan zou je moeten testen en zou hij dan glimlachen da icoontje, maar die glimlacht maar niet haha. Kei frustrerend hahaha.

Citaat door SweetRose:
Ey meisje!!
Hopelijk gaat het goed met je!!
Wat leuk om je hier nog eens te zien (in feite lezen )

Je moet zeker niet direct de moed opgeven en negatief gaan denken..Geef het wat tijd..Je bent nog maar 4maandjes gestopt met de pil..geef het de tijd om uit je lichaam te verdwijnen!

Enige tip die ik je kan aanraden is 9maand.com aan. Daar kan je berekenen wanneer je het vruchtbaarst bent!En nadien veel 'klussen' ..zoals die hollanders zeggen ...

InchaAllah worden jullie snel verblijdt

08-01-2013, 12:08

Shokran lieve meid, barakka allahoe fiek.

Citaat door minini:
lieve meid tawakel 3ala allah en de rest zal wel in orde komen je moet je tot allah wenden en allaherzak inschallah. de moet niet opgeven

08-01-2013, 12:24
Als Allah iets wil dan krijg je het ook, ik zou zeggen doe veel Doua't met de hoop dat hij je douat verhoort! een kind krijg je alleen als rizq van Allah

08-01-2013, 12:27
bij het herlezen van mijn tekst besef ik hoe vaak ik letters verkeerd schrijf door te snel willen typen. niet dat ik aan dyslexie lijdt maar zit op het werk en deze site is echt wel opvallend als die openstaan

08-01-2013, 19:27
ik denk dat je geduld moet hebben vooral omdat je aangeeft dat je al zo lang de anti conceptie pil hebt geslikt. je lichaam moet even zijn eigen bio ritme vinden en dan komt het vanzelf. maar een vriendin van me slikte het al 10 jaar en die raakte gelijk de maand dat ze ermee stopte zwanger dus 3ala Allah. insha allah krijg je snel een kind.

18-01-2013, 17:46
4 maanden geleden gestopt met de pil is idd niet 'lang'geleden voor jou gevoel is dat natuurlijk wel maar je moet er niet te veel aan denken. Stress en zorgen maken bevoordert het niet echt. Zoals hier dus ook al is geadviseerd altijd rekenen vanaf je eerste menstruatie en de 13,14, en 15e dag ben je t vruchtbaarst dus ervoor, tijdens en erna is de beste tijd om Inshallah worden jullie snel verblijdt.

23-04-2013, 13:13
Hoi meid,

Ik heb even op het internet voor je gekeken en er zijn wel tips op het net. Moge Allah jou een kindje schenken insha allah.

Dit is wat ik vond:

Heb een gezond gewicht

Wat niet gezond is voor jou, is ook niet gezond voor je baby. Zowel over- als ondergewicht zijn niet bevorderlijk als je zwanger probeert te worden. Het is niet alleen voor jezelf belangrijk om gezond te zijn, ook voor de baby die in je buik gaat groeien zijn de juiste voedingsstoffen en vitaminen essentieel.
Weet wanneer je vruchtbaar bent

Je bent het meest vruchtbaar net voor en tijdens je eisprong. De eisprong is rond de veertiende of zestiende dag van je cyclus (bij een cyclus van respectievelijk 28 of 30 dagen). Ben je niet regelmatig ongesteld, dan kun je van dag 11 tot dag 16 van je cyclus aanhouden als je meest vruchtbare periode.
Hoe werkt precies? Eicellen zijn maar zo’n twaalf uur houdbaar. Gelukkig blijven spermacellen veel langer in leven, zo’n 48 uur. Als je voor je eisprong seks hebt, dan kunnen de spermacellen die dan in je vagina komen de dag erna nog de eicel bevruchten.

Voor het perfecte zaad moet je seks enigszins 'gestructureerd' zijn. Vrij je elke dag, dan heeft de man onvoldoende tijd om zijn zaad te verversen. Vrij je veel minder, dan is het zaad ‘oud’. Elke twee à drie dagen seks en de sperma van de man blijft in perfecte conditie.

Vrij in de missionarispositie

De missionarispositie (het traditionele standje waarbij de vrouw op haar rug ligt en de man op haar) is het meest geschikte standje om snel zwanger te worden. Je vagina ligt naar beneden, waardoor de spermacellen makkelijker in de baarmoeder kunnen komen. Het wordt nog eens vergemakkelijkt doordat de penetratie ook dieper is dan bij andere standjes.

Door als vrouw een orgasme te krijgen na de zaadlozing van de man, stimuleer je de spermacellen nog eens extra de goede kant op. De baarmoeder trekt zich op dat moment samen waardoor de zaadcellen in de juiste richting worden geduwd.
Focus je niet te veel op het zwanger worden

Stress, verplichte seks...het is niet bevorderlijk als je zwanger probeert te worden. Van de jonge vrouwen die een paar keer per week seks hebben, wordt 20 tot 22% binnen een maand zwanger. 34% na drie maanden, 16% na een half jaar, 14% na een jaar en 6% na twee jaar. Ontspannen seks maakt dat het zaad van de man beter is en de vagina van de vrouw vochtiger zodat het zaad zich beter kan voortbewegen.

Diverse websites gericht op gezondheid wijzen er wel op dat als je na twee jaar intensief vrijen nog niet zwanger bent, de kansen om op een natuurlijke manier zwanger te worden erg klein zijn. Je kunt altijd een vruchtbaarheidstest bij de dokter of in het ziekenhuis laten doen.

Do's

Om de twee à drie dagen seks hebben. Zo blijft het zaad in perfecte conditie.
Foliumzuur slikken. Begin een aantal maanden voor de zwangerschap en slik het ook nog een aantal maanden door. Dit vermindert de kans op ernstige afwijkingen aan de rug of hersens van de baby.
Na de seks blijven liggen. Zo geef je de zaadcellen de kans om in je baarmoeder te komen.

Don'ts

Je blindstaren op zo snel mogelijk zwanger worden. Stress en verplichte seks kunnen juist de veroorzaker zijn van het uitblijven van een zwangerschap.
Medicijnen slikken zonder dit te melden aan je huisarts of verloskundige. Sommige medicijnen kunnen schadelijk zijn voor je zwangerschap.

Bron: http://www.hoedoe.nl/lichaam-geest/zwangerschap/hoe-word-ik-snel-zwanger

23-04-2013, 15:32

Citaat door Studente1984:
Hoi meid,

Ik heb even op het internet voor je gekeken en er zijn wel tips op het net. Moge Allah jou een kindje schenken insha allah.

Dit is wat ik vond:

Heb een gezond gewicht

Wat niet gezond is voor jou, is ook niet gezond voor je baby. Zowel over- als ondergewicht zijn niet bevorderlijk als je zwanger probeert te worden. Het is niet alleen voor jezelf belangrijk om gezond te zijn, ook voor de baby die in je buik gaat groeien zijn de juiste voedingsstoffen en vitaminen essentieel.
Weet wanneer je vruchtbaar bent

Je bent het meest vruchtbaar net voor en tijdens je eisprong. De eisprong is rond de veertiende of zestiende dag van je cyclus (bij een cyclus van respectievelijk 28 of 30 dagen). Ben je niet regelmatig ongesteld, dan kun je van dag 11 tot dag 16 van je cyclus aanhouden als je meest vruchtbare periode.
Hoe werkt precies? Eicellen zijn maar zo’n twaalf uur houdbaar. Gelukkig blijven spermacellen veel langer in leven, zo’n 48 uur. Als je voor je eisprong seks hebt, dan kunnen de spermacellen die dan in je vagina komen de dag erna nog de eicel bevruchten.

Voor het perfecte zaad moet je seks enigszins 'gestructureerd' zijn. Vrij je elke dag, dan heeft de man onvoldoende tijd om zijn zaad te verversen. Vrij je veel minder, dan is het zaad ‘oud’. Elke twee à drie dagen seks en de sperma van de man blijft in perfecte conditie.

Vrij in de missionarispositie

De missionarispositie (het traditionele standje waarbij de vrouw op haar rug ligt en de man op haar) is het meest geschikte standje om snel zwanger te worden. Je vagina ligt naar beneden, waardoor de spermacellen makkelijker in de baarmoeder kunnen komen. Het wordt nog eens vergemakkelijkt doordat de penetratie ook dieper is dan bij andere standjes.

Door als vrouw een orgasme te krijgen na de zaadlozing van de man, stimuleer je de spermacellen nog eens extra de goede kant op. De baarmoeder trekt zich op dat moment samen waardoor de zaadcellen in de juiste richting worden geduwd.
Focus je niet te veel op het zwanger worden

Stress, verplichte seks...het is niet bevorderlijk als je zwanger probeert te worden. Van de jonge vrouwen die een paar keer per week seks hebben, wordt 20 tot 22% binnen een maand zwanger. 34% na drie maanden, 16% na een half jaar, 14% na een jaar en 6% na twee jaar. Ontspannen seks maakt dat het zaad van de man beter is en de vagina van de vrouw vochtiger zodat het zaad zich beter kan voortbewegen.

Diverse websites gericht op gezondheid wijzen er wel op dat als je na twee jaar intensief vrijen nog niet zwanger bent, de kansen om op een natuurlijke manier zwanger te worden erg klein zijn. Je kunt altijd een vruchtbaarheidstest bij de dokter of in het ziekenhuis laten doen.

Do's

Om de twee à drie dagen seks hebben. Zo blijft het zaad in perfecte conditie.
Foliumzuur slikken. Begin een aantal maanden voor de zwangerschap en slik het ook nog een aantal maanden door. Dit vermindert de kans op ernstige afwijkingen aan de rug of hersens van de baby.
Na de seks blijven liggen. Zo geef je de zaadcellen de kans om in je baarmoeder te komen.

Don'ts

Je blindstaren op zo snel mogelijk zwanger worden. Stress en verplichte seks kunnen juist de veroorzaker zijn van het uitblijven van een zwangerschap.
Medicijnen slikken zonder dit te melden aan je huisarts of verloskundige. Sommige medicijnen kunnen schadelijk zijn voor je zwangerschap.

Bron: http://www.hoedoe.nl/lichaam-geest/zwangerschap/hoe-word-ik-snel-zwanger

Assalaam oe halaikem!,

Eerst en vooral wens ik jou te bedanken voor jouw reactie.

Het is weer bijn 3 maanden geleden dat ik hier nog op gereageerd.3 maanden later en nog steeds geen positief nieuws 

Ben al begonnen met dieet (heb last van overgewicht), ben meer op mijn conditie gaan letten etc...
Foliumzuur heb ik net nadat ik gestopt was met de pil, mee gestart. Mag ik dit doornemen ondanks ik toch nog niet zwanger ben geworden?

Je vindt werkelijk wel van alles op internet, heb bekan elke site, elke boek wel eens doorbladert als het over zwangerschappen gaat.
Ik had eerder gehoopt dat er mensen zouden reageren, die ook hetzelfde ‘probleem’ hebben als ik en die mij een beetje moed in kunnen spreken.

23-04-2013, 16:33
Oua3alekom selaam meid,

Heb geduld, geduld loont insha allah met de wil van Allah swt. Ik heb zelf nog geen kinderen en ik begrijp dat je steun zoekt bij meiden die hetzelfde hebben meegemaakt, hopelijk vind je die. En vergeet niet, je weet nooit waar elgair is.

Liefs

08-06-2013, 22:10

Citaat door Shahinez:
Salam oe halaikoem dames,
ben sinds 18/06/2011 getrouwd en heb voor mijn huwelijk al lang de conceptiepil ingenomen omdat ik zeer onregelmatige regels had/heb. Nu sinds 16/08/2012 ben ik gestopt met de pil omdat ik nu aan kinderen wil beginnen.

Gynaecoloog wist me te vertellen dat het tot een jaar kan duren

hebben sommige hier ook ervaring mee?
Hoe kan ik weten wanneer ik het vruchtbaarst ben?
Mijn cyclus klopt nooit. Soms duurt mijn cyclus 21, soms 28, soms heb ik mjn maanstonden tot 10 dagne, soms 5 dagen.

Gynaecollog vertelde me dat alles in orde was hier beneden ... maar toch ... vind ik het raar dat het niet lukt.

Kan iemand mij hier tips geven ofzo.

Shokran alvast!
Je hebt deze topic een half jaar geleden geopend, ben je inmiddels zwanger?

08-06-2013, 22:12
Oh, ik lees het al. Don't stress out, het komt vanzelf wel incha Allah. Enjoy ur child-free life voor zolang het kan

14-06-2013, 14:25

Citaat door QueenBee:
Je hebt deze topic een half jaar geleden geopend, ben je inmiddels zwanger?
Ook benieuwd naar!

Ik ken iemand die hetzelfde ervaren heeft als jou (al kampte ze niet met overgewicht). Ook een ontregelde menstruatiecyclus.
Ze heeft Clomid voorgeschreven gekregen. Enkele maanden later was het raak.

Pagina's : [1] 2