Bekijk volle/desktop versie : is het haram je kids naar een katholiekeschhool te brengen?



Pagina's : [1] 2 3 4

07-01-2013, 16:59
salaam alaykoem zusters en broeders
ik heb kinderen die ik in het katholieke school zitten omdat het ook lekker makkelijk is in de buurt.
maar dat maakt niet veel uit.
maar vroeg mij een tijdje af of het wel haram of makroh is voor ze naar daar te brengen.
want ze bidden en doen vaak kruis enal die toestanden.
natuurlijk zeg ik hun van dat wij moslims zijn en leer ik hun stap voor stap over de islam hamdl.
iemand die er meer van weet?
probeer een imam te zoeken via het net die het kan beantwoorden maar krijg maar geen antw.
alvast bedankt
salaamalaykoem

07-01-2013, 18:35


Nee het is niet haram. Als er geen islamitische scholen zijn of te ver weg zijn dan mogen ze gewoon naar die school. Wel moeten ze niet die gewoontes van de Christenen enzo nadoen etc

Mogen Allah mij vergeven inshAllah als ik iets fout heb gezegd.

07-01-2013, 18:41
Een openbare basisschool is anders niet veel beter. Ik heb ook op een openbare school gezeten en ik kan de blik op mijn vaders gezicht niet vergeten toen ik tegen hem zei dat ik op school had geleerd dat wij van apen afstammen hahaha.. Moet er nog steeds over lachen als ik eraan denk. Mijn vader geloofde mij niet, en dacht dat ik aan het liegen was. Ik moest mijn vader echt overtuigen dat ik dat echt op school had geleerd van de meester. Hij dacht werkelijk dat mijn fantasie op hol was geslagen. We kwamen toen net uit Marokko en niemand had gehoord van evolutie theorie.

07-01-2013, 18:45
Succes:


Citaat:
Het is ook belangrijk om een goede school voor het kind uit te zoeken, en het kind niet op de eerste beste school die dicht bij huis ligt in te schrijven. Men zou op zoek moeten gaan naar hoogwaardig educatieve kwaliteit voor het kind, en tegenwoordig lijkt dit erg zeldzaam en moeilijk te vinden, dus dit vraagt enige inspanning en opofferingen van de ouders. Vertrouw uw kind niet toe aan een school die het kind eerder zullen bederven dan opvoeden en onderwijzen. Al-Mawardi heeft gezegd: “Het is verplicht om alle inspanning te verrichten bij het zoeken naar een juiste leraar en opvoeder. Nog meer dan het zoeken naar een goede (zoog)moeder voor het kind.” [Nasihat Al-Mulk]

Lees verder: Tips in de Islamitische opvoeding.

07-01-2013, 18:59


Natuurlijk is een Islamitische school beter , maar als er geen andere optie is , dan is het toegestaan.
Welke als ze iets niet zeker weten dan kunnen ze dat aan jou vragen
Ik zelf zit nu ook op een katholieke school.

07-01-2013, 19:24
Je kan je kind beter op een katholieke school doen dan een openbare school katholieke school zijn meestal toch wel wat strenger

07-01-2013, 19:31

Citaat door Shaakir:
Een openbare basisschool is anders niet veel beter. Ik heb ook op een openbare school gezeten en ik kan de blik op mijn vaders gezicht niet vergeten toen ik tegen hem zei dat ik op school had geleerd dat wij van apen afstammen hahaha.. Moet er nog steeds over lachen als ik eraan denk. Mijn vader geloofde mij niet, en dacht dat ik aan het liegen was. Ik moest mijn vader echt overtuigen dat ik dat echt op school had geleerd van de meester. Hij dacht werkelijk dat mijn fantasie op hol was geslagen. We kwamen toen net uit Marokko en niemand had gehoord van evolutie theorie.
Onbetaalbare herinneringen, akhee.

07-01-2013, 19:35
ja idd ik vind het heel belangerijk voor een goede school te vinden,het gaat nog over kids die in kleuterschool zitten.
en begin wat te twijfelen,die school is wel streng dat mag wel hoor maar het is dat geloof dat een kind toch meepakt want uiteindelijk zitten ze daar 5 dagen op 7
maar dat is ons plicht als ouder hun te opvoeden en leren over de islam!
maar ook een openbaar basischool hebben ze godsdienst maar daar kan je tenminste islam volgen
de katholieke school is 2min stappen heb ook in buurt de openbaar maar das wel 10 min met auto
maar ik heb het voor over zelfs wijze van spreken dat ik 1h moet rijden voor een goede school en zekers als het haram is
.

07-01-2013, 19:38
vaak is een katolieke school streng en openbaar school niet maar daar heb je de keus voor islam te volgen ook al zijn die studies minder dan een khatolieke
dus als ouder moet je zien wat het belangerijkst is,zolang het natuurlijk niet haram is en geen keus hebt van bereik van huis tot school.

07-01-2013, 19:40
Het maakt niet uit op welke school ze zitten , als ze maar niet leren over die onzin etc..
Maar je moet wel weten dat het Christendom niet fout is , een deel van de bijbel klopt nog steeds maar helaas is de meerderheid vervalst. Vertel maar tegen je kinderen als ze wat ouder zijn dat als bv iets leren op school over het christedom dat ze het eerst aan jou vragen voor ze dat echt ook gaan geloven.

Moge Allah mij inshAllah vergeven als ik iets fout zeg.

07-01-2013, 19:46
Persoonlijk denk ik dat een Katholieke school (iets) beter is dan een openbare school. Wa Allahu a3lem.

07-01-2013, 19:51
Hamdolilah heb ik op een islamitische school gezeten dat op 10 minuten loopafstand lag, terwijl er nog andere 2 openbare scholen zaten tegenover mij.

Begin de dag met alfatiha dohr gebed, woedoe doen, wanneer de nederlandse scholen de kinderen naar huis stuurde tijdens de lunch hadden wij arabische lessen of qoran lessen.

Elmohiem was een van de beste basisscholen met hoge citoscores.

07-01-2013, 19:52



Citaat door assiake:
vaak is een katolieke school streng en openbaar school niet maar daar heb je de keus voor islam te volgen ook al zijn die studies minder dan een khatolieke
dus als ouder moet je zien wat het belangerijkst is,zolang het natuurlijk niet haram is en geen keus hebt van bereik van huis tot school.
Nou niet elke openbare school is de mogelijkheid dat je de islam kan volgen hoor.
Genoeg scholen die je bijv varkensvlees geven terwijl een gelovige school er eerder rekening mee houdt.
Op openbare scholen worden vaak geloven afgekeurd dat de jufvrouw zegt dat Allah niet bestaat of Mohamed vrede zijt met hem niet bestond of je mag er geen hoofddoek opdoen..

Ik ken wel 1 openbare school en die is wel goed daar mogen kinderen ook hoofddoekken dragen

07-01-2013, 19:53
ja ik denk het ook de katholieke school beter is en laten we eerlijk zijn in een openbaar school,komen ze naar huis met vuile ongemanierde woorden en daden.
dan wil ik liever het kind dat ze over godsdienst wat hoort dan die respect loze manieren.
en klopt het is mijn plicht voor aan de kinderen duidelijk te vertellen wat mag en niet mag geloven over de godsdienst
was gewoon benieuwd of het nu haram was of niet.

07-01-2013, 19:55
Nee het is niet haram. Het gaat erom waarin je gelooft niet waar je naartoe gaat.

Pagina's : [1] 2 3 4