Bekijk volle/desktop versie : De kleine dingentjes doen het..



Pagina's : [1] 2 3

05-01-2013, 19:18
Vandaag begon mijn dag 'slecht' en ik zal jullie vertellen waarom.

De afgelopen 2 dagen heb ik genoten van een sjaaltje. Een sjaaltje wat mijn broer mij een tijdje geleden heeft gegeven. Het was bruin-wit-kaki-zwart, met zo'n glans erin, zoals bij die kashmier sjaaltjes. Prachtige patronen in. Het was een lekker luchtig sjaaltje wat je bij goed wikkelen tegen de kou beschermde.

Het ging prachtig met mijn lichtbruine jas. Vanochtend besloot ik alleen om het sjaaltje uit te doen terwijl ik een gebouw binnenliep (na het fietsen was het ontzettend warm) en had hem over mijn schoudertasje gehangen, in de ruimte tussen die handriemen.

Toen ik op mijn werkplek was aangekomen was die foetsie. Aangezien mijn dienst snel zou beginnen twijfelde ik of ik moest teruglopen, waarop ik toch besloot te gaan (wie weet, had ik anders mijn gelegenheid gemist om het terug te vinden). Ik haastte me terug, om alleen tot de ontdekking te komen dat het nergens te bekennen was. Ik vroeg het nog na aan de receptioniste en de portier, maar die hadden beiden niets ontvangen.

Teleurgesteld haastte ik me terug. Hoe kon iets binnen 10 minuten opgeraapt zijn en niet ingeleverd? Ik besloot me daar niet meer mee bezig te houden tot na mijn dienst. Aan het eind van mijn dienst liep ik vol hoop weer langs de portier en receptionist, maar die hadden nog steeds niets ontvangen.

Het maakte me verdrietig om dat nieuws tot me door te laten dringen. Niet vanwege het sjaaltje, al was die heel mooi en een cadeau. Een sjaal kan je altijd vervangen en gelukkig hecht ik me niet snel aan dingen, zeker niet als je het maar 2 dagen gedragen hebt. Ik vond het veel erger om te weten dat er zoveel oneerlijke mensen rondlopen op de wereld. Die zelfs een nietig sjaaltje voor zichzelf durven te houden en het niet inleveren. Ik heb in mijn leven veel verschillende dingen verloren door mijn onhandigheid, waaronder ook duurdere spullen (mobiele telefoon) en heb die dingen nooit terugontvangen.

Waarom doen mensen dat, vraag ik me af? Waarom toch? Die spulletjes zijn van iemand anders, wellicht wel geliefder bij sommige mensen! Weet je niet hoe gelukkig je ze zou maken door eens niet egoïstisch te denken en het gewoon in te leveren? Ik wil geen heiligerd uithangen, maar ik lever alles altijd in. Misschien zoekt die persoon het nog wel, weet jij dat?

Het valt me op dat het zo'n instelling is in Nederland. Je gaat er automatisch van uit dat mensen dingen niet inleveren en je moet van GELUK spreken als iemand zo eerlijk is om het wel in te leveren. Wat voor samenleving is dat? Jezelf voordoen als de heilige burger die zich aan regels houdt wanneer iedereen toekijkt, maar wanneer niemand weet wat je aan het doen bent, lekker pakken wat je pakken kan?

xZuchtx, kan er tot de dag van vandaag niet wennen aan dat idee.

p.s.: voor de mensen die zeggen dat er nog hoop is dat het nog wel ingeleverd wordt of is, zwijg maar. Want dat is nooit zo.

05-01-2013, 19:22


Als je dit nou stuurd naar je broer?

05-01-2013, 19:23

Citaat door Ikbenslak:
Als je dit nou stuurd naar je broer?
Wat bereik ik daar mee? Hij geeft me met liefde een nieuw sjaaltje, maar daar gaat het mij niet om. Ik vind de mentaliteit van veel Nederlandse burgers vreselijk!

05-01-2013, 19:23
Ik zou die sjaal oppakken en in de dichtsbijzijnde prullebak gooien, zo ben ik ook wel weer. Ik hou van een schoon samenleving, en dat begint altijd bij jezelf.

05-01-2013, 19:25


Een vroegere klasgenoot verloor zijn portefeuille in klein dorpje in Italie (in kader van schooluitstap).... een Belgisch koppel vond em, nam em mee naar belgie en leverde het in bij de politie.... De politie verstuurde die naar juiste gemeente... en de klasgenoot kreeg briefje in de postbus om zijn portefeuille in dichstbijzijnde politiekantoor op te halen

(true story)


Dus je ziet... er is nog hoop

05-01-2013, 19:25
ahhhh

05-01-2013, 19:26

Citaat door DiepOngelukkig_:
Ik zou die sjaal oppakken en in de dichtsbijzijnde prullebak gooien, zo ben ik ook wel weer. Ik hou van een schoon samenleving, en dat begint altijd bij jezelf.
Als jij jezelf nu in de dichtstbijzijnde prullenbak deponeert....

05-01-2013, 19:27

Citaat door Holbewoonster:
Als jij jezelf nu in de dichtstbijzijnde prullenbak deponeert....
Als ik jou ooit ergens tegenkom wil ik je met alle liefde in de vuilcontainer dumpen.

05-01-2013, 19:27
Ik ben mijn Blackberry kwijt geraakt, ik belde maar werd gewoon weg gedrukt dus ja begrijp niet waarom mensen nooit wat terug geven !

05-01-2013, 19:27
Ik herken dit. Rei7aan, je wilt niet weten hoe vaak dingen uit het niets kwijt raakten bij mij. Van dure telefoons tot kledingsstukken. Heel rot.

Haha, weet je, ik moet gelijk weer denken aan pasgeleden, toen ik mijn iPhone in de Pull&Bear verloor. Jeetje, die schrik was echt zo.. niet normaal. Dat zou echt mijn zoveelste mobiel zijn die ik kwijt zou raken. De volgende dag wilde ik van alles proberen om mijn mobiel weer op te sporen, want had nog niet zo lang geleden daarvoor ook een iPhone verloren, en niet zo lang daarvoor ook nog een Blackberry. Je kunt je denk ik dus wel voorstellen hoe razend ik werd. Ik vroeg mijn zus dus wat ik het beste zou kunnen doen, en die wilde dus Pull&bear gaan bellen, maar ik was er gewoon van verzekerd dat 'ie foetsie was, want had nog in de winkel gezocht. Mijn zus bleef dus aandringen en uiteindelijk had ik zonder mijn verwachtingen Pull&bear gebeld. Haha, die hadden 'm dus gevonden. Even serieus. Niet te voorstellen. Vond het best ongelovelijk. Naja, dat zal dus ook de eerste en laatste keer zijn dat ik iets weer terugvind nadat ik het heb kwijtgeraakt.

05-01-2013, 19:27

Citaat door DiepOngelukkig_:
Ik zou die sjaal oppakken en in de dichtsbijzijnde prullebak gooien, zo ben ik ook wel weer. Ik hou van een schoon samenleving, en dat begint altijd bij jezelf.


Probeer jij nu grappig te zijn of wat?

Citaat door Sakeenah.:
Ik heb mijn tas laatst wel teruggekregen. Gevonden bij een paskamer.


Goedzo! Zo hoort het!

Citaat door pikachu:
Een vroegere klasgenoot verloor zijn portefeuille in klein dorpje in Italie (in kader van schooluitstap).... een Belgisch koppel vond em, nam em mee naar belgie en leverde het in bij de politie.... De politie verstuurde die naar juiste gemeente... en de klasgenoot kreeg briefje in de postbus om zijn portefeuille in dichstbijzijnde politiekantoor op te halen

(true story)
Dus je ziet... er is nog hoop


Geweldig! Bestonden er maar meer mensen zoals zij! Zo hoort het!

Citaat door Mtiwiewest:
ahhhh


Ik kan daar niet meer boos om worden, alleen maar verdrietig.

Citaat door Holbewoonster:
Als jij jezelf nu in de dichtstbijzijnde prullenbak deponeert....
Lief dat je het voor me opneemt!

05-01-2013, 19:29

Citaat door Rei7aan:
Probeer jij nu grappig te zijn of wat?


Goedzo! Zo hoort het!


Geweldig! Bestonden er maar meer mensen zoals zij! Zo hoort het!


Ik kan daar niet meer boos om worden, alleen maar verdrietig.


Lief dat je het voor me opneemt!
Jou kutverhaal over een kutsjaal dat is pas grappig.

05-01-2013, 19:30



Citaat door DiepOngelukkig_:
Als ik jou ooit ergens tegenkom wil ik je met alle liefde in de vuilcontainer dumpen.
We hadden het over een schonere samenleving? Mij in een prullenbak deponeren helpt niet m.b.t. milieuverontreiniging....jij loopt dan immers nog steeds rond.

Dus doe jezelf en anderen een lol: gewoon springen tussen de rest van het grofvuil...precies waar jij thuis hoort.

05-01-2013, 19:30

Citaat door lieverdjuh93:
Ik ben mijn Blackberry kwijt geraakt, ik belde maar werd gewoon weg gedrukt dus ja begrijp niet waarom mensen nooit wat terug geven !


Ik werd ook weggedrukt toen ik mijn mobiel die ik kwijtgeraakt was binnen 20 minuten van verliezen terugbelde. Daarna was nummer onbereikbaar.

Triest he

Citaat door Separate.:
Ik herken dit. Rei7aan, je wilt niet weten hoe vaak dingen uit het niets kwijt raakten bij mij. Van dure telefoons tot kledingsstukken. Heel rot.

Haha, weet je, ik moet gelijk weer denken aan pasgeleden, toen ik mijn iPhone in de Pull&Bear verloor. Jeetje, die schrik was echt zo.. niet normaal. Dat zou echt mijn zoveelste mobiel zijn die ik kwijt zou raken. De volgende dag wilde ik van alles proberen om mijn mobiel weer op te sporen, want had nog niet zo lang geleden daarvoor ook een iPhone verloren, en niet zo lang daarvoor ook nog een Blackberry. Je kunt je denk ik dus wel voorstellen hoe razend ik werd. Ik vroeg mijn zus dus wat ik het beste zou kunnen doen, en die wilde dus Pull&bear gaan bellen, maar ik was er gewoon van verzekerd dat 'ie foetsie was, want had nog in de winkel gezocht. Mijn zus bleef dus aandringen en uiteindelijk had ik zonder mijn verwachtingen Pull&bear gebeld. Haha, die hadden 'm dus gevonden. Even serieus. Niet te voorstellen. Vond het best ongelovelijk. Naja, dat zal dus ook de eerste en laatste keer zijn dat ik iets weer terugvind nadat ik het heb kwijtgeraakt.
Ochjee, veel verloren zeg! Zo was ik vroeger ook, totdat ik mezelf echt aanleerde niet zo'n kluns te zijn en op mijn spullen te letten.

Wel fijn dat je die laatste Iphone hebt teruggekregen, helaas gebeurt dat in de minderheid van de gevallen. Ik snap dat je op een gegeven moment heel pessimistisch wordt en niet eens maar gaat vragen of iets is gevonden, maar dat moet je wel blijven doen!

05-01-2013, 19:31

Citaat door DiepOngelukkig_:
Jouw kutverhaal over een kutsjaal dat is pas grappig.


Kinderachtig hoor. Heb je een slechte dag vandaag of wat? Hoezo schiet je uit je sloffen?


Citaat door Holbewoonster:
We hadden het over een schonere samenleving? Mij in een prullenbak deponeren zorgt nog steeds voor milieuverontreiniging.....jij loopt dan immers nog steeds rond.

Dus doe jezelf en anderen een lol: gewoon springen tussen de rest van het grofvuil...precies waar jij thuis hoort.
aub, ga niet meer op haar in, is ze niet waard.

Pagina's : [1] 2 3