Bekijk volle/desktop versie : Moeder Mirjam Abarkan langer vast



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

05-01-2013, 16:02
De moeder van Mirjam Abarkan blijft langer vastzitten.





De 42-jarige vrouw uit IJsselstein die woensdag werd aangehouden in verband met de moord op haar 16-jarige dochter blijft langer in de cel. Ze werd vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris, die haar hechtenis met twee weken verlengde. De rechtbank Midden-Nederland neemt 17 januari een beslissing over het verdere voorarrest.

De 16-jarige Mirjam Abarkan werd woensdagmiddag zwaargewond aangetroffen in een woning aan het Saffierpad in de Utrechtse plaats. Medische hulp mocht niet meer baten, ze overleed ter plaatse. De politie vermoedt dat ‘problemen binnen het gezin mogelijk ten grondslag liggen aan het incident'.

Van eerwraak, waar verschillende media gretig over speculeren, wordt geen melding gemaakt. Het Openbaar Ministerie meldt vrijdag dat ‘nog geen conclusies kunnen worden getrokken over de exacte toedracht en de motieven van de verdachte'.

Vandaag werd overigens het dodengebed voor Mirjam verricht in de Omar El Farouq moskee in Utrecht.

05-01-2013, 16:02


Mskiena. Ze werd gewoon gek gemaakt door haar dochter.

05-01-2013, 16:07

Citaat door Abu_Haydar:
Mskiena. Ze werd gewoon gek gemaakt door haar dochter.
Een lief en vrolijk kind dat ook dingen doet waar ouders niet zo blij mee zijn.

Een normale opvoedingssituatie.

05-01-2013, 16:09

Citaat door Stavast:
Een lief en vrolijk kind dat ook dingen doet waar ouders niet zo blij mee zijn.

Een normale opvoedingssituatie.
Van wat ik gehoord heb, heeft ze elke grens overschreden.

05-01-2013, 16:11



Citaat door Abu_Haydar:
Mskiena. Ze werd gewoon gek gemaakt door haar dochter.
Is toch niet gek als je zo'n slechte opvoeding krijgt.

05-01-2013, 16:12

Citaat door Bill:
Als je het niet eens bent met de westerse leefwijze en je daar zo druk over kunt maken, waarom in godsnaam laat je je kinderen hier dan opgroeien???
Om de kinderbijslag nou goed.

05-01-2013, 16:12

Citaat door Bill:
Als je het niet eens bent met de westerse leefwijze en je daar zo druk over kunt maken, waarom in godsnaam laat je je kinderen hier dan opgroeien???
''De westerse leefwijze'' bestaat niet. Het verandert zowat elke 5 jaar.

05-01-2013, 16:13

Citaat door Abu_Haydar:
Van wat ik gehoord heb, heeft ze elke grens overschreden.
Dat heb ik ook gedaan en met mij vele pubers. Pubers vechten zich vrij van hun ouders en dat kan gepaard gaan met heftige strijd.

05-01-2013, 16:15

Citaat door Abu_Haydar:
Mskiena. Ze werd gewoon gek gemaakt door haar dochter.
Het is niet zielig voor die moeder. Die moeder spoort niet, is gek is ziek in haar hoofd. Het is zielig voor die meisje dat ze op 16 jarige leeftijd vermoord is door haar eigen moeder.

05-01-2013, 16:17

Citaat door Abu_Haydar:
Mskiena. Ze werd gewoon gek gemaakt door haar dochter.


Citaat door Abu_Haydar:
Van wat ik gehoord heb, heeft ze elke grens overschreden.
:

Praat aub alleen over het goede en niet over het slechte, dat wordt aangeraden. Mensen komen tegenwoordig met de gekste roddels en dat nog over iemand die is overleden. Al was ze van plan de wereld op te blazen met een atoombom, niemand verdient het om neergestoken te worden door zijn eigen moeder.

Ik vraag me af waar ze over nadacht in haar laatste secondes. Als mijn moeder dat zou doen dan zou ik tot mijn overlijden denken: "heeft mijn bloedeigen moeder mij nou echt neergestoken?" ipv van denken over het leven.

Daarnaast elke ziel hoort Allah te ontnemen wanneer hij wil en niet even doodleuk je dochter neersteken. Als je de veranderingen van je kind niet aankan door de puberteit, dan moet je ook geen kinderen nemen.

05-01-2013, 16:18

Citaat door Interior_Lulu:
Dat heb ik ook gedaan en met mij vele pubers. Pubers vechten zich vrij van hun ouders en dat kan gepaard gaan met heftige strijd.

Klopt... hier ook één. Ik was volgens mij de ergste puber überhaupt. Heb niet gedronken en gerookt maar heb mijn arme ouders wel gek gemaakt en deed waar ik zin in had.

Ik walg van de reacties hier.
Niemand weet wat er zich in dat huis heeft afgespeeld en waarom... waarschijnlijk zullen we dat ook nooit ervaren.
Toch zijn mensen zo vies om te oordelen en veroordelen en proberen uit dit verschrikkelijk drama hun slaatje te slaan... misselijkmakend!

05-01-2013, 16:19

Citaat door Abu_Haydar:
Mskiena. Ze werd gewoon gek gemaakt door haar dochter.
Al zou ze haar moeder gek gemaakt hebben. Dat is geen excuus om iemand met een mes te gaan steken.

05-01-2013, 16:22



Citaat door rapunzel21:
Klopt... hier ook één. Ik was volgens mij de ergste puber überhaupt. Heb niet gedronken en gerookt maar heb mijn arme ouders wel gek gemaakt en deed waar ik zin in had.

Ik walg van de reacties hier.
Niemand weet wat er zich in dat huis heeft afgespeeld en waarom... waarschijnlijk zullen we dat ook nooit ervaren.
Toch zijn mensen zo vies om te oordelen en veroordelen en proberen uit dit verschrikkelijk drama hun slaatje te slaan... misselijkmakend!
Eigenlijk was ik nog best braaf en luisterde ik wel als mijn moeder iets echt niet wilde, zoals toen ik mijn haar pikzwart wilde verven, maar die ruzies altijd, oow, ben blij dat dat achter de rug is.
Ik ben het met je eens.

05-01-2013, 16:23
Dit lijkt om eerwraak te gaan m.b.t. een Marokkaans en sterk verwesterd meisje.

Gelukkig woont de dader)es) in Nederland waar de over het algemeen linkse rechters vaak erg veel begrip tonen voor deze vorm van cultuurverrijking door niet westerse allochtonen.

Dus de dader zal er wel met een taakstraf of een lage (voorwaardelijke) gevangenisstraf van afkomen, helaas.

Overigens lijkt mij het erg onwaarschijnlijk dat de Marokkaanse moeder de dader is.

Het lijkt mij waarschijnlijker dat een van de oudere broers het uiteindelijke beulswerk heeft verricht en dat de moeder de schuld op zich neemt. het ging immers om een traditioneel gezin, waar volgens omwonenden de moeder nauwelijks buiten kwam.

Ook is het niet erg waarschijnlijk dat de vader niet van dit alles heeft geweten als hoofd van het gezin waar vrouwen kennelijk een ondergeschikte rol hadden.


05-01-2013, 16:23

Citaat door Interior_Lulu:
Dat heb ik ook gedaan en met mij vele pubers. Pubers vechten zich vrij van hun ouders en dat kan gepaard gaan met heftige strijd.
Dat is gewoon ondankbaar gedrag. Als mijn zoon later niet naar mij wil luisteren, terwijl ik hem op deze wereld heb gezet, gevoed en gekleed, mag hij oprotten.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16