Bekijk volle/desktop versie : Vieja-Utrecht.nl wie is er bekend mee? Huiselijk geweld



Pagina's : [1] 2 3

05-01-2013, 00:08
Graag reacties

05-01-2013, 11:04


voor jezelf?

05-01-2013, 11:09
Ja, voor mezelf(kids).

05-01-2013, 11:11

Citaat door Utrechttt:
Ja, voor mezelf(kids).
Indien je in een huwelijk zit waar huiselijk geweld aan de orde is:
kun je geen hulp zoeken bij familie?

05-01-2013, 11:19



Citaat door moslimaatjuh09:
Indien je in een huwelijk zit waar huiselijk geweld aan de orde is:
kun je geen hulp zoeken bij familie?


Jawel, maar dat wil ik persoonlijk niet.

05-01-2013, 11:45

Citaat door Utrechttt:
Jawel, maar dat wil ik persoonlijk niet.
heb je aangifte gedaan of moet je dat doen om in dat traject te komen?
hou er rekening mee dat er meerdere instanties zoals Bureau Jeugdzorg etc aan te pas (kunnen)komen..

05-01-2013, 12:04

Citaat door moslimaatjuh09:
heb je aangifte gedaan of moet je dat doen om in dat traject te komen?
hou er rekening mee dat er meerdere instanties zoals Bureau Jeugdzorg etc aan te pas (kunnen)komen..
Nee geen aangifte gedaan, wil ik ook niet. En dat hoeft ook niet als je bij hun terecht wil komen. Jeugdzorg wist ik niet. Wat willen ze doen dan? Ben geen minderjarige en de kids zijn bij mij in goede handen.

05-01-2013, 12:07

Citaat door Utrechttt:
Nee geen aangifte gedaan, wil ik ook niet. En dat hoeft ook niet als je bij hun terecht wil komen. Jeugdzorg wist ik niet. Wat willen ze doen dan? Ben geen minderjarige en de kids zijn bij mij in goede handen.
als er huiselijk geweld plaatsvind dan wordt vaak een melding gedaan bij de kinderbescherming en dan gaat Bureau Jeugdzorg een onderzoek instellen naar de veiligheid van de kids..

als je aangifte wegens huiselijk geweld doet dan doet de politie een melding bij de kinderbescherming.

05-01-2013, 12:09

Citaat door moslimaatjuh09:
als er huiselijk geweld plaatsvind dan wordt vaak een melding gedaan bij de kinderbescherming en dan gaat Bureau Jeugdzorg een onderzoek instellen naar de veiligheid van de kids..

als je aangifte wegens huiselijk geweld doet dan doet de politie een melding bij de kinderbescherming.
Begrijpelijk. Maar goed kindermishandeling is geen sprake van.

05-01-2013, 12:13

Citaat door Utrechttt:
Begrijpelijk. Maar goed kindermishandeling is geen sprake van.
Ze onderzoeken dan of de kinderen er ook iets van meekrijgen en of je man hulp wilt aanvaarden etc..
Kinderen krijgen er hoe dan ook iets van mee..
Misschien zien/horen ze niets van het huiselijk geweld op zich maar wel de spanningen die dit met zich meebrengt..

Zo een onderzoek kan jaren voortduren in totaal..
Bv dat ze om het half jaar opnieuw een onderzoek instellen door huisbezoeken en gesprekken met jullie,kinderen,buren,school ,huisarts etc

05-01-2013, 12:27

Citaat door moslimaatjuh09:
Ze onderzoeken dan of de kinderen er ook iets van meekrijgen en of je man hulp wilt aanvaarden etc..
Kinderen krijgen er hoe dan ook iets van mee..
Misschien zien/horen ze niets van het huiselijk geweld op zich maar wel de spanningen die dit met zich meebrengt..

Zo een onderzoek kan jaren voortduren in totaal..
Bv dat ze om het half jaar opnieuw een onderzoek instellen door huisbezoeken en gesprekken met jullie,kinderen,buren,school ,huisarts etc
Oke in die opzicht. Ze krijgen er wel wat van mee. Omdat ze het wel zien en horen. En daarom wil ik ook niet langer in deze situatie blijven omdat het mijn kinderen enorme schade kan aanrichten. En ik denk ook wel dat als ik niet met iets wil meewerken dat ik dat niet verplicht ben.

05-01-2013, 14:23
Halo meid,
eesrte stap is via maatschappelijk werk of inderdaad jeugdzorg. ivm met de lange wachtlijsten hebben zij voorrecht om vrouwen met kids te plaatsen verder heb je ook de tussenvoorzining in utrecht en in hilversum de vluchtheuvel en in amersfoort heb je ook ee crisisopvang.
Wil je ook bemiddeling hebben in de trant van agressiebeheersing voor je man of wil je gewoon echt weg....
allaah i3awenek ...
als je vfragen heb pmmen mag altijd meid!

naar wat voor ervaring ben je naar opzoek...
van hoe het daar antoe gaat t.etc??
je krijgt een eigen kamer en ze helpen je met urgentie voor een eigen woning
heb je eigen inschrijving bij woning net
dan kan je contact opnemen meht http://www.hetvierdehuis.nl zij verzorgen de urgentie in utrecht
tevens ook via huisarts kan je urgentie krijgen en kan je huisarts je plaatsen bij een opvang

Moge allaah je leiden om de juiste keuzes te maken

05-01-2013, 14:27



Citaat door MiKa_TaBeRsHeNt:
Halo meid,
eesrte stap is via maatschappelijk werk of inderdaad jeugdzorg. ivm met de lange wachtlijsten hebben zij voorrecht om vrouwen met kids te plaatsen verder heb je ook de tussenvoorzining in utrecht en in hilversum de vluchtheuvel en in amersfoort heb je ook ee crisisopvang.
Wil je ook bemiddeling hebben in de trant van agressiebeheersing voor je man of wil je gewoon echt weg....
allaah i3awenek ...
als je vfragen heb pmmen mag altijd meid!
Ik wil gewoon stilletjes weg. Hem niet op de hoogte brengen. En ze hoeven ook niet bij hem aan te kloppen. Verder heb ik ze gebeld. En ze vertelde me dat ik vandaag nog kon komen en dat ik dan 4a6 weken terecht kan in een noodopvang en vervolgens doorstroom naar een ander voorziening van hen(als ik het goed begreep). Maar ik heb aangegeven dat ik een intake gesprek wil en daarna kijk ik wel verder.

05-01-2013, 14:32

Citaat door Utrechttt:
Ik wil gewoon stilletjes weg. Hem niet op de hoogte brengen. En ze hoeven ook niet bij hem aan te kloppen. Verder heb ik ze gebeld. En ze vertelde me dat ik vandaag nog kon komen en dat ik dan 4a6 weken terecht kan in een noodopvang en vervolgens doorstroom naar een ander voorziening van hen(als ik het goed begreep). Maar ik heb aangegeven dat ik een intake gesprek wil en daarna kijk ik wel verder.
jah dat klopt.. tevens ook uitsroom naar zelfstandige woonruimt...
zijn je ouders ook betrokken? wellicht dta zij je ook hulp en steun kunnen bieden...
als je evben een time out van hem wil dan kan je ook bij vieja terecht... ze houden je daar niet vats ofzooo
daarnaast kan je ook kiezen om hem het huis uit te zetten.. de nieuwe wet maakt dit moeglijk...
dan blijf jij en je kids in huis en krijgt hij een straatverbod en is de wijkagent betrokken...
je moet kijken naar wta is veilg voor jou en de kids....
stel gerust je vragen...

05-01-2013, 14:43

Citaat door MiKa_TaBeRsHeNt:
jah dat klopt.. tevens ook uitsroom naar zelfstandige woonruimt...
zijn je ouders ook betrokken? wellicht dta zij je ook hulp en steun kunnen bieden...
als je evben een time out van hem wil dan kan je ook bij vieja terecht... ze houden je daar niet vats ofzooo
daarnaast kan je ook kiezen om hem het huis uit te zetten.. de nieuwe wet maakt dit moeglijk...
dan blijf jij en je kids in huis en krijgt hij een straatverbod en is de wijkagent betrokken...
je moet kijken naar wta is veilg voor jou en de kids....
stel gerust je vragen...
Uiteindelijk wil ik ook een zelfstandige woonruimte hebben. Mijn eigen inkomen natuurlijk ook. Ze kunnen mij helpen met dit soort dingen. Ouders familie wil ik niet lastigvallen ze zijn meerdere malen aan te pas gekomen met onze problemen maar helaas had dit geen positief resultaat. We zijn ook niet officieel getrouwd in NL. Kids zijn wel erkend. En dit huis staat op zijn naam en als het mogelijk zou zijn om dit huis op mijn naam te krijgen zou ik het niet eens willen. Het liefst ga ik niet naar een opvang maar goed om dit iedere keer over me heen laten lopen is ook niet normaal en gezond.

Pagina's : [1] 2 3