Bekijk volle/desktop versie : Malala uit ziekenhuis



04-01-2013, 16:19
Malala is ontslagen uit het ziekenhuis.





Het Pakistaanse tienermeisje Malala, dat vorig jaar oktober in Pakistan door de Taliban in haar hoofd werd geschoten, heeft het ziekenhuis in Birmingham verlaten, waar zij aan haar zware verwondingen is behandeld. Malala mag voorlopig in Groot-Brittannië blijven. Ook haar vader heeft een visum gekregen.

De behandelend artsen achten het voor Malala's herstel van belang dat zij tijd bij haar familie kan doorbrengen. Eind januari of begin februari wachten haar verdere plastisch-chirurgische ingrepen.

Malala werd het doelwit van de Taliban omdat zij zich inzette voor onderwijs voor meisjes.

04-01-2013, 16:42


Voor dat meisje hoop ik dat, door haar toedoen, de leerplicht c.q. scholing voor vrouwen wordt doorgezet, laat haar herstel niet voor niets zijn geweest. Voor mij is dat een positief teken! Daarna mag de EU haar onterecht verkregen nobelprijs aan Malala geven!

Ik hoop dat de kwaadaardige en conservatieve Taliban, op alle fronten, zal worden bestreden, net zolang totdat gelijke rechten voor man en vrouw een feit zullen zijn.

04-01-2013, 16:46
Malala en Mirjam zijn slachtoffers van geweld van afgodenaanbidders in Pakistan en Nederland.

04-01-2013, 16:48
Ze moet nog een operatie aan haar schedel ondergaan. Hoop dat ze er helemaal bovenop komt, geen hersenbeschadiging heeft opgelopen.

Dan ook nog die honden van de Taliban achter je aan, het leven lacht haar niet echt toe.

04-01-2013, 16:49



Citaat door Tehrani:
Malala en Mirjam zijn slachtoffers van geweld van afgodenaanbidders in Pakistan en Nederland.
Wat heeft Nl hier mee te maken?

04-01-2013, 17:03

Citaat door seneca:
Wat heeft Nl hier mee te maken?
Wat is NI?

04-01-2013, 17:08

Citaat door Tehrani:
Wat is NI?
Nederlandse afgodenaanbidders.

04-01-2013, 18:00
Ik vind haar geweldig. Dat is een sterke meid.