Bekijk volle/desktop versie : Ik heb spijt!



03-01-2013, 21:45
Salaam Mo3aleikom lieve leden,

[Jaa, jaa ik zie jullie al kijken en nadenken '' wooo wat een lange stuk, ik ga dat echt niet lezen''
Ik zou zeggen leest het, het is de moeite waard. wellicht zie je na het lezen van dit lange stuk wel de licht.

Alle reacties zijn welkom, negatief of positief, maakt allemaal niet uit ik kan het hebben hamdolilah


We worden allemaal wel een keer verliefd, verliefd zijn is leuk, verliefd zijn is een vorm van beproeving, het is in de Islam niet haram wat velen denken. Het is een emotie wat gemaakt is door Allah subhan wa taella.

Laat ik er wel bij zeggen dat relaties voor het huwelijk niet zijn toegestaan, de stof die ik nu behandel gaat puur over liefdesverdriet.

Verliefd zijn heeft twee vijanden en dat zijn : liefdesverdriet en spijt . Liefdesverdriet kan jou leven totaal verwoesten, je wordt depressief, je raakt geïrriteerd, je wilt geen leuke dingen meer doen, elke keer als ergens aan herinnerd wordt begin je spontaan te huilen, je raakt zo in de war dat je je band met Allah subhan wa taella aan het verliezen bent.

Door het verdriet raak je gestrest, door stress worden er slechte cellen in je lichaam aangemaakt die de kans op een ziekte vergroten, is dit wat je wilt ?
Is dit het nou allemaal waard ?

Op dit moment zijn er ongeveer 7 Miljard mensen op deze aardbol, weet je hoeveel dat zijn ? Ga je me nu vertellen dat van al die 7 Miljard mensen geen enkel een geschikte huwelijkskandidaat is ?

Allah subhan wa taella weet wat jij niet weet, soms vind jij iemand leuk terwijl Allah subhan wa taella al een ander voor je klaar heeft staan, er is een moment dat je inshallah gaat trouwen met degene die is voorbestemd, maar deze zal nooit in je leven verschijnen zolang je met degene gaat met wie je ging, die ene persoon waardoor je nu liefdesverdriet hebt moet verdwijnen voor je eigen bestwil. Want stel dat je nog met degene ging, jullie gingen trouwen : hiep hiep hoera, terwijl Allah subhan wa taella al iemand anders voorbestemd heeft, dan ga je hoe dan ook op een gegeven moment scheiden of die persoon verdwijnt met een ander reden uit je leven zodat degene die voorbestemd is in je leven komt.

Jou verdriet op het moment dat je zou scheiden of dat er iets anders gebeurd zou wellicht zo groot zijn dat je er kapot aan zou gaan, en Allah subhan wa taella heeft je daarvoor behoed, Hij heeft je voor een ramp bespaard.

Een ander ding is dat Allah subhan wa taella bewust jou van die ander persoon weghaalt of andersom zodat je geen zondes gaat maken of dat er iets ernstigs met je gaat gebeuren, kun jij in de toekomst kijken ? Nee maar Allah subhan wa taella wel, dus omdat Hij van je houdt zorgt Hij ervoor dat het afgelopen met jullie is zodat je geen zondes gaat plegen of dat degene in de toekomst jou iets aan zal doen.

Laat je dus niet gek maken door liefdesverdriet, het is een emotie die de shaytan (duivel) zal misbruiken om je kapot te maken.

Als jij spijt hebt van dat je met een persoon ging dan kun je 2 dingen doen:

1. Berouw tonen en verder gaan met je leven
2. Je kapot laten maken door de shaytan (duivel)

Er zijn wellicht dingen gebeurd die je graag had willen terug draaien, maar helaas kun je niks terug draaien, MAAR er is een maar…

Allah subhan wa taella zegt:

Zeg: “O Mijn dienaren die buitensporig tegenover zichzelf zijn, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Waarlijk, Allah vergeeft alle zonden. Waarlijk, Hij is de Vergevingsgezinde, de Meest Barmhartige.”
(Soerat az-Zoemar: 53)

Wat je ook hebt gedaan, accepteer dat het is gebeurd, toon berouw en ga verder met je leven, Allah subhan wa taella zal jou leiden naar het goede zolang je dat zelf wil, als je alleen maar spijtig in die cirkel blijft rond dwarrelen kom je geen steek verder.
Er zijn momenteel velen mensen die een gelukkig huwelijk hebben, en als je ze vraagt waren al die vriendjes/vriendinnetjes vroeger het waard, dan zeggen ze : “als ik wist dat ik met deze persoon zou trouwen dan zou ik vroeger nooit aan die andere zijn begonnen” .

Als tip geef ik je het volgende mee :

Als jij momenteel liefdesverdriet hebt, wis alles van degene, wis de ping, msn, hyves, facebook, telefoonnummer, whatsapp, mailtjes, foto’s, wis alles.

Het kan me niet schelen dat het een bekende voor je is of dat je degene elke ochtend op het station tegenkomt, als jij verder in je leven wilt moet je er wat aan doen, als jij wilt dat Allah subhan wa taella jou zegent en je een geschikte huwelijkspartner in je leven brengt dan moet je nu actie ondernemen en eraan werken.

En als jij momenteel spijt hebt dat er iets is gebeurd of dat je een relatie had met iemand, weet dat Allah subhan wa taella op de hoogte is van je toestand , toon berouwen vertrouw op Hem, denk niet dat niemand je straks wilt, Hij is Allemachtig en Hij heeft voor elke probleem een oplossing.]

03-01-2013, 21:48


Hoe kan je verliefd zijn op iemand die je niet kent?

03-01-2013, 21:56
Djazaak Allahoe gairan.

03-01-2013, 21:59


Ik ging stuk bij 'er zijn 7 miljard mensen'

03-01-2013, 22:03


Bla bla bla, eindstand: Haram mag zolang je maar uiteindelijk berouw toont.

De zoveelste bla bla topic.

Gewoon niet aan haram beginnen heel simpel.

03-01-2013, 22:03
Hmm, niet echt zin om te lezen. Misschien zo.

03-01-2013, 22:26

Citaat door Melly.:
Hé eenmans, topic werd verwijderd. Dat woord gebruik je niet op die manier, Loser.
Hoe zou je het anders gebruiken? En hoe weet jij bovendien hoe ik dat woord überhaupt gebruik. Fucking meloen.

03-01-2013, 22:29

Citaat door Melly.:
Gatachterlijk gij. Oeqsimo billah.
Ta siri, achterlijke Belg.