Bekijk volle/desktop versie : met een intelectueel trouwen?sta je ervoor open?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

03-01-2013, 15:20
als je zelf een intelectueel bent .sta jij ervoor open met een partner te trouwen die absoluut geen scholing heeft gehad?
met een intelectueel bedoel ik niet hbo maar iemand die heel breed is gevormd op gebieden als politiek en filosofie etc.je hoeft maar iets te zeggen en hij/zij begint over hoe de grieken en romeinen toendertijd over dat onderwerp dachten en wanneer de breuk kwam tussen bla bla bla

03-01-2013, 15:22


ik ben een pseudo intellectueel

03-01-2013, 15:24

Citaat door Ultra_Neuroot:
ik ben een pseudo intellectueel
hahah
zou je met een pseudolaaggeschoolde kunnen trouwen?

03-01-2013, 15:28

Citaat door bodyguard:
hahah
zou je met een pseudolaaggeschoolde kunnen trouwen?
Jazeker waarom niet mijn vrouw heeft het MBO afgemaakt en ik ben zelf WO dus geen enkel probleem ze is heel erg slim alleen wat minder kennis, maar dat is een mooie kans want ik hou van presenteren en les geven ...

03-01-2013, 15:36



Citaat door Ultra_Neuroot:
Jazeker waarom niet mijn vrouw heeft het MBO afgemaakt en ik ben zelf WO dus geen enkel probleem ze is heel erg slim alleen wat minder kennis, maar dat is een mooie kans want ik hou van presenteren en les geven ...
ja natuurlijk kan ze heel slim zijn
hahah inderdaad.zo kan je elkaar ook aanvullen maar als het goed is kan jij ook iets van haar leren of niet?

03-01-2013, 15:37

Citaat door bodyguard:
ja natuurlijk kan ze heel slim zijn
hahah inderdaad.zo kan je elkaar ook aanvullen maar als het goed is kan jij ook iets van haar leren of niet?
Haha ik heb ongelooflijk veel van haar geleerd en dan heb ik het meer over op persoonlijk/sociaal vlak
Ze kan ook heel goed koken dus ze gaat me binnenkort sushi leren maken ...

03-01-2013, 15:43

Citaat door Ultra_Neuroot:
Haha ik heb ongelooflijk veel van haar geleerd en dan heb ik het meer over op persoonlijk/sociaal vlak
Ze kan ook heel goed koken dus ze gaat me binnenkort sushi leren maken ...
ok .veel mensen onderschatten dat aspect in een huwelijk/relatie .dat je dankzij elkaar kunt groeien als mens.

hahah
ciao voor nu

03-01-2013, 15:44

Citaat door bodyguard:
als je zelf een intelectueel bent .sta jij ervoor open met een partner te trouwen die absoluut geen scholing heeft gehad?
met een intelectueel bedoel ik niet hbo maar iemand die heel breed is gevormd op gebieden als politiek en filosofie etc.je hoeft maar iets te zeggen en hij/zij begint over hoe de grieken en romeinen toendertijd over dat onderwerp dachten en wanneer de breuk kwam tussen bla bla bla
zolang ze de griekse en italiaanse keuken onder de knie heeft... mag ze

03-01-2013, 15:52
Belangrijkste is dat het iemand is met ambities en die hard werkt voor zijn doel. En het moet natuurlijk wel klikken. Denk toch dat je dan automatisch terecht komt bij iemand van hetzelfde denkniveau (en daarmee vaak ook ongeveer zelfde opleidingsniveau).

03-01-2013, 16:30
Ik vind het niet erg

03-01-2013, 16:52
Ik hoef dat echt niet elke dag aan te horen.

03-01-2013, 16:53

Citaat door Ultra_Neuroot:
ik ben een pseudo intellectueel
!

03-01-2013, 17:08



Citaat door bodyguard:
als je zelf een intelectueel bent .sta jij ervoor open met een partner te trouwen die absoluut geen scholing heeft gehad?
met een intelectueel bedoel ik niet hbo maar iemand die heel breed is gevormd op gebieden als politiek en filosofie etc.je hoeft maar iets te zeggen en hij/zij begint over hoe de grieken en romeinen toendertijd over dat onderwerp dachten en wanneer de breuk kwam tussen bla bla bla
Ik denk niet dat dat zou gaan werken..... tenzij die intelectueel iemand is die erg geniet van éénrichtingsverkeer.

03-01-2013, 17:30
Ik vind intelligentie wel heel erg belangrijk. Ik zou een partner willen hebben van wie ik wat zou kunnen leren.

03-01-2013, 17:55

Citaat door zitoen_hoceima:
Ik vind intelligentie wel heel erg belangrijk. Ik zou een partner willen hebben van wie ik wat zou kunnen leren.
Tja, wie niet?! Overigens zou ik dan wel iemand willen hebben die me leuke, interessante dingen leert. Niet iemand die me allerlei dingen wil 'leren' waar ik totaal niet op zit te wachten. Hij moet ook wel een beetje sociaal intelligent zijn.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10