Bekijk volle/desktop versie : Verschrikkelijk!



Pagina's : [1] 2 3

02-01-2013, 22:27
Krijg nog koude rillingen als ik eraan terugdenk, de horror!


Vanochtend dacht ik weer eens met de trein te reizen. Alleen ik wist niet wat ik ging meemaken. Als ik wist wat ik ging meemaken was ik met de auto gegaan of desnoods met de voet!

Ik stapte vandaag dus in de trein en ging naar de bovendek van die dubbeldek intercity's, omdat beneden van die zoenende paren te zien waren (blegh, get a room). Toen ik boven kwam zag ik nog 2 stel klefdoen en begon me af te vragen of ik niet in één of ander bordeel was terechtgekomen... maar dat terzijde. Daar ging het niet om. Toen ik die glazen klapdeuren opendeed wist ik niet wat voor afschuwelijke walm mijn kant op ging. Bah, dacht ik. Heeft die intercity zo lang gereden (het was 11:18 op dat moment) dat het zo is gaan meuren? Het was vol in de trein, dus dat kon wel, dacht ik bij mezelf.

Toen dacht ik me eens tegenover 2 oude dames te gaan plaatsnemen. Het moment waarop ik ging zitten werd die misselijkmakende geur nog sterker en drong het genadeloos mijn neusgaten binnen. Ik dacht dat ik bijna ging flauwvallen! Nee, dat is overdreven... maar als je ervan kon flauwvallen, had ik dat gedaan op dat moment. Ik zal jullie trachten de geur te omschrijven, in zoverre dat in menselijk begrijpbare termen te verwoorden is. Het was een mix van oude sigaretten/tabak met 2 jaar gedragen jeans met stinksokken... met een vleugje zwerversstank met zich.

Ik keek die oude vrouwtjes aan en kon maar niet geloven dat een van die twee dat vreselijke walm van zich afstootte en mij er mee aan het vergassen was. Ik besloot zo min mogelijk adem te halen en de rit van 15 minuten, die wel een eeuwigheid leek te duren, vol fatsoen uit te zitten. Het was een marteling zeg ik jullie, een marteling!

Toen de trein bijna bij bestemming was ging ik als eerste opstaan en vluchtte weg naar het balkon, waar de uitgangen waren. Ik kon weer wat meer ademhalen, alleen die vreselijke geur was er nog steeds. Volgens mij had het de hele trein reeds gegijzeld, zo overweldigend was het.

Echter, toen ik dacht dat ik van die hel ging ontsnappen besloot het lot dat ik hetzelfde moest ondergaan, dit keer 100x zo erg. Binnen een paar seconden kwam die geur dichterbij en ik wist meteen dat een van die oudjes weer in mijn buurt was. WAAROM, dacht ik bij mezelf. WAAROM? Ik keek opzij, om te weten welke het van de twee was... echter het was geen vrouw. Het was een man, een man die nog redelijk fatsoenlijk uitzag. Hij was de dader, ik keek de geur des doods recht in de ogen. In de ruimte begon iemand opmerkingen te maken over de geur denk ik, ik weet het niet meer. Mijn zintuigen konden het allemaal niet goed meer registreren door de overbelasting van één zintuig.

De dader zelf bracht ons de verlossing, hij drukte op het open-knopje.... en ik stapte uit de trein, met grote stappen. Ik was vrij. VRIJ.

Nooit heeft de buitenlucht zo heerlijk zoet geroken. Het leek bijna alsof ik in extase ging verkeren van de heerlijke buitenlucht wat mijn neusgaten vulde.

xzuchtx

Deze traumatische ervaring moest ik even van mij afschrijven....

02-01-2013, 22:36


Zo vaak meegemaakt. Echt, ruiken die mensen dat zelf niet??

02-01-2013, 22:37
Oh gosh, dat ken ik.. Ik adem dan altijd door mijn mond en ik ben bang dat als ik te lang zit op een plek waar het stinkt, het blijft plakken in mijn kleding. Ik voel me dan zo vies bleeghh!

02-01-2013, 22:38

Citaat door Fabolous_bitch:
Zo vaak meegemaakt. Echt, ruiken die mensen dat zelf niet??
Ik ben blij dat ik niet in de Randstad woon, zoveel zwervers kom je bij ons niet tegen.

Ik snap het ook niet, volgens mij zijn zij er zelf immuun voor geworden ofzo, omdat ze er 24/7 inzitten.

02-01-2013, 22:39



Citaat door Minoeshaa:
Oh gosh, dat ken ik.. Ik adem dan altijd door mijn mond en ik ben bang dat als ik te lang zit op een plek waar het stinkt, het blijft plakken in mijn kleding. Ik voel me dan zo vies bleeghh!
Ik ben echt niet iemand die snel klaagt over stinkende mensen, kan best wel wat hebben.

Maar vandaag was echt ver over mijn grens heen. Ik kon niet normaal meer nadenken. Ademen door je mond, helpt dat echt? Ik was toen toevallig al kauwgum aan het kauwen en dat schijnt soms ook te helpen (die had zelf een zoete smaak), maar toen hielp dat echt niet.

Heb het idee dat het nog wel in mijn kleren zit ja, brrrrr.

02-01-2013, 22:40
Het verhaal van een vlekkeloze maagd.

02-01-2013, 22:40

Citaat door Rei7aan:
Ik ben blij dat ik niet in de Randstad woon, zoveel zwervers kom je bij ons niet tegen.

Ik snap het ook niet, volgens mij zijn zij er zelf immuun voor geworden ofzo, omdat ze er 24/7 inzitten.
HAHA! Ja, denk het ook. Ze zijn er gewend aangeraakt. Erg.

02-01-2013, 22:41
ken het vreselijke walm die zich dagelijks bevind in het OV!

02-01-2013, 22:41
Toen ik jouw titel las en het woordje trein las, dacht ik eventjes dat iemand zich voor je trein had gegooid. Maar goed, dat maak ik ook vaak mee. Ik weiger om naast zulke mensen te zitten. Dan ga ik maar een half uur op de gang staan ofzo. Bah.

02-01-2013, 22:43

Citaat door GloriousBastard:
Het verhaal van een vlekkeloze maagd.


Waar slaat jouw opmerking op? Really?

Citaat door Fabolous_bitch:
HAHA! Ja, denk het ook. Ze zijn er gewend aangeraakt. Erg.


Gelukkig maar voor hun, maar niet voor de omgeving.

Citaat door DeJaagster:
ken het vreselijke walm die zich dagelijks bevind in het OV!


Dit is de eerste keer dat ik dit rook hoor... maar misschien is dat ook omdat ik normaal altijd de eerste of een van de eerste treinen pak.

Het was echt een HORROR-OV dag en ik heb een lang ov-geschiedenis hoor!

Citaat door Doornroosjeroos:
Toen ik jouw titel las en het woordje trein las, dacht ik eventjes dat iemand zich voor je trein had gegooid. Maar goed, dat maak ik ook vaak mee. Ik weiger om naast zulke mensen te zitten. Dan ga ik maar een half uur op de gang staan ofzo. Bah.
Ja dat is ook verschrikkelijk, maar nee.. dat was het niet.

02-01-2013, 22:45

Citaat door Rei7aan:
Waar slaat jouw opmerking op? Really?


Gelukkig maar voor hun, maar niet voor de omgeving.


Dit is de eerste keer dat ik dit rook hoor... maar misschien is dat ook omdat ik normaal altijd de eerste of een van de eerste treinen pak.

Het was echt een HORROR-OV dag en ik heb een lang ov-geschiedenis hoor!


Ja dat is ook verschrikkelijk, maar nee.. dat was het niet.
Dat je zoveel passie gooit in zoiets kleins.

Niks gewend.

02-01-2013, 22:47

Citaat door Rei7aan:
Ik ben echt niet iemand die snel klaagt over stinkende mensen, kan best wel wat hebben.

Maar vandaag was echt ver over mijn grens heen. Ik kon niet normaal meer nadenken. Ademen door je mond, helpt dat echt? Ik was toen toevallig al kauwgum aan het kauwen en dat schijnt soms ook te helpen (die had zelf een zoete smaak), maar toen hielp dat echt niet.

Heb het idee dat het nog wel in mijn kleren zit ja, brrrrr.
Knap, hihi. Wat dat betreft ben ik nogal een uhm freak. Zacht uitgedrukt.

Uhm nou als ik door mijn mond adem, hoef ik mijn neus niet te gebruiken -gniffel- Maar zelfs dat probeer ik dan niet te doen, het idee dat die vieze lucht zich in mijn longen bevindt. Kortom, nachtmerrie!
Kauwgum? De volgende keer probeer ik dat!

Stinkey HAHA! ^ ^

02-01-2013, 22:47



Citaat door GloriousBastard:
Dat je zoveel passie gooit in zoiets kleins.

Niks gewend.
Zoiets kleins?! Het was traumatisch voor mij!

02-01-2013, 22:47

Citaat door Rei7aan:
Zoiets kleins?! Het was traumatisch voor mij!
Yep i got that part.

02-01-2013, 22:49

Citaat door Minoeshaa:
Knap, hihi. Wat dat betreft ben ik nogal een uhm freak. Zacht uitgedrukt.

Uhm nou als ik door mijn mond adem, hoef ik mijn neus niet te gebruiken -gniffel- Maar zelfs dat probeer ik dan niet te doen, het idee dat die vieze lucht zich in mijn longen bevindt. Kortom, nachtmerrie!
Kauwgum? De volgende keer probeer ik dat!

Stinkey HAHA! ^ ^
haha, dat zijn we wel allemaal op onz eigen manier :P

Het zijn maar moleculen,denk ik dan. Ze worden uitgewisseld en weer uitgestoten omdat ze toch niet bruikbaar zijn.
Kauwgum/pepermunt moet je zeker gebruiken! Dat verspreid namelijk ook zo'n geur in je neusholte, waardoor je andere geuren minder goed kunt ruiken!

I'm not :P ik ruik heerlijk zoet, als ik mijn zusje mag geloven XD

Pagina's : [1] 2 3