Bekijk volle/desktop versie : lees dit voordat....



Pagina's : [1] 2

31-12-2004, 12:19

Citaat door Majidah:
Salaam alaikoem,

wie van jullie is van plan vanavond de stad in te gaan?
en mee te doen met de ongelovigen, die daar waarschijnlijk weer met alcohol enz. met elkaar nieuwjaar zullen gaan vieren? stop, en denk na! als je vanavond gaat behoor je dan niet tot een van hen? al is het alleen maar om een kijkje te nemen, waarom gebeuren die ongelukken met vuurwerk afsteken? toch niet zomaar, kijk maar naar die ramp in buenos aires in die discotheek! alsjeblieft broeders en zusters houd afstand vooral op deze dag! Allah Soebhanawatahalla heeft deze dag nooit tot een feestdag benoemd! 1 januari betekend niets! het is wat zij ervan hebben gemaakt en wij volgen het blindelings....
.

31-12-2004, 12:26


wa oe3alaikom salaam mijn zuster,

daar hb je helemaal gelijk in.
ik hb et gisteren ook geplaats, maar niemand die er wou reageren.
moslims vieren geen nieuwjaar.
maar wat kan ik j zeggen zuster, dat is een verleiding en kunnen et ni laten gaan.
ze denken: kijk hoe leuk et hun hebben en kijk mij hier staan. en zo gaan ze tog maar meedoen.
Terwijl Allah Wa'Tala alles ziet.
Moge Allah swt onze broeders & zusters genadig zijn. ameen..



wa oe3alaikom salaam 01LaHbIbAh09

31-12-2004, 12:36
wat er in Azie en Indonesie is gebeurt is afschuwelijk. al die moeders en kinderen, vaders en gezinnen noem maar op ni om aan te zien.
en wat daar is gebeurt kan ons idd ook overkomen of nog veel erger.
mensen openen hun ogen ni op tijd maar altijd weer telaat. jammer genoeg.
diep in hun harten weten ze wel wat niet en wel mag, maar willen d waarheid ni onder ogen zien.
alle moslims weten da. ieder moslim hft iets goeds in zich. maar de shitaan verleid.
en da maakt hun kapot.


ze komen er veelste laat achter. maar d dag da j voor d poort zult staan zal iedereen zich moeten verantwoorden.

moge allah swt. al onze zonden vergeven en genadig zijn. ameen.



01LaHbIbAh09

31-12-2004, 12:46
juist mee eens zuster.eindelijk een iemand die de extremisten van vanavond eens afkeurt. echt waar we komen uit een mooi land en hebben de Islam meegenomen. indien wij vanavond naar de stad gaan sorry blijf gewoon thuis en kijk lekker tv en eet wat lekkers, wij dienen hieraan gewoon niet mee te doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

31-12-2004, 13:02


Tbarke Allah aliek !!!

Insha Allah zullen we dit allen realiseren ..
Ik, mijn familie en naasten doen daar Alhamdoullah niet aan ...

Moge Allah onze broeders en zusters van het kwade behoeden en ons allen leiden naar Triq al Islam ...
Moge Allah onze harten vullen met meer liefde voor het geloof en ons met open armen ontvangen in Al Djannah Firdaus !!

Ameen !!

Salam oe alaikoum

Nadoria

31-12-2004, 13:20
Tbarke Allah aliek


George en het Offerfeest

George is een Amerikaanse man ronde de vijftig die een gezond en gelukkig leven lijdt. Hij leeft in een klein dorpje ten noorde van de stad Washington. Ondanks alle financiële verleidingen van de grote stad, kiest hij er bewust voor om in zijn eigen dorpje te blijven wonen en te genieten van de uitzicht op de rivier en de rust die het dorpje uitstraalt. Hij werkt als handelaar overdag en 's avonds keert hij terug naar zijn huisje waar hij in alle rust de avond doorbrengt met zijn vrouw, twee dochtertjes en zoon die net klaar is met zijn middelbare school en aan zijn toekomst in de universiteit denkt.

De maand Dhzul-Hiddja nadert George en zijn gezin beginnen de islamitische zenders te volgen om te weten wanneer de nieuwe maan van de maand wordt gesignaleerd, zodat ze kunnen weten wanneer de dag Arafah en de dag van het offerfeest aanbreekt. George volgt de islamitische radiozenders, zijn vrouw volgt de satelietkanalen en zijn zoon volgt de islamitsche internetpagina's.

George hoort het nieuws als eerst en vertelt zijn gezin dat de maand is aangebroken en samen luisteren ze op de radio en tv naar de islamitische kreten in mekka en de hele wereld Allahoe-Akbar..Allahoe-Akbar…..Nu haast George zich om het spaargeld op te halen dat hij apart heeft gelegd voor het offerschaap en hij vertrekt naar het oosten van de stad om zijn bestelling te bevestigen en vooruit te betalen. Hij ziet dat het bedrag toch iets tekort komt voor het gewicht van het schaap en gaat extra geld bijpinnen om het schaap toch te halen, want hij wil het ook zelf slachten zoals het volgens de rituelen hoort. Hij betaalt het geld en aait het schaap en met behulp van zijn zoon tilt hij het schaap de auto in. Het hele gezin is meegegaan om het vreugde te delen en het schaap te zien. Zijn vijfjarige dochter begint van blijheid te zingen met haar mooie stem en zegt tegen haar vader: "Pappa wat is het offerfeest toch een mooi feest omdat ik dan met mijn vriendinnen kan spelen zonder jongens erbij en met een trommel islamitische lofliederen kan zingen.
Ik zal ook met jullie het feest gebed verrichten en mijn nieuwe jurk dragen; pappa vanaf dit feest wil ik een hooddoek gaan dragen en een gezichtsluier want ik ben nu een grote meid….oh wat is een mooi feest; we gaan het schaapsvlees zelf snijden en onze buren ervan laten eten en we zullen onze familieleden bezoeken, mijn tante en haar dochters; pappa waren alle dagen maar zoals het offerfeest." Iedereen is blij om naar "het vogeltje" te luisteren , zoals haar noemen.

De vader kijkt zeer verheugd nog eenmaal naar het offerschaap en ziet dat het aan alle voorwaarden voeldoet, want het schaap is niet verminkt, niet ziek en niet oud. Eenmaal thuis aangekomen roept zijn vrouw: "O mijn lieve man weet je dat het offervlees volgens offerrituelen in drieeën verdeeld moet worden; eenderde voor de armen en behoeftigen, eenderde voor onze buren, David, Elisebeth en Monica en eenderde houden we voor onszelf?

Bij het voorbereiden van het offer twijfelen George en zijn vrouw over de richting van de Qiblah(gebedsrichting naar Mekka) Ze gaan er vanuit dat de richting naar Saudië Arabië moet wijzen en leggen het schaap in die richting en slachten het volgens de rituelen. Zijn vrouw begint snel aan het werk om het vlees te snijden en te verdelen in drieeën. Terwijl ze druk bezig is kom George zenuwachtig en boos binnen en verheft zijn stem: "Schiet op het is zondag en we moeten naar de Kerk, zijn de kinderen al klaar? ", want George is gewend om elke zondag naar de kerk te gaan met het hele gezin.

De verteller is klaar met het voorlezen van zijn verhaal en wordt meteen door een van de aanwezigen gevraagd: "Je hebt ons echt in de war gebracht door je verhaal! Is die George nu een moslim of niet???! Waarop de verteller zegt: "Nee hoor, George en zijn gezin zijn ongelovige christenen die niet in Allah en Zijn profeet(vzmh) geloven en beweren dat Allah in drieeën is opgedeeld (Verheven is Hij boven hetgene wat ze beweren)" De drukte en remour nemen toe in de zaal; er wordt heftig gelachen uit verbazing. Maar een van de nuchtere aanwezigen zegt: "Wat je ons zojuist hebt verteld kan niet waar zijn, want welke niet-moslim houdt zich zo intensief bezig met islamitische rituelen en wil ze zo correct mogelijk uitvoeren, door zijn tijd en geld te verspillen in zaken waarin hij toch niet gelooft??!


De verteller gaat direct in de verdediging en zegt: "Mijn lieve broeders, waarom geloven jullie mijn verhaal niet? Waarom verwachten jullie zo'n gedrag niet van een ongelovige? Bestaan er geen Abdullah en Abdurrahman, Khadija en Aisha die feesten van ongelovigen meevieren? Waarom is het dan onwaarschijnlijk dat ongelovigen onze feesten meevieren? Waarom de verbazing? De realiteit bewijst dat! Is het niet zo dat sommigen van ons bloemen versturen met valantijnsdag en anderen van ons nieuwjaar vieren, verjaardagen, carnaval enz enz.. en het zijn allemaal niet-islamitische feesten! Waarom is het dan onbegrijpelijk en onwaarschijnlijk en zelfs van het gekke dat George zo iets doet, terwijl wij en onze kinderen dat wel doen?

De verteller, Ahmed, wordt emotioneel en zegt: "Ik leef al meer dan tien jaar in Amerika en bij Allah ik heb nooit een ongelovige een van onze feesten zien meevieren, erger nog ik zie meer en meer moslims hun uiterst best doen om niet-islamitische feesten zo goed mogelijk te vieren terwijl ze op islamitische feesten niet eens het feestgebed bijwonen!!

Hij probeert zijn tranen in te houden en zegt tegen de aanwezigen in een droevige toon: "Geef me een antwoord! Heeft George nu uiteindelijk al deze rituelen werkelijk uitgevoerd of is dit allemaal fictie?"………..

Stilte heerst in de zaal……………………..

Soebhan Allah

31-12-2004, 13:20

Citaat door Majidah:
maar waar komt dat vandaan? heb je ooit is iets gelezen over vuurwerk in de Islam??
1. het is geldverspilling
2. het is gevaarlijk (kijk naar al die ongelukken)
3. milieuvervuiling...

31-12-2004, 13:28
t is allemaal de intentie waar het om gaat mensen...

31-12-2004, 13:31

Citaat door Majidah:
Salaam alaikoem,

wie van jullie is van plan vanavond de stad in te gaan?
en mee te doen met de ongelovigen, die daar waarschijnlijk weer met alcohol enz. met elkaar nieuwjaar zullen gaan vieren? stop, en denk na! als je vanavond gaat behoor je dan niet tot een van hen? al is het alleen maar om een kijkje te nemen, waarom gebeuren die ongelukken met vuurwerk afsteken? toch niet zomaar, kijk maar naar die ramp in buenos aires in die discotheek! alsjeblieft broeders en zusters houd afstand vooral op deze dag! Allah Soebhanawatahalla heeft deze dag nooit tot een feestdag benoemd! 1 januari betekend niets! het is wat zij ervan hebben gemaakt en wij volgen het blindelings....
Ik blijf thuis en ga lekker slapen

31-12-2004, 13:34

Citaat door Miss_Magrebia:
Nee, Alleen ik KIJK erna..... ik steek niet af en ga er ook niet in de buurt bij staan - lees: op afstand, toekijken, naar het siervuurwerk, omdat dat Mooi is en niet omdat het Oud en Nieuw is -

Het kijken naar een mooie gebouw - bijvoorbeeld Kerk, of iets anders, kan toch ook geen kwaad -
Je ziet het toch he als je naar buiten kijkt als je nu wilt of niet...

31-12-2004, 13:57
Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuup

Op werk vragen de collega's ook van 'en wat je doen met nieuwjaar' ik heb altijd geantwoord dat we het niet vieren

Vanavond gewoon op tijd gaan slapen inshAllah en hopen dat er nie teveel vuurwerk wordt afgestoken in mijn buurt

31-12-2004, 14:04
Het meevieren van nieuwjaar is inderdaad haram. Ik blijf gewoon thuis en doe niets bijzonders. Maar als kinderen vuurwerk willen afsteken, dan zie ik daar geen kwaad in. Het is eigenlijk speelgoed en ze kunnen het in Nederland alleen nu afsteken. Allahoe 3alem.

31-12-2004, 14:25



Citaat door Najib26:
Het meevieren van nieuwjaar is inderdaad haram. Ik blijf gewoon thuis en doe niets bijzonders. Maar als kinderen vuurwerk willen afsteken, dan zie ik daar geen kwaad in. Het is eigenlijk speelgoed en ze kunnen het in Nederland alleen nu afsteken. Allahoe 3alem.
et zijn idd ook de meeste kinderen die daaraan meedoen en vuurwerk afsteken.
ik hoor ze nu al knallen .

31-12-2004, 14:30
In mijn buurt knallen ze al weken

Turken

31-12-2004, 14:33

Citaat door Mysticalia:
In mijn buurt knallen ze al weken

Turken



nou et zijn nie maar alleen turken .
ik moet eerlijk zeggen dat mijn broertje al dagen (om 10uur s'Morgens al ) al vuurwerk afsteekt... allemaal pubertjes op straat .

Pagina's : [1] 2