Bekijk volle/desktop versie : Assurantiebelasting van 9% omhoog naar 21% in 2013.



02-01-2013, 21:19
Ik zat net ff naar internet bankieren te kijken , opeens zag ik dat mijn vaste lasten voor verzekering kosten (59 euro per maand) , omhoog is geschoten naar 65 euro.

Toen ging ik gelijk op google zoeken hoe dit kan , opeens blijkt dat er meer moet betaald worden voor verzekeringen. 12% duurder in een klap. Dus komende jaar zal ik 72 euro extra kwijt raken.


Assurantiebelasting omhoog naar 21%

di 4 december 2012, 16:00
Wat betekent dit voor u?

De overheid gaat de assurantiebelasting vanaf 1 januari 2013 verhogen van 9,7% naar 21%. Dit betekent dat u in 2013 hogere premies gaat betalen voor nieuwe en bestaande schadeverzekeringen. De verhoging gaat in per prolongatiedatum (vervaldatum) van uw verzekering. De verwachting is dat een gemiddeld huishouden hierdoor €100,- per jaar extra kwijt is aan verzekeringskosten. De verhoging geldt niet voor uw zorgverzekeringen.
Assurantiebelasting

De overheid heft assurantiebelasting op de premie en de poliskosten van de meeste schadeverzekeringen. Univé incasseert de assurantiebelasting namens de overheid. Wij zijn vervolgens verplicht deze belasting aan de Belastingdienst af te dragen. Dit geldt voor iedere schadeverzekeraar in Nederland.


Besparen op verzekeringen

Univé kan niets doen aan de verhoging van de assurantiebelasting. Wel geven we u een aantal tips waarmee u in 2013 bij Univé op uw verzekeringen kunt besparen:



Wanneer u al uw verzekeringen bij Univé onderbrengt kunt u als particulier profiteren van maximaal 15% korting en als zakelijke klant van maximaal 12% korting.
Kies bijvoorbeeld voor een hoger eigen risico of een goedkopere dekking zoals het budgetpakket.
Profiteer van mogelijke collectieve kortingen via uw werkgever of een ledenorganisatie.
Bekijk samen met uw Univé-adviseur of uw verzekeringspakket nog wel aansluit op uw persoonlijke situatie. Denk hierbij aan de dekking van bijvoorbeeld uw autoverzekering of woonverzekeringen.




http://www.unive.nl/actueel/assurantiebelasting-omhoog

02-01-2013, 22:30


ja ik schrok ook opeens omhoog zo3