Bekijk volle/desktop versie : Vanaf 1 januari 2013 geen Halâl-kip!



Pagina's : [1] 2 3 4 5

30-12-2012, 23:48
Bismillâhi Rahmâni Rahîm, Alhamdulillâhi Rabbil 'Âlamîn was-salâtu was-salâmu 'alâ nabiyyinâ Muhammadin wa 'alâ ahlihi wa ashâbihi aj'ma'în amma' ba'd.

In de Naam van Allâh, de Erbarmer, de Meest Barmhartige.

As-salâm 'alaykum warahmatullâhi wa barakâtuh beste broeder of zuster,

Zoals je wellicht hebt gemerkt, is het vijandschap jegens de Islâm en haar volgers de afgelopen jaren sterk toegenomen. Ze hebben hun pijlen vooral gericht op alle zichtbare manifestaties van de Islâm. We zien dat overal in de wereld politici verwarring teweegbrengen en leugenachtige propaganda voeren - iets wat vooral in verkiezingstijd erg populair is. Je ziet dat veel problemen op de moslims afgeschoven worden. Volgens hen ligt de oplossing van bijna alle problemen bij het bestrijden van dit "ouderwetse" geloof. Ze willen de moslims wijsmaken dat zij de oorzaak van alle problemen zijn en dat hun manier van leven een beperking vormt binnen de westerse maatschappij, of dat de levenswijze van moslims nadelig kan zijn voor zowel mensen als dieren. Denk hierbij aan de plannen van de vorige regering om een verbod in te stellen op het onverdoofd ritueel slachten van dieren. De meerderheid was het hiermee roerend eens, totdat zij achteraf beseften dat hierdoor de relatie met hun joodse vrienden snel zou verslechteren, omdat zij ook direct benadeeld zouden worden. Hierop damden zij hun standpunt enigszins in en vervolgens werd het wetsvoorstel van tafel geveegd. Het zou zeer zeker anders gelopen zijn als alléén de vrijheid van geloofsovertuiging van de moslims in het geding zou zijn gekomen, zoals in eerste instantie het geval had moeten zijn.

Je zou denken dat ze hiermee hun lesje wel geleerd hadden, echter is dit niet het geval. Ze hebben nu hun pijlen gericht op de Halâl-pluimveesector. Ze hebben namelijk in Europees verband overeenstemming bereikt om in deze sector een anti-islâm richtlijn in te voeren. Naast dat Nederland in Europa graag het braafste jongetje van de klas wil zijn, hebben ze ook wat goed te maken met hun achterban die voorstanders waren van de eerste mislukte poging om het islâmitisch slachten aan banden te leggen. Nederland heeft daarom besloten om als één van de eerste lidstaten van de Europese Unie deze richtlijn vanaf 1 januari 2013 in te voeren. Dit komt erop neer dat de kippen zwaarder verdoofd moeten worden met als gevolg dat een groot deel van de kippen morsdood zal zijn alvorens ze geslacht worden. Alsof het dierenwelzijn hierbij gebaat is. Op deze manier kunnen de kippen niet meer als Halâl bestempeld worden en is het dus verboden om deze te nuttigen.

Het is interessant om te weten waarom in Europa géén overeenstemming is bereikt om het onverdoofd slachten van pluimvee te verbieden. Simpelweg omdat ze na schade en schande nu wel weten dat niet alléén moslims benadeeld zullen worden, maar ook hun joodse vrienden die de Holocaust, gepleegd door het "beschaafde" westen, nog steeds niet zijn vergeten. En dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.Om toch hun doel te bereiken zonder dat hun joodse vrienden benadeeld zullen worden hebben ze dus besloten om de verdoving te verzwaren, wetende dat dit het einde zal betekenen van de Halâl-kip. De joden in Europa zullen hier geen problemen mee hebben, vandaar dat je ze ook niet hoort, omdat het aantal joden in Europa veel lager is ten opzichte van de moslims en er door hen dus minder pluimvee geconsumeerd wordt. Voor de joodse slagerijen is het daarom praktisch mogelijk om bij pluimveehouderijen en slachthuizen onverdoofd ritueel te slachten. Voor de islâmitische slagerijen daarentegen is het door de grote kwantiteit (massaproductie) praktisch en economisch niet mogelijk om het onverdoofd te slachten, tenminste dat beweren de Halâl-keuringsdiensten.

Daarom kun je vanaf 1 januari 2013 er van uit gaan dat de kippen bij de meeste islâmitische slagerijen niet Halâl zijn, tenzij deze slagerijen de kippen uit het buitenland importeren of zelf de kippen slachten, wat zeer onwaarschijnlijk zal zijn in verband met de vele extra arbeidsuren en -kosten die hiermee gepaard gaan. Daarom zal het voor deze slagerijen te verleidelijk zijn om zoals altijd in Nederlandse slachthuizen de kippen te bestellen die onterecht als Halâl bestempeld zullen worden door deze slachthuizen.

Er zijn daarom 2 alternatieven om na 1 januari toch te kunnen blijven genieten van een lekkere Halâl-kip en dat is om deze in België of Duitsland te kopen, totdat ze deze richtlijn ook daar gaan invoeren of bij de vele pluimveehouderijen waar je de kippen zelf ritueel kunt slachten wat eigenlijk de beste optie is, omdat je er dan zeker van bent dat jouw kip 100% Halâl is.

Wij kunnen ons goed voorstellen dat het bovenstaande nogal onverwacht komt. Het is in de Nederlandse media dan ook niet (zo uitgebreid) behandeld als de vorige mislukte poging om het onverdoofd Halâl-slachten aan banden te leggen, terwijl deze maatregel een veel grotere impact heeft op de moslimgemeenschap. Reden hiervoor is, zoals algemeen bekend, dat de joodse gemeenschap veel macht heeft in de Westerse media en ze deinzen er daarom niet voor terug om dit middel in te zetten om de publieke opinie in hun belang te beïnvloeden. Aangezien het vorige wetsvoorstel hen wel aan zou gaan, en dit niet, is de aandacht beperkt gebleven, zo niet uitgebleven.

Wij vragen je daarom om deze zeer urgente informatie door te geven aan familieleden, vrienden en bekenden. Daarnaast is het ook verstandig om de plaatselijke moskee en andere ontmoetingsplaatsen hierover in te lichten, opdat de informatie ook middels hen verspreid zal worden. Vergeet ook niet dit via social media/whatsapp/internetfora etc. te verspreiden.

Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan kun je ons uiteraard e-mailen inshâ'Allâh.

Subhânaka Allâhumma wa bihamdik, ash-hadu allâ illâha illâ ant, astaghfiruka wa atûbu ilayk.

Wa 'alaykum as-salâm warahmatullâh,


Projectgroep Moslims In Dialoog (MID)
Moslims.In.Dialoog@outlook.com

31-12-2012, 00:08


barak allaahoe fiek

31-12-2012, 00:27
InshaAllah zal dit alleen maar de verdere ondergang van hun economie betekenen.
Zoals Allah zegt "Ze vernietigen hun huizen met hun eigen handen.."

31-12-2012, 00:32
[video]http://petities.nl/petitie/halal-kip-moet-te-koop-blijven-in-nl[/video]

31-12-2012, 10:56



Citaat door MOCROMAN21:
barak allaahoe fiek
Wa fîk bârakaAllâh.

31-12-2012, 11:01

Citaat door boel_mashaqiel:
InshaAllah zal dit alleen maar de verdere ondergang van hun economie betekenen.
Zoals Allah zegt "Ze vernietigen hun huizen met hun eigen handen.."
Ik vrees dat dit niet het geval zal zijn. Als het erop aankomt dan denk ik dat de meeste moslims gewoon hun kippetjes bij de slager zullen kopen, omdat er een marokkaan of een turk achter de toonbank staat... Maar als je zegt dat je je kippetjes bij Albert Heijn haalt, dan raken ze allemaal in paniek en schreeuwen ze dat het Harâm is, terwijl na 1 januari er geen verschil zal zijn qua Halâl-gehalte.

31-12-2012, 12:15
Dat wordt moeilijk zeg, zonder kip. DjazaakaAllah khayr voor het delen. Bij mij thuis wisten ze er nog niet eens van.

31-12-2012, 12:18
Asalaamoe alaikoum,

Is dit zeker? Waarom hoor ik geen geleerden hier over praten?

31-12-2012, 12:19

Citaat door RaiseUp:
De titel strookt niet met de werkelijkheid.
Verklaar u nader aub?

31-12-2012, 15:33

Citaat door maryam_elh:
Dat wordt moeilijk zeg, zonder kip. DjazaakaAllah khayr voor het delen. Bij mij thuis wisten ze er nog niet eens van.
Ik zou zeggen op naar de pluimveehouderij en slachten voor de hele familie.

31-12-2012, 15:36

Citaat door Smikkelmix:
Asalaamoe alaikoum,

Is dit zeker? Waarom hoor ik geen geleerden hier over praten?
DIt is zeker. Het is niet voor het eerst dat de imâms geen thuis geven, wanneer er iets belangrijks medegedeeld moet worden.

Wellicht zijn ze bang voor de slagers. Ze kunnen namelijk goed met messen omgaan...

31-12-2012, 15:54

Citaat door RaiseUp:
Ik sta in contact met slachterijen en halalcertifeerders. Er is niets aan de hand...
Niets aan de hand! Vandaar dat de Halâl-keuringsdiensten hierover moord en brand schreeuwen en onlangs een internationale conferentie hierover is georganiseerd met deskundigen en geleerden hieromtrent. Klik HIER voor de statement die hierover is afgegeven.

Dus ik zou zeggen vrees Allâh voor jouw valse uitspraak zonder onderbouwing dat de kippen na 1 januari door de moslims gegeten kunnen worden.

31-12-2012, 15:56



Citaat door RaiseUp:
Ik sta in contact met slachterijen en halalcertifeerders. Er is niets aan de hand...
Iwa praat dan, verklaar je nader, leg uit? Wat laat je ons in spanning.

31-12-2012, 16:04
Ik denk echt als het niet meer halaal zou zijn, dat er over gesproken word of tenminste een uitgebreide artikel allahoe allaam

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

31-12-2012, 16:04

Citaat door Jarirodana:
Niets aan de hand! Vandaar dat de Halâl-keuringsdiensten hierover moord en brand schreeuwen en onlangs een internationale conferentie hierover is georganiseerd met deskundigen en geleerden hieromtrent. Klik HIER voor de statement die hierover is afgegeven.

Dus ik zou zeggen vrees Allâh voor jouw valse uitspraak zonder onderbouwing dat de kippen na 1 januari door de moslims gegeten kunnen worden.
De claim wordt door jouzelf weerlegd aangezien je zelf beaamd dat je wel dieren zou kunnen slachten particulier. Dan nog is de statement: na 1 januari geen halal kip meer verkeerd.

Pagina's : [1] 2 3 4 5