Bekijk volle/desktop versie : Olympische held Mo Farah in handen van Amerikaanse terreur ambtenaren



30-12-2012, 23:24
Olympische held Mo Farah in handen van Amerikaanse terreur ambtenaren


Tweevoudig Olympisch kampioen Mo Farah heeft onthuld dat hij werd vastgehouden door verdachte US Custom ambtenaren wanneer het proberen om het land binnen te komen voor Kerstmis.

Farah, die op zaterdag werd een CBE toegekend als erkenning van zijn gouden jaren, zelfs geprobeerd om zijn twee medailles te produceren van de Londense Spelen in een poging om te bewijzen dat hij geen gevaar voor de veiligheid.

Nochtans, werd hij nog ondervraagd "op verdenking van een terroristisch" te wijten aan het feit dat hij werd geboren in Somalië.

"Ik kon het niet geloven," Farah vertelde The Sun op zondag. "Door mijn Somalische afkomst word ik vastgehouden elke keer als ik komen door de Amerikaanse douane.

"Deze keer heb ik zelfs mijn medailles uit om te laten zien wie ik ben, maar ze zouden het niet hebben."

Farah is een poging om te vliegen naar Portland, Oregon, waar hij traint onder de ogen van beroemde coach Alberto Salazar.

De 5.000 m en 10.000 m Olympisch kampioen zegt dat het niet de eerste keer dat hij heeft problemen gehad met de Amerikaanse douane, ondanks het feit dat een van de beroemdste atleten in de wereld.

"Toen we probeerden om een residentie visum te krijgen, uiteraard Nike het allemaal afgetekend en we dachten dat het zou gaan worden eenvoudig," zei hij van een eerder incident.

"We waren in Portland op een toeristenvisum dus moest vertrekken en opnieuw in te voeren het land als een inwoner. Dus vlogen we naar Toronto om te verblijven voor een paar dagen, kom dan terug binnen

"Maar toen wij er waren kregen we een brief waarin ons dat we in onderzoek als een terroristische dreiging en we zouden hebben om weg te blijven gedurende 90 dagen."



http://uk.eurosport.yahoo.com/blogs/world-of-sport/olympic-hero-farah-held-us-terror-officials-090017314.html





Team GB Olympics hero Mo Farah held in US terror bungle

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/4718186/Mo-Farah-held-in-US-terror-bungle.html

30-12-2012, 23:43


google translate lijkt echt alsof een somalier nederlands praat