Bekijk volle/desktop versie : Insecten in oliebollen Friesland



Pagina's : [1] 2

30-12-2012, 14:29
In oliebollen die een brassband in het Friese Wirdum zaterdag verkocht zijn insecten aangetroffen.





Waardoor de beestjes in de oliebollen terecht zijn gekomen en om wat voor insecten het precies gaat, is nog onduidelijk. De brassband adviseert kopers op zijn website de lekkernijen niet op te eten.

Mensen die de oliebollen hebben gekocht, kunnen hun geld terugkrijgen. Volgens Omroep Friesland heeft de band in totaal zo'n 4500 oliebollen verkocht. De band, die stelt de beestjes in de oliebollen ten zeerste te betreuren, laat weten te proberen zoveel mogelijk kopers te bereiken.

30-12-2012, 15:03


ja toch, je koopt oliebollen en eet ze vervolgens koud op, tijdens oudejaardsdag... Alle 4500 oliebollen zijn al op.... nu maar wachten op een nieuwe salmonella cq insectenplaag.


30-12-2012, 15:21
Er zaten dus larfjes etc. in het beslagmeel. . .over datum misschien? Ik zeef mee altijd, heb het weleens gehad inderdaad die beestjes, bah! Maar wel sneu voor de vereniging.

30-12-2012, 15:26

Citaat door Redactie:
In oliebollen die een brassband in het Friese Wirdum zaterdag verkocht zijn insecten aangetroffen.





Waardoor de beestjes in de oliebollen terecht zijn gekomen en om wat voor insecten het precies gaat, is nog onduidelijk. De brassband adviseert kopers op zijn website de lekkernijen niet op te eten.

Mensen die de oliebollen hebben gekocht, kunnen hun geld terugkrijgen. Volgens Omroep Friesland heeft de band in totaal zo'n 4500 oliebollen verkocht. De band, die stelt de beestjes in de oliebollen ten zeerste te betreuren, laat weten te proberen zoveel mogelijk kopers te bereiken.
Oliebollen met sprinkhanen? Typisch dieet.

30-12-2012, 15:46



Citaat door aplat:
Oliebollen met sprinkhanen? Typisch dieet.
Veel proteinen . . .

30-12-2012, 15:55

Citaat door Rebel_1963:
Er zaten dus larfjes etc. in het beslagmeel. . .over datum misschien? Ik zeef mee altijd, heb het weleens gehad inderdaad die beestjes, bah! Maar wel sneu voor de vereniging.
Inderdaad. Heb een keer van die kevertjes gehad in de tarwebloem Alles weggegooid maar toch kwamen ze weer terug. Nare beestjes onuitroeibaar.

30-12-2012, 17:01

Citaat door AZROU28:
Zou jij ze dan kunnen eten?

Stel dat je geen keus had......(ik wel als t echt moest :traan1

Je hebt trouwens een Moluks eiland waar ze van die dikke larven eten...wist je dat al ?
Ik ben geen liefhebber maar om in leven te blijven zou ik het wel doen.

Is het we een moluks eiland? Welke dan? Ambon vast niet. . .

30-12-2012, 17:05

Citaat door Rebel_1963:
Ik ben geen liefhebber maar om in leven te blijven zou ik het wel doen.

Is het we een moluks eiland? Welke dan? Ambon vast niet. . .
Alfred Russel Wallace schreef er al over.
Ternate.

30-12-2012, 17:06

Citaat door aplat:
Alfred Russel Wallace schreef er al over.
Ternate.
Aha, op de kei-eilanden, ja. . dat kan.

30-12-2012, 17:14
Wil je een oliebol, loopt ie zo het bord af..

30-12-2012, 17:20

Citaat door Simcha:
Wil je een oliebol, loopt ie zo het bord af..
Nou, dan weet je in ieder geval wel wat eraan scheelt, voordat je er een hap van hebt genomen .

30-12-2012, 19:31
Ieuw! Morgen zelf maar olibollen bakken


30-12-2012, 23:23


hamdoulilah bak ik ze altijd zelf.


30-12-2012, 23:56
Het kan in de meel zitten, soms niet te zien, vandaar dat ik het meestal even door de zeef haal, zo zie je gelijk of er rotzooi in ziet. Pakken meel luchtdicht verpakken, dan komen er ook geen beestjes in.

31-12-2012, 01:03
Ik heb ooit een bulletin gezien waarin mensen in bepaalde landen insecten consumeren zoals bijv sprinkhanen en larven......schijnt gezond te zijn en de plan om de "lekkernij" hier te implementeren groeit gestaag. We moeten het anders bekijken, wanneer we insecten in ons eten aantreffen niet klagen of weggooien maar gewoon opvreten die handel :P

Pagina's : [1] 2