Bekijk volle/desktop versie : ‘Balotelli is erg getalenteerd, maar ik vraag me af of hij hier verandert’



28-12-2012, 19:35
Claudio Marchisio gelooft niet dat Mario Balotelli bij Juventus terechtkomt, mocht Manchester City hem in januari of na dit seizoen willen verkopen. De spits werkt buiten de lijnen aan een heuse cultstatus, maar laat erbinnen steeds minder zien voor zijn club. Marchisio kent Super Mario van de nationale ploeg en leest voldoende om te weten dat Juventus niet de geschikte club voor hem is.

Balotelli werd recent gelinkt aan een terugkeer naar de Serie A: hij zou in de belangstelling staan van la Vecchia Signora. Marchisio heeft er echter een hard hoofd in dat zo’n transfer er werkelijk komt. “Ik zou daar een vraagteken achter zetten. We werken hier namelijk met regels. Balotelli is bijzonder getalenteerd, maar ik vraag me af of hij hier wel zou kunnen veranderen.”

Bovendien, zo zegt Marchisio tegen Il Messaggero, weet hij niet of Juventus zich wel een spits kan veroorloven. “Ik denk niet dat daar geld voor is.” Mocht er wel geld beschikbaar zijn, dan weet de middenvelder wel wie zijn club sterker zou maken. “Karim Benzema is een spits die ik al graag zag spelen voor hij naar Real Madrid ging. Hij doet me denken aan Ronaldo, de eerste Ronaldo dan.”