Bekijk volle/desktop versie : Ancelotti boos op Zlatan: "Pas achttien goals"



27-12-2012, 22:52
Zlatan Ibrahimovic is ook bij Paris Saint-Germain in bloedvorm. De spits, afgelopen zomer overgekomen van AC Milan, maakte in zijn eerste zestien competitiewedstrijden voor de Franse club maar liefst achttien doelpunten.

Voorafgaand aan het seizoen had Ibrahimovic trainer Carlo Ancelotti twintig goals beloofd. De Italiaan was na het duel met Brest (0-3) dan ook boos, grapte hij. "Ik ging in de kleedkamer naar hem toe en zei: Ibra, je hebt me twintig doelpunten beloofd, maar je zit nog maar op achttien."

"Hij reageerde met: Dank u, baas. Ik ben blij als ik je op kan winden", vervolgt Ancelotti. "Zlatan is een beest. Zijn verlangen om te winnen is een verlangen dat niet valt uit te blussen. Ik ken veel spitsen voor wie een overwinning alleen belangrijk was als zij zelf scoorden. Maar Zlatan is anders."

Mede door de goals van Ibrahimovic gaat PSG aan de leiding in de Franse Ligue 1. Die koppositie moeten de hoofdstedelingen echter wel delen met Olympique Lyon en Olympique Marseille. "We verloren het kampioenschap in het voorjaar, maar zijn nu terug aan de top in de competitie en de Champions League."

"Het is een goed jaar geweest", aldus Ancelotti, die zich geen zorgen maakt over de geruchten dat José Mourinho hem uiteindelijk gaat vervangen. "Dat is niet mijn probleem."