Bekijk volle/desktop versie : Vraag aan werkende zusters....



30-12-2004, 16:29
Salaam alaikoum warahmatullah,

Nu heb ik voor de verandering een vraagje aan de zusters.

Zijn er zusters die problemen hebben ondervonden in hun werk doordat ze hun geloof zuiver willen praktiseren?
Voorbeelden hiervan zijn, op het moment dat je aangeeft mannelijke collega's geen hand te geven of dat je aangeeft dat je niet mee wilt doen aan verjaardagen of sinterklaasvieringen etc. Of dat er vervelende opmerkingen worden gemaakt op het moment dat je je islamitisch bent gaan kleden? Jilbaab/ghimaar/hidjaab…

Hoe ben je hiermee om gegaan? Ben je er blijven werken, heb je ontslag genomen of ben je elders gaan werken?

Verder nog zusters die helemaal gestopt zijn met een studie en werk doordat je je geloof niet zuiver kon praktiseren?
Hoe heeft je omgeving gereageerd?

Ik zie dat het wel wat meer vragen zijn dan een vraag , gair inshaAllah.

Djazak Allahoe gairan alvast voor het beantwoorden van de vragen.

Wa salaam alaikoum warahmatullah

30-12-2004, 17:05


Denken de mensen dat zij (met rust) zullen worden gelaten, alleen omdat zij zeggen: "Wij geloven" zonder dat zij zullen worden beproefd?

Wij beproefden degenen die vóór hen waren. Daarom zal Allah ook hen die waarachtig zijn, onderscheiden en de leugenaars kenbaar maken.

31-12-2004, 08:11
Helemaal niemand die problemen heeft ondervonden bij het veranderen van je leefwijze? iedereren die jullie met beide armen heeft ontvangen en gewoon normaal tegen je is blijven doen? alhamdoulillah.

Maar....zijn er zusters die anders hebben ervaren...? deel jullie ervaringen, wellicht dat anderen, en ik natuurlijk van kunnen leren.

wa salaam alaikoum warahmatullah

Jullie zuster in de Islam

31-12-2004, 11:19
Weet je welke mensen dom beginnen te doen?

kennisen en familieleden

31-12-2004, 11:34



Citaat door Islam4You:
Weet je welke mensen dom beginnen te doen?

kennisen en familieleden
Laat ik daar maar niet over beginnen....oeff

maar gair inshaAllah

31-12-2004, 16:56
Ik ben anderhalf jaar geleden van baan veranderd...Ik had veel met mannelijke collega's te maken..Wel jammer..want het was ontzettend leuk werk en ik leerde heel veel.Maarja..ik ben toen als oproepkracht gaan werken waar ALLEEN vrouwen werkten...Was zo ideaal.
Na een half jaar kreeg ik ineens mannelijke collega's..Die kan ik echt niet vermijden...Dus ben weer op zoek naar iets anders..

31-12-2004, 17:00

Citaat door Islam4You:
Weet je welke mensen dom beginnen te doen?

kennisen en familieleden
Of niet Juist die van wie je het niet verwacht.

31-12-2004, 17:04

Citaat door Oem_Ayoub:
Ik ben anderhalf jaar geleden van baan veranderd...Ik had veel met mannelijke collega's te maken..Wel jammer..want het was ontzettend leuk werk en ik leerde heel veel.Maarja..ik ben toen als oproepkracht gaan werken waar ALLEEN vrouwen werkten...Was zo ideaal.
Na een half jaar kreeg ik ineens mannelijke collega's..Die kan ik echt niet vermijden...Dus ben weer op zoek naar iets anders..
Zeldzaam ..

31-12-2004, 21:25
Selem Wa3lekom wrhmatullah wabrakatuh

nou zuster toen ik begon te praktiseren was het wel moeilijk voor me geweest, toen ik hijaab op heb gedaan, en de eerste dag naar me werk ging nouuuu was echt niet normaal, eentje zegt: zooooooooo opeens heilig
en me chef: ja maar waarom draag je op eens hoofdoek, en waarom andere meisjes niet (met andere woorden jullie geloof klopt niet)

ik zal eerlijk zeggen geloof begon van mij van hard, naar hersens, naar uiterlijk,

wallahi die eerste dagen voelde me ik zo aleen ik weet niet iedereen opmerkingen en zo (christene) maar allahmdolilah allah staat achter me, maar als nog heb ik het vol gehuoden, en nu ben helemaal gewend. Wie praten wil mag praten!

waslamo3lekom warhmatulah wabrakatuh je zuster in de islaam

01-01-2005, 14:13
Hai,


Ik ben zo blij dat ik in een bedrijf werk waar veel vrouwen werken. Ik had een tijdje geleden wel een mannelijke collega die jarig was, en je weet toch.dan willen ze 3 zoenen op hun wangen, nou.I DONT"T THINK SO!!!
Ik gaf hem een snelle hand. sommige vrouwlijke collega's vonden het maar raar! Maar ik heb het uitgelegd en ze waren heel begripvol. MAar ik zou nooit weggaan omdat er mannen in een bedrijf werken. Kom op zeg!! Dan moet je helemaal niet gaan werken of in een kinderdagverblijf ofzo. Je weet toch dat je hier in Nederland bent, en dat je bijna overal met mannen moet werek, wheater you like it or not!
Trouwens in heel veel moslimlanden werken vrouwen en mannen met elkaar.

02-01-2005, 15:40
Een snelle hand jek?

03-01-2005, 13:16

Citaat door Khaled2000:
Een snelle hand jek?
Waar slaat dat nou weer op!!!


03-01-2005, 18:59



Citaat door rif_toppertje:
maar wat ik niet snap
je mag toch niet als vrouw werken
waar mannen werken??

nou makkelijk gezegd dan moet je niet gaan werken als je
geen hand wil geven
jalla thuis blijven en niet zeuren
sorry hoor,
Kan me niet schelen dat ik ze een hand moet geven. iwa safi.
Voor ons (marokkaanse meisjes ) is het hsoema als ze een Nederlandse man alleen maar al een hand geeft, maar een marokkaanse mag een Nederlands wijf zoenen op der wang en hand geven enz. Ja want dat maakt niet uit.

03-01-2005, 20:16

Citaat door tariffst:
sorry hoor,
Kan me niet schelen dat ik ze een hand moet geven. iwa safi.
Voor ons (marokkaanse meisjes ) is het hsoema als ze een Nederlandse man alleen maar al een hand geeft, maar een marokkaanse mag een Nederlands wijf zoenen op der wang en hand geven enz. Ja want dat maakt niet uit.
Niet generaliseren.

03-01-2005, 20:17

Citaat door tariffst:
Waar slaat dat nou weer op!!!

Dat het verboden is om een man een hand te geven als vrouw. En andersom.