Bekijk volle/desktop versie : Ferguson woedend: 'Hij had Van Persie dood kunnen maken'



23-12-2012, 17:43
Robin van Persie bereikte zondagmiddag in de uitwedstrijd bij Swansea City het kookpunt. De aanvaller van Manchester United wilde Ashley Williams aanvliegen, nadat de verdediger van Swansea de bal hard op het hoofd van Van Persie had geschoten. Sir Alex Ferguson pleit voor een lange schorsing voor Williams, die zich zelf echter van geen kwaad bewust is.

Van Persie verdiende een kwartier voor tijd een vrije trap op de rand van het strafschopgebied, toen hij werd neergehaald door een tegenstander. De aanvaller belandde op de grond en de bal kwam voor de voeten van Williams, die het leder hard tegen het hoofd van Van Persie aanschoot. Die reageerde woedend, met een opstootje tot gevolg. Williams en Van Persie kregen een gele kaart.

Volgens Ferguson had Williams echter van het veld gestuurd moeten worden: "Hij had Van Persie dood kunnen maken", brieste de Schot. "Dit is het gevaarlijkste wat ik in de afgelopen jaren op de velden heb gezien. Ik denk dat hij heel lang geschorst moet worden, dit was een schandalige actie." Williams ontkende echter dat er opzet in het spel was: "Ik wilde de bal gewoon wegschieten en had pech dat ik zijn hoofd raakte."

23-12-2012, 18:00


viel reuze mee. ik moest wel lachen haha

23-12-2012, 18:03
Zon grote neger die Ashley heet

23-12-2012, 18:18
deze bijna echt dood

23-12-2012, 21:05


is daar beeld van?