Bekijk volle/desktop versie : Hoe kunnen we.....



Pagina's : [1] 2 3 4 5

29-12-2004, 22:49

Citaat door Herman:
Hoe denken zowel autochtonen als allochtonen de zaken weer te normaliseren? Naar elkaar toegroeien als het ware?

Wat moeten allochtonen doen volgens Nederlanders?

en......

Wat moeten Nederlanders doen volgens allochtonen?
.

29-12-2004, 23:02


Ik vindt het er redelijk normaal aantoegaan..
Gewoon niets van de media aantrekken.

29-12-2004, 23:14

Citaat door Dorian:
Allereerst moeten wij Nederlanders ophouden met het eeuwig knuffelen van jooden. En daarnaast moet Nederland Pisrael boycotten en de Palestijnen steunen. Als dat gebeurt, zijn er geen problemen meer tussen moslims en Nederlanders. Dat is de enige en juiste verklaring.
hahahaha

29-12-2004, 23:31
allochtonen gewoon simpel een uikering kunnen laten aanvragen en de uitkeringen verhogen

29-12-2004, 23:54


Nederlanders moeten eenmaal accepteren dat Nederland niet meer het land is zoals het was.. Dat ze moeten leven met het feit dat er ook een hoop andere culturen in Nederland zijn die nog lang niet weg zullen gaan, Oftewel nooit...

Als ze dat al doen, dan zijn de Nederlanders op zich al een heel eind


29-12-2004, 23:54

Citaat door Herman:
Hoe denken zowel autochtonen als allochtonen de zaken weer te normaliseren? Naar elkaar toegroeien als het ware?

Wat moeten allochtonen doen volgens Nederlanders?

en......

Wat moeten Nederlanders doen volgens allochtonen?
Wederzijds respect en tolerantie.

Ter illustratie: maak geen drama van het feit dat een imam geen hand wil geven aan een vrouw

30-12-2004, 00:01

Citaat door Jihaane:
allochtonen gewoon simpel een uikering kunnen laten aanvragen en de uitkeringen verhogen
tssss simpele ziel

30-12-2004, 00:21

Citaat door Herman:
Hoe denken zowel autochtonen als allochtonen de zaken weer te normaliseren? Naar elkaar toegroeien als het ware?

Wat moeten allochtonen doen volgens Nederlanders?

en......

Wat moeten Nederlanders doen volgens allochtonen?
Mooie topic Herman.
Ik denk dat het een neerwaardse spiraal blijft en met moeite wel doorbroken kan worden. Het is een wisselwerking van verschillende gebeurtenissen in Nederland.

Ik ga het even heel zwart-wit stellen:
Allochtonen zullen zich gewoon wat meer moeten mengen onder de Nederlanders. Om maar te blijven denken in termen van wij en zij, zal acceptatie en begrip van de autochtonen uitblijven. Met meer mengen bedoel ik ... vriendschappen aangaan, interesse tonen enz. En daarbij STOP met slachtoffer spelen!

Van autochtonen verwacht ik dat de media als eerste de stappen zet om wat positievere berichtgeving te doen rondom allochtonen. En anders gewoon moet zwijgen. De media weet dondersgoed welk effect ze hebben op de wat minder intelligente autochtoon. Media is op die manier bezig een mini-amerika te creeeren, waarin de kijkers elke dag angst door de strot geduwd krijgen.
De autochtoon zal (zoals eerder is vermeld) moeten accepteren dat er nu meer mensen wonen dan alleen autochtonen.

30-12-2004, 00:52

Citaat door Herman:
100% mee eens.

Als de Imam nederlands had gesproken en op voorhand had aangegeven hoe en wat en had hij Verdonk op een andere, voor hem acceptabele, manier kunnen begroeten was dit pijnlijke incident, voor zowel de Imam als Verdonk, voorkomen.
Bij interaktie moeten beide partijen water bij de wijn doen, elkaars gebruiken respecteren en eventueel een compromis zoeken.
Ja, daar kan ik me ook in vinden

Hij had met de kennis van de taal, inderdaad kunnen uitleggen welke gedachte hierachterligt.

30-12-2004, 00:53

Citaat door Dorian:
Allereerst moeten wij Nederlanders ophouden met het eeuwig knuffelen van jooden. En daarnaast moet Nederland Pisrael boycotten en de Palestijnen steunen. Als dat gebeurt, zijn er geen problemen meer tussen moslims en Nederlanders. Dat is de enige en juiste verklaring.
geloof je het zelf?

Wat hebben Marokkanen hier in vredesnaam met Israel te maken. Hoor je mij janken over de Christenen in Oost Timor?

Wat een joden fixatie, ben je vroeger door een jood gepest ofzo?

30-12-2004, 00:56

Citaat door Herman:
Alhoewel het een cliché geworden is om naar de media te wijzen moet ik je groot gelijk geven. De media moet uiterst voorzichtig zijn met reffereren naar iemands etnische en religieuze achtergrond en doordrongen zijn van hun verantwoordelijkheid.
Dat een bepaalde misdadiger toevallig een Marrokaanse achtergrond heeft hoeft toch niet zo breed uitgemeten te worden. Stemmingmakerij van de eerste orde.

En beiden partijen moeten uit hun loopgraven komen en wederzijdse toenadering ook accepteren. Laten Marrokanen maar een Bridgecursus gaan doen. Niet zozeer dat Bridgen een groot Marrokaanse traditie is, maar onder de mensen (Nederlanders) te komen.
Of laten mensen gaan bowlen, golfen, klaverjassen, oid. Gewoon aftasten van de inheemse cultuur.
haha inderdaad, bowlen heb ik altijd leuk gevonden.... vooral als ik win van bijvoorbeeld mn NL vrienden, collega's of klasgenoten

30-12-2004, 00:58

Citaat door MyRoZiaH:
Nederlanders moeten eenmaal accepteren dat Nederland niet meer het land is zoals het was.. Dat ze moeten leven met het feit dat er ook een hoop andere culturen in Nederland zijn die nog lang niet weg zullen gaan, Oftewel nooit...

Als ze dat al doen, dan zijn de Nederlanders op zich al een heel eind

Een hoop nederlanders doen dat alllang.
Het 'probleem' is enerszijds de onervarenheid van sommige media die overal massaal bovenopspringt, die blij zijn als een kind met een lollie, zodra er iets gebeurd. En dan bedoel ik natuurlijk niet de buitenlandse corespondenten, maar de binnenlandse netwerk-kneuzen, die wel iedereen luidkeels citeren, maar nooit vragen wat een persoon bedoelt.
Anderszijds bestaat het 'probleem' uit londsdale jongeren, moslim-extremisten, en sukkels als Dorian, die hun mond op de verkeerde plek hebben zitten.

30-12-2004, 01:02



Citaat door Herman:
Dat een bepaalde misdadiger toevallig een Marrokaanse achtergrond heeft hoeft toch niet zo breed uitgemeten te worden. Stemmingmakerij van de eerste orde.
Je doelt op Theo van Gogh, neem ik aan? Je kunt moeilijk de (ethnische) achtergrond van de dader irrelevant noemen.

30-12-2004, 01:16
gewoon door simpelweg jezelf te blijven en elkaar accepteren in plaats van te discrimineren, integreren, generaliseren

30-12-2004, 01:17
Op de een of andere manier kom je niet erg geloofwaardig over Dorian.

Pagina's : [1] 2 3 4 5