Bekijk volle/desktop versie : Kippenvel



Pagina's : [1] 2 3

21-12-2012, 16:42
Er is overgeleverd door Abu Hurairah dat de Boodschapper van Allah, vrede en zegeningen zij met hem, zei: "Toen Allah Zijn schepping volmaakt had, schreef Hij in een boek dat bij Hem is op de Troon: "Mijn Genade overtreft mijn Woede". (Sahih Bukhari, Boek 54, Hadith 416)

21-12-2012, 16:45


“Wanneer de bewoners van het Paradijs het Paradijs binnentreden, zal de Gezegende, de Verhevene vragen: “Verlangen jullie naar meer?” Zij zullen zeggen: “Heeft U niet reeds onze gezichten verlicht? Heeft U ons niet het Paradijs laten binnentreden en ons gered van het Hellevuur?”

Daarop zal Hij (Allah) de bedekking opheffen (tussen Hem en de bewoners van het Paradijs) en van de zaken die hen (de bewoners van het Paradijs) gegeven is, is er niets waar zij meer van zullen houden dan het aanschouwen van hun Heer, de Almachtige, de Verheerlijkte.”

Deze hadith werd overgeleverd door Suhaib (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith staat overgeleverd in Sahih Muslim.

21-12-2012, 16:47
“Waak over (de voorschriften van) Allah en Hij zal over jou waken. Waak over (de voorschriften van) Allah en je zult Hem voor jou treffen. Als je vraagt, vraag dan aan Allah en als je hulp zoekt, zoek deze dan bij Allah. En weet dat als de (gehele) gemeenschap zich verzamelt om jou van enig voordeel te voorzien, zij daar niet in zal slagen, behalve als Allah dit reeds voor jou heeft voorgeschreven. En als zij zich verzamelt om jou met iets te benadelen, dan zal zij daar niet in slagen, behalve als Allah dit reeds voor jou heeft voorgeschreven. De pennen zijn reeds opgeheven en de geschriften zijn reeds opgedroogd.”

Dit zijn de woorden van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) die overgeleverd staan in Tirmidhi.


.

21-12-2012, 16:54
Salman heeft overgeleverd dat de Profeet zei, 'Waarlijk, op dezelfde Dag waarop Allah de hemelen en de aarde schiep, heeft Hij 100 delen van Zijn Genade geschapen. Elke deel van Zijn Genade kan de leegte tussen de hemel en de aarde vullen. En een deel van zijn Genade zond Hij naar de aarde en daarom behandelt een moeder haar kind met liefde en barmhartigheid. Zelfs de dieren en vogels behandelen elkaar daarmee met medelijden en barmhartigheid. En op de Dag des Oordeels zal Allah gebruik maken van al Zijn Genade (i.e. tijdens het oordelen). (Sahih Muslim, Boek 37, Hadith 6634)

21-12-2012, 16:58


Allah Soubhanahu wa Ta3ala!
--------------------------------------------------------------------------------


In een hadieth qudsi (betekent letterlijk heilige hadieth) zei de Profeet vrede zij met hem dat Allah Subhan huwa wa ta'ala zei:

Ikzelf, de mensheid, en de djinn, bevinden ons in een enorme serieuze staat. Ik schiep hen, dan aanbidden zij andere goden die zij voor zichzelf maken. Ik zegen hen met Mijn geschenken, dan danken zij iemand anders voor hetgeen Ik hen heb gestuurd. Mijn Genade daalt op hen neer terwijl hun slechte daden naar Mij opstijgen. Ik uit mijn Liefde voor hen met Mijn Geschenken, ook al heb Ik hen niet nodig. Terwijl zij zichzelf aan Mij onttrekken met hun zonden en zij Mijn Hulp dringend nodig hebben.

Eenieder die zich tot Mij wendt, Ik accepteer hem zonder te letten op hoe ver hij is; en eenieder die zich van Mij afkeert, ik benader hem en spreek hem aan. Eenieder die een zonde nalaat voor Mij, Ik beloon hem met vele geschenken en eenieder die tracht Mij tevreden te stellen, Ik tracht hem tevreden te stellen. Eenieder die Mijn Wil en Macht erkent in alles wat hij doet, Ik laat het ijzer voor hem buigen.

Mijn dierbare mensen zijn degenen die met Mij zijn. Eenieder die Mij dankt, Ik schenk hem meer zegeningen. Eenieder die Mij gehoorzaamt, Ik verhef hem en liefkoos hem meer. Eenieder die Mij ongehoorzaam is, Ik houd de deuren van Mijn Genade voor hem open; als hij zich tot Mij keert, schenk Ik hem Mijn Liefde, aangezien Ik van degenen houd die berouw tonen en zichzelf voor Mij reinigen. Als hij geen berouw toont, bejegen Ik hem nog steeds door hem in een moeilijkheid te plaatsen om hem te reinigen. Eenieder die Mij de voorkeur boven anderen geeft, Ik geef aan hem de voorkeur boven anderen.

Ik beloon elke goede daad tien keer of zevenhonderd keer tot ontelbare keren. Ik tel elke slechte daad als een enkele, tenzij de persoon berouw toont en Mijn Vergiffenis vraagt; in dat geval vergeef Ik zelfs die éne. Ik neem elke kleine goede daad in aanmerking en Ik vergeef zelfs de grote zonden. Mijn Genade overtreft Mijn Woede. Mijn Tolerantie overtreft Mijn Berisping. Mijn Vergiffenis overtreft Mijn Bestraffing, aangezien Ik Genadevoller met Mijn Dienaren ben dan een moeder met haar kind.
(Uit Madaridj As-Salihien door Ibn Al-Qayyim Al-Djawziyyah)

21-12-2012, 17:02
Anas heeft overgeleverd dat de Profeet samen met Abu Bakr, Omar ibn Khattab en Othman ibn Affan op de berg Uhud liep en het berg begon te beven. De Profeet sloeg met zijn voet op de grond en zei, 'O Uhud! Doe rustig aan, want op jou staat niemand anders dan een Profeet (Mohammad), een Sidiq (Abu Bakr) en twee martelaren (Omar ibn Khattab en Othman ibn Affan)!' (Sahih Bukhari, Boek 57, Hadith 49)

21-12-2012, 17:06
:
Citaat door Tafedja7t:
up voor jou


Herken je het, dat je soms iets leest en er een rilling door je lichaam gaat door de intensiteit van de boodschap.

En wij helaas maar opgeslokt worden door de waan van de dag en de onzinnigheid van vele van onze handelingen en daden.

21-12-2012, 17:20
“Allah de Verhevene zegt: “Ik ben tegenover iedere dienaar zoals hij denkt dat Ik ben. Ik ben met hem waar hij Mij ook gedenkt. Bij Allah, Allah is meer verheugd met het berouw van Zijn dienaar dan wie ook van jullie zou zijn nadat hij zijn verloren rijdier in de woestijn terugvindt. Wie Mij een handbreedte nadert, nader Ik een armlengte; en wie Mij een armlengte nadert, nader ik de ruimte tussen twee uitgestrekte armen. Als een dienaar van Mij, Mij lopend nadert, ren Ik hem tegemoet.”

21-12-2012, 17:31


Helaas focust men zich tegenwoordig alleen op zaken die Haram zijn.


Allahi hdeena

21-12-2012, 17:43

Citaat door Medinah_2006:


Helaas focust men zich tegenwoordig alleen op zaken die Haram zijn.


Allahi hdeena
Dat is denk ik omdat we denken dat de morgen ons beloofd is en dat we het dan wel goed of beter zullen doen. Veel dingen uitstellen, tot er geen uitstel meer is.

Ameen op je du3a. Moge Allah swt ons allen leiden en het goede van ons accepteren.

21-12-2012, 17:55

Citaat door Centrallove:
up voor jou

21-12-2012, 17:59

Citaat door nonchalance:
Dat is denk ik omdat we denken dat de morgen ons beloofd is en dat we het dan wel goed of beter zullen doen. Veel dingen uitstellen, tot er geen uitstel meer is.

Ameen op je du3a. Moge Allah swt ons allen leiden en het goede van ons accepteren.
Amien!

Ik bedoel vooral dat men de mooie en zoete kant vj geloof niet kent men maakt zich alleen druk om jer ver ze in foute zaken kunnen gaan waardoor ze het geloof eerder als een obstakel zien terwijl er zpveel meer is.

Barakallaho feeki voor het plaatsen!

21-12-2012, 18:10



Citaat door Medinah_2006:
Amien!

Ik bedoel vooral dat men de mooie en zoete kant vj geloof niet kent men maakt zich alleen druk om jer ver ze in foute zaken kunnen gaan waardoor ze het geloof eerder als een obstakel zien terwijl er zpveel meer is.

Barakallaho feeki voor het plaatsen!
Ik snap je. Ik heb met een licht hart zoveel mooie ahadith gelezen over vergeving, gemak etc dat het je doet opleven. We zijn helaas zwak en kiezen vaak voor de geneugtes van het leven, waardoor je snel denkt dat je gedoemd ben Allah i7fed, maar we vergeten dat we sowieso alleen door de Barmhartigheid, Genade en Vergiffenis van Allah swt kans hebben op een plek in Jennah.


“Allah de Almachtige zegt: “O Zoon van Adam, zo lang je een beroep op Mij doet en Mij vraagt, zal Ik je vergeven voor wat je gedaan hebt, en Ik vind dat niet erg. O zoon van Adam, al reikten je zonden tot de wolken van de hemel, als je Mij om vergeving vroeg, zou Ik je vergeven. O zoon van Adam, als je tot Mij kwam met zonden, die bijna zo groot als de aarde waren en als je Mij dan onder ogen zou komen, zonder Mij deelgenoten toe te schrijven, dan zou Ik je vergiffenis geven bijna zo groot als dat (de aarde).”



Is dit lezen geen balsem voor de ziel?



Wa iyakee

21-12-2012, 18:11

Citaat door -Ga3Ga3Zoubida-:
up

21-12-2012, 18:15
heel mooi
barakAllahufiki.

Pagina's : [1] 2 3