Bekijk volle/desktop versie : Rampoefening afgeblazen om 'dag des oordeels'



Pagina's : [1] 2

21-12-2012, 11:45
De oefening werd afgeblazen om paniek te voorkomen.





De gemeente Waalwijk heeft vrijdagochtend op het laatste moment een calamiteitenoefening bij chemiebedrijf Stahl Europe afgeblazen. Bij de oefening zou het luchtalarm klinken, maar daarbij was geen rekening gehouden met het aflopen van de Maya-kalender en het 'voorspelde' einde van de wereld.

"Om onrust te voorkomen is de oefening niet doorgegaan. We willen immers niemand laten schrikken", zegt een woordvoerder van Stahl Europe in een reactie. Volgens haar ging het om een jaarlijkse oefening waar vooraf altijd veel zorg aan wordt besteed. De gemeente had daarom de buurtbewoners op de hoogte gebracht door te twitteren dat vrijdag de sirenes
zouden afgaan.

"We hadden overal rekening mee gehouden, maar niet met het aflopen van de Maya-kalender. Op Twitter is de oefening een heel eigen leven gaan leiden en zodoende hebben we besloten het af te blazen", aldus de zegsvrouw.

Het 'einde' van de wereld verloopt tot nu toe zonder problemen en opmerkelijke gebeurtenissen. Over de hele wereld zijn de woorden 'doomsday' en 'Maya-kalender' de meest besproken zaken op Twitter en wordt vooral op een sarcastische manier opgelucht adem gehaald.

21-12-2012, 12:38


nog even en de redactie gelooft in de doomsday


21-12-2012, 13:21

Het is wel heel mistig nu. Zou dat iets te betekenen hebben?

21-12-2012, 14:09
Hier is alles nog helder.
Misschien vergaat de wereld hier wel iets later ........

21-12-2012, 14:15



Citaat door IVAN:
Hier is alles nog helder.
Misschien vergaat de wereld hier wel iets later ........
Kan best Film the mist gezien?

21-12-2012, 15:03
La Hawla wa la kouata ila bilah. -___-'


21-12-2012, 23:32
Salaam alaikoem, ik zal even ophelderen wat de tekenen van de ECHTE dag des oordeels zijn 1. dajjal ( de zoggende reus met 1oog en de andere is met wat bedekt/9hij heeft dus 2 ogen waarvan 1 beschagd is subhanallah) 2. zon komt op uit t westen 3. zwarte rook uit de lucht 4. het best dat uit de aarde verschijnt 5. 3 aardbevingen in de arabische omgevingen 6. een stroming van vuur dat de wereld ontneemt! zo dus we zijn hun voor gewaarschuwd.. maar ja de verstandige moslims zijn rustig gebleven want zijn vetrouwen op allah subhana wa t3ala en de mensen die de karief volgen beginnen hun naiefheid over te nemen beste dwalende broeders en zusters volg de sunnah t leven van de profeet zoals opogedragen is dan voel je je veilig zorgen twijvels angst Allah beschermt zijn gelovige dienaren

Ma3a Salaam


21-12-2012, 23:35
Salaam alaikoem, ik zal even ophelderen wat de tekenen van de ECHTE dag des oordeels zijn 1. dajjal ( de zo gezegde reus met 1oog en de andere is met wat bedekt hij heeft dus 2 ogen waarvan 1 beschadigd is subhanallah) 2. zon komt op uit t westen 3. zwarte rook uit de lucht 4. het beest dat uit de aarde verschijnt 5. 3 aardbevingen in de arabische omgevingen 6. een stroming van vuur dat de wereld ontneemt! zo dus we zijn hun voor gewaarschuwd.. maar ja de verstandige moslims zijn rustig gebleven want zijn vetrouwen op Allah Subhana Wa T3ala en de mensen die de karief volgen beginnen hun naiefheid over te nemen beste dwalende broeders en zusters volg de sunnah t leven van de profeet zoals opogedragen is dan voel je je veilig zorgen twijvels angst Allah beschermt zijn gelovige dienaren

( even verbeterd voor alle duidelijkheid )

ma3a salaam



21-12-2012, 23:37
t's nog 4 minuten dus pas op.....

21-12-2012, 23:40
Ziek dat mensen er echt in geloven, wanneer zelfs de Maya-aanhangers er niet in geloven, het betekende enkel dat de kalender weer opnieuw begint.

21-12-2012, 23:55
straks zeggen ze weer dat er een foutje geweest was volgens de zogenoemde kalender en dat het toch volgend jaar is de 21ste

22-12-2012, 00:13

Citaat door LYO:
Ziek dat mensen er echt in geloven, wanneer zelfs de Maya-aanhangers er niet in geloven, het betekende enkel dat de kalender weer opnieuw begint.
Een nieuw tijdperk is begonnen van 6000 jaar.

22-12-2012, 00:18


Ik ben de alfa en de omega, de eerste en de laatste, het begin en het einde.’
Openbaring 22:13

Het einde van de Bijbel verwijst naar het begin. ‘Ik ben God, niemand is aan mij gelijk. Die in het begin al het einde aankondigde en lang tevoren wat gebeuren moest’ (Jes. 46:9-10).

Lekker slapen allemaal en morgen gezond weer op.

22-12-2012, 00:24
Ik let altijd op de vogeltjes, als ze rustig blijven is het oke.
Dat was heel anders in 1995 toen gingen ze tekeer en een kwartier later schudde het huis door een aardbeving, ergens in limburg daar lag het episch centrum.

22-12-2012, 00:26

Citaat door Rozemarijn:
Ik let altijd op de vogeltjes, als ze rustig blijven is het oke.
Dat was heel anders in 1995 toen gingen ze tekeer en een kwartier later schudde het huis door een aardbeving, ergens in limburg daar lag het episch centrum.

I know........
Lag bij mij in de buurt ........

Pagina's : [1] 2