Bekijk volle/desktop versie : Islam Dood

Pagina's : [1] 2

28-03-2002, 09:56
ASSALMOE ALEIKOM BROEDERS EN ZUSTERS!

IK HEB 1 VRAAGJE AAN JULLIE,WIE DENKT ER AAN DE "DOOD" ????? EN IK ZOU OOK GRAAG WILLEN WETEN WIE ER BANG IS VOOR DE DOOD!

IK ZIE JULLIE ANDWOORDEN GRAAG !

MASALAMA

28-03-2002, 12:11

Sallaaam Alikoem,

Ik denk best vaak aan de dood.
Vooral als ik ga slapen, want je weet nooit of je morgen wakker word.
En ik lees ook veel boeken over de dood.

Maar ik weet niet of ik bang ben voor de dood, meer het feit dat je je familie mist....ik weet niet hoe ik het moet verwoorden.

Ik vindt het zelf een moeilijk onderwerp om daar een mening over te geven. (of je daadwerkelijk bang bent of niet)

Moge Allah ons vergeven ....

Ma'sallaamaa
Igwana

28-03-2002, 15:33
selem

Nou of je bang moet zijn voor de dood, weet het niet, eigenlijk gaan we nooit dood. ons ziel blijf eeuwig leven als je bedoelt dat als we ons lichaam gaan verlaten. Dan ben ik niet echt bang nee ben alleen bang dat ik dan niet voldoende goede daden heb waar ik dan daardoor naar de hel kan gaan. Daar ben ik wel bang voor. Maar ja om terug te keren naar Allah nee. Wil wel graag allah (s,w,t) zien. En oja kom trouwens ook uit tetoan...

salaam...

13-12-2004, 13:59

Citaat door al_tetouania:

IK HEB 1 VRAAGJE AAN JULLIE,WIE DENKT ER AAN DE "DOOD" ????? EN IK ZOU OOK GRAAG WILLEN WETEN WIE ER BANG IS VOOR DE DOOD!

MASALAMA

salaam.
ik denk wel aan de dood maar ik ben er niet bang voor.
als allah het zo wil dan moet je het maar accepteren.
beslama

13-12-2004, 14:03

Citaat door al_tetouania:

MASALAMA
IK ZEG JE EEN DINGJE MOET NOOIT BANG VOOR DE DOOD ZIJN WANT DE DDOD HOORT BIJ HET LEVEN WANT JE KAN NIET VOOR ALTIJD BLIJVEN LEVEN
MAAR IK DENK OOK WEL EENS HOE HET ZAL ZIJN ZONDER MEZELF SNAPPIE
MAAR DENK ERAAN DE DOOD IS ER NU EENMAAL EN JE KAN ER NIET AAN ONTSNAPPEN

11-01-2005, 18:32
salaam 3likoum broers en zusteres

ik denk aan het dood .vroeger was ik bang maar nu niet ik ben blij ik wil zo graag rasolilallh( mohamed sala 3lih wasalam ) zien .en ik wil allah (s.w.t) zien ik will ook alle profeteb zien en ook hun kinderen insha allah

Moge Allah ons vergeven ....

11-01-2005, 20:58
Salaam oualaikoem

Hoe vaak ik aan de Dood denk, niet zo vaak als het eigenljk zou moeten. Wanneer ik bid, dan doe ik alsof de Engel de Doods me op wacht. Of als ik het huis verlaat, denk ik ook aan de Dood.

De Dood is een schepsel van Allah.

De profeet (vzmh) heeft gezegd: '' Akthiru min dikri hadi min ladad'' Vermeerdert het gedenken van de Dood. En helaas doen we dat zo weinig.

Het afschuwlijkste wat er bestaat is sakarat elmawt oftewel de Doodstrijd.

Nou dit wou ik met jullie delen

Salaam oualaikoem

12-01-2005, 18:59
vroeger was ik ook altijd bang voor de dood.
kging altijd gelijk naar mijn vader als ik aan de dood dacht,ik zei altijd tegen mijn vader ik ben bang voor de dood.
mijn vader zei,je hoeft niet bang te zijn,ik ben bij je en als ik er niet ben vergeet niet dat die engelen altijd bij je zullen zijn inschaAllah.....
en Allah zal jou ook beschermen,maar nu elhamdoulilahben ik niet bang,het dood hoort er nou eenmaal bij.
daarom is het ook een test.
en ik ben er nu niet bang voor,maar er zijn momenten dat ik dan gelijk terug ga naar vroeger en dan wordt ik wel bang.
maar jah koersi s el-mektab

en ja ik zou ook graag profeet mohammed willen zien(sala hoegalaihie wasallam) en Allah (vzmh) inschaAllah komt dat nog

saffie dat wou ik effe zeggen
beslamma

groetjes nadia

13-01-2005, 10:39
Denk vaker aan de dood.
Dit zal je redden,
en je van je zonden zuiveren.

24-01-2005, 15:07
ik denk vaak aan de dood en meestal moet ik dan ook huilen maar ik denk niet dat ik bang ben van de dood maar ik ben wel bang voor de ondervraging en de bestraffing in het graf.

24-01-2005, 19:09
ik was vroeger ook bang voor de dood maar nu niet.
ik denk er wel vaak aan.
ze zeggen dat het een goede teken is als je veel aan de dood denkt.
en wist je dat als iemand dood is dat Allah<SWT> blij is om die persoon weer bij zich
terug te hebben en dat ze een hele grote feest geven voor de mensen die dood gaan
net als wij blij zijn waneer een baby wordt geboren. zo is Allah <SWT> ook blij om zijn mensen weer terug te krijgen. maar wij kunnen het alleen niet accepteren omdat we
het van ons zelf beschouwen. En leven is alleen maar een test, om te kijken of we het wel goed of slecht doen. Dus liefe broeders en zusters in de islam relaseer dat het leven te kort is en doe het goed want het kan zo afgelopen zijn.
Ik hoop dat iedereen het PARADIJS binnen zal treden INSCHA,ALLAH

groetjes van najat.

25-01-2005, 09:46
ik ben niet bang voor mijn eigen dood. maar doodsbang om iemand te verliezen waar ik veel van hou...............ik heb al vaker dierbare verloren aan de dood. maar het blijft eng

25-01-2005, 20:53

salam 3aljkoem
ik denk nu zeker veel meer aan de dodo dan eerst dat komt voorla omdat mijn broertje pas gelden is overleden.
ik ben niet bang voor de dood. waarom zou ik
zorg er gewoon voor dat je voor je grootste toets SLAAGT!!!
thala

30-01-2005, 13:53
Selam alikoem
Broeders En zusters
ik Wil o0k even melden Dat iko0k heel erg veel aan de do0d denk Maar
Ik ben er absoluut niet bang vo0r . Waar Ik wel Bang vo0r ben Is De Hel Iedereen Heeft weleens fouten gemaakt Niemand Is PErfect Ik denk heel veel Aan de Bestrafing...
Maar Ik probeer Me best te Doen Om My ''TOETS'' Zo goed Mogelijk te laten slagen..

Ma3 sellama ...
Liefs Jihad

31-01-2005, 20:43
[FONT=Arial Narrow]Je gaat dood volgens Alllahs plan. [I]

Pagina's : [1] 2