Bekijk volle/desktop versie : Heel erg moe zijn.



Pagina's : [1] 2

20-12-2012, 01:03
Hebben jullie dat ook eens gehad? Dat je een periode heel erg moe bent terwijl je eigenlijk niet heel intensief bezig bent?

Ik heb dat nu al vanaf maandag, ik ben echt gesloopt en loop hele dagen te gapen. Bij aankomst thuis val ik zowat ik slaap voor de tv.. En dan moet ik nog eten, douchen, bidden..

Tips/adviezen/ervaringen?

20-12-2012, 01:08


Afgelopen periode meer stress? Vitaminetekorten misschien? Slaap je goed? Hoe is je voedingspatroon?

Ik ben zelf ook altijd moe. Gedeeltelijk door mijn chronische ziekte (ook lage hb hierdoor),maar dit is onmacht en gedeeltelijk vitaminetekort waar ik supplementen voor inneem.

Heb je je laten prikken op vitaminen meid?

Ik weet hoe het is om zo doodop te zijn, niet leuk

20-12-2012, 01:13

Citaat door nikita87:
Afgelopen periode meer stress? Vitaminetekorten misschien? Slaap je goed? Hoe is je voedingspatroon?

Ik ben zelf ook altijd moe. Gedeeltelijk door mijn chronische ziekte (ook lage hb hierdoor),maar dit is onmacht en gedeeltelijk vitaminetekort waar ik supplementen voor inneem.

Heb je je laten prikken op vitaminen meid?

Ik weet hoe het is om zo doodop te zijn, niet leuk
Stress niet zo, vitaminetekort zou zo maar kunnen? Kan je je hierop laten testen?
Verder slaap ik slecht, vaak ook laat en kom ik s'morgens moeilijk mijn bed uit. Voedingspatroon prima Alhamdoulilah.

Ahh dat is vervelend meid Heb je hier iets voor en helpt dat? Ik heb wel bloedarmoede en kreeg hiervoor ijzertabletten die al een tijd op zijn, misschien is dat nu verergert, ik zal eens langs de dokter gaan InshAllah.

Nee het is zeker niet leuk, Allah ie shafiek lief

20-12-2012, 01:14
Ik heb het al 2 jaar.

20-12-2012, 01:17


dit weer speelt ook een grote rol vind ik. bijna hele dag donker, word je gewoon moe van. heb precies hetzelfde, hele dag moe

hogedrukreinige

20-12-2012, 01:17

Citaat door zitoen_hoceima:
Ik heb het al 2 jaar.
Echt?

En ben je er nooit mee naar de dokter geweest?

20-12-2012, 01:20

Citaat door hogedrukreinige:
dit weer speelt ook een grote rol vind ik. bijna hele dag donker, word je gewoon moe van. heb precies hetzelfde, hele dag moe

hogedrukreinige
Hebben we misschien allebei een winterdepressie?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Winterdepressie

Wallah veel kenmerken herken ik.

(Extreme) vermoeidheid
Veel behoefte aan slaap, zelfs als men al meer dan normaal slaapt
Een verschuiving van het dag-nacht ritme, waarbij men steeds later op de dag zich "wakker" voelt
Een verstoord eetpatroon (over het algemeen meer en koolhydraatrijk willen eten. Minder willen gaan eten is eerder een kenmerk van een niet seizoensgebonden depressie)
Een meer dan normaal aanwezige somberheid
Het gevoel hebben niet meer in balans te zijn
Minder behoefte aan sociale contacten (opdoen), soms zelfs afsluiting voor de buitenwereld
Prikkelbaarheid.

20-12-2012, 01:23

Citaat door Bride2013:
Stress niet zo, vitaminetekort zou zo maar kunnen? Kan je je hierop laten testen?
Verder slaap ik slecht, vaak ook laat en kom ik s'morgens moeilijk mijn bed uit. Voedingspatroon prima Alhamdoulilah.

Ahh dat is vervelend meid Heb je hier iets voor en helpt dat? Ik heb wel bloedarmoede en kreeg hiervoor ijzertabletten die al een tijd op zijn, misschien is dat nu verergert, ik zal eens langs de dokter gaan InshAllah.

Nee het is zeker niet leuk, Allah ie shafiek lief
Dankjewel schat, jij ook Allah ie shafiek inschAllah

Vitaminetekort kan het zeker zijn. Je kan even bij de huisarts langsgaan en vragen of ze je willen prikken/testen op vitaminetekorten omdat je je zo doodmoe voelt. Meestal krijg je binnen een week al meteen uitslag.

Meeste mensen hebben vitamine D en sommige ook vitamine b12 tekort en daar kan je je ook enorm moe van voelen.

Daarnaast kan slaaptekort ook een oorzaak zijn van je vermoeidheid. Probeer iedere dag rond de zelfde tijdstip te slapen en minimaal 8 uur, echt minimaal.

Ja, ach ja, ben er bijna aan gewend geraakt, hoe raar dat ook klinkt. Heb wel zwaardere periodes meegemaakt, dus elhmdl. Neem nu alleen vitaminesupplementen in en injecties b12 vitamine, meer helpt niet,omdat het van mijn ziekte komt.Maar elhmdl,

Bij jou is het denk ik zowiezo door je slaappatroon en misschien vitaminetekorten. Dus verstandig schat als je even langsgaat bij de arts, gewoon even laten prikken op allerlei vitaminen, aangeven dat je erg moe bent en geen puf meer heb.

Laat weten hoe het bij de dokter is gegaan

Sterkte lieverd.

20-12-2012, 01:26

Citaat door Bride2013:
Echt?

En ben je er nooit mee naar de dokter geweest?
Het klinkt hilarisch, maar ik ben zelfs te moe om naar de dokter te gaan of om uberhaupt aan de bel te trekken.

20-12-2012, 01:29

Citaat door zitoen_hoceima:
Het klinkt hilarisch, maar ik ben zelfs te moe om naar de dokter te gaan of om uberhaupt aan de bel te trekken.
oei oei oei., 2 jaar is erg lang meid. Toch even langsgaan bij de huisarts.

20-12-2012, 01:31

Citaat door Bride2013:
Hebben we misschien allebei een winterdepressie?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Winterdepressie

Wallah veel kenmerken herken ik.

(Extreme) vermoeidheid
Veel behoefte aan slaap, zelfs als men al meer dan normaal slaapt
Een verschuiving van het dag-nacht ritme, waarbij men steeds later op de dag zich "wakker" voelt
Een verstoord eetpatroon (over het algemeen meer en koolhydraatrijk willen eten. Minder willen gaan eten is eerder een kenmerk van een niet seizoensgebonden depressie)
Een meer dan normaal aanwezige somberheid
Het gevoel hebben niet meer in balans te zijnMinder behoefte aan sociale contacten (opdoen), soms zelfs afsluiting voor de buitenwereld
Prikkelbaarheid.
dat heb ik het hele jaar door alleen nu beetje erger

hogedrukreinige

20-12-2012, 01:34
Dat is denk ik vitamine D te kort of ijzer.

Ik ben precies zo hoeveel ik ook slaap of rust blijf moe.

Mijn vitamine gehalte is extreem laag.

Zou als ik jou was lang de huisarts gaan

Ook winter depressie.

Ik heb juist depressie bij seizoen wisselingen dat is door mijn huisarts vast gesteld.

Als de dagen langer of korter worden.
Als het regent en bewolkt is inplaats van zonnige zomer.
Dan ben ik gwn niet me zelf meer

Vooral de eerste weken niet

20-12-2012, 01:34


Misschien ijzer tekort/bloedarmoede. En anders ga langs de huisarts. Voor iedereen die moe is in deze topic. Is beter voor jullie gezondheid.

20-12-2012, 01:39
Was ik ook hele lange tijd nu nog steeds, heb gisteren gehoord dat ik ernstig vitaminde D tekort heb en dat ik morgen een spuitje in me mond moet doen waar de vloeistof uitkomt met vitamine D, hoop zo erg dat mijn vermoeidheid dan minder wordt.

Zou echt een volledig bloedbeeld vragen aan je huisarts!!!

20-12-2012, 01:41
Thanks dames, ik zal InshAllah langs de arts gaan. Ik weet dat hij moeilijk gaat doen, mijn huisarts wil mij nooit laten testen op iets of mij doorverwijzen Ga mijn best doen anders ga ik hem en zijn assistente stalken totdat ze iets voor me kunnen betekenen.

Allah ie shafiekoem allemaal

Pagina's : [1] 2