Bekijk volle/desktop versie : Waarom trouwen sommige in Marokko? (zawjija)



Pagina's : [1] 2

20-12-2012, 00:10
Wat ik niet begrijp is dat sommige in Marokko trouwen? Je kan dat toch ook hier bij de Marokkaanse consulaat doen ongeacht je geboren bent in NL of Marokko?

Gaat het denk je om het vermogen? Dat als je alleen in Marokko trouwt daar de akte enkel geldig is?

20-12-2012, 00:12


Nou als je hier trouwt bij de marokkaanse consulaat dien je ook te trouwen voor de nl wet.

20-12-2012, 00:13
Dus toch? Vragen ze hier bij de Marokkaanse consulaat om je Nederlandse trouwakte dan?
Ik kan me dat bij ons huwelijk niet meer herinneren! Volgens mij was het gewoon de GBA bij de gemeente..

20-12-2012, 00:15

Citaat door Ornamenta:
Dus toch? Vragen ze hier bij de Marokkaanse consulaat om je Nederlandse trouwakte dan?
Ik kan me dat bij ons huwelijk niet meer herinneren! Volgens mij was het gewoon de GBA bij de gemeente..
Ja wij moesten toen eerst in ondertrouw bij de gemeente en die akte meenemen.
Het is nu in ieder geval wel zo. Hoe lang geleden ben je getrouwd?

20-12-2012, 00:19



Citaat door BruidjeJuni2011:
Ja wij moesten toen eerst in ondertrouw bij de gemeente en die akte meenemen.
Het is nu in ieder geval wel zo. Hoe lang geleden ben je getrouwd?
3 jaar nu. Toen zijn we eerst in ondertrouw gegaan, trouwen voor de NL'se wet en daarna hier bij de Marokkaanse consulaat.
Ik weet niet zeker meer hoor of ze om die GBA vragen. Maar waarom zouden ze bij de Marokkaanse consulaat om je Nederlandse trouwakte vragen dan? Dat staat er toch helemaal los van..

Wat raar is, is waarom mensen dan niet voor de NLse wet trouwen. Maar in Marokko???

En wanneer ben jij getrouwd?

20-12-2012, 00:22

Citaat door Ornamenta:
3 jaar nu. Toen zijn we eerst in ondertrouw gegaan, trouwen voor de NL'se wet en daarna hier bij de Marokkaanse consulaat.
Ik weet niet zeker meer hoor of ze om die GBA vragen. Maar waarom zouden ze bij de Marokkaanse consulaat om je Nederlandse trouwakte vragen dan? Dat staat er toch helemaal los van..

Wat raar is, is waarom mensen dan niet voor de NLse wet trouwen. Maar in Marokko???

En wanneer ben jij getrouwd?
Oke, waarom het zo is weet ik niet. Misschien omdat sommige wel alvast halal willen trouwen maar voor de nl wet nog niet omdat ze nog niet samen zullen wonen.
Kan een reden zijn en nog meer dingen kunnen de reden er van zijn. Maar ik heb zo iets van je woont hier trouw dan gewoon hier. HIer kun je toch ook halal trouwen.

20-12-2012, 00:23

Citaat door Ornamenta:
3 jaar nu. Toen zijn we eerst in ondertrouw gegaan, trouwen voor de NL'se wet en daarna hier bij de Marokkaanse consulaat.
Ik weet niet zeker meer hoor of ze om die GBA vragen. Maar waarom zouden ze bij de Marokkaanse consulaat om je Nederlandse trouwakte vragen dan? Dat staat er toch helemaal los van..

Wat raar is, is waarom mensen dan niet voor de NLse wet trouwen. Maar in Marokko???

En wanneer ben jij getrouwd?
Je kan niet bij de Marokkaanse consulaat trouwen zonder je NLse trouwakte natuurlijk waar ook de Franstalige vertaling erbij vermeld staat op je uittreksel

20-12-2012, 00:24

Citaat door mevrouwtje20:
Je kan niet bij de Marokkaanse consulaat trouwen zonder je NLse trouwakte natuurlijk waar ook de Franstalige vertaling erbij vermeld staat op je uittreksel
Ja maar ze vraagt waarom dat niet kan? Maar is dat niet altijd al zo geweest?

20-12-2012, 00:26

Citaat door BruidjeJuni2011:
Ja maar ze vraagt waarom dat niet kan? Maar is dat niet altijd al zo geweest?
Hollanda heeft ze regeltjes aangepast misschien omdat er veel gewoon trouwen om voor andere papieren te doen

Nee weet nog dat je gewoon naar de consulaat kon gaan zonder Nlse trouwakte
Maar de consulaat is dat nu verplicht

20-12-2012, 00:30

Citaat door mevrouwtje20:
Hollanda heeft ze regeltjes aangepast misschien omdat er veel gewoon trouwen om voor andere papieren te doen

Nee weet nog dat je gewoon naar de consulaat kon gaan zonder Nlse trouwakte
Maar de consulaat is dat nu verplicht
Ja klopt wij dachten ook eerst te trouwen voor de marokkaanse wet toen kregen we te horen eerst trouwen bij de gemeente.
Dat duurde dus best wel lang omdat we daar later achter kwamen echt 3 weken ong voor de bruiloft hadden we nog alles kunnen regelen.

20-12-2012, 00:31
Ken iemand die dat gedaan heeft. Haar reden: zo kunnen wij allebei onze uitkering behouden en worden we niet gekort omdat we een stel zijn

20-12-2012, 00:33

Citaat door BruidjeJuni2011:
Ja klopt wij dachten ook eerst te trouwen voor de marokkaanse wet toen kregen we te horen eerst trouwen bij de gemeente.
Dat duurde dus best wel lang omdat we daar later achter kwamen echt 3 weken ong voor de bruiloft hadden we nog alles kunnen regelen.
dus nog allemaal op tijd

Alles is ook snel volgeboekt bij de gemeente
Ik weet nog toen we afspraak maakte bij de gemeente en dat we ook 5 weken moesten wachten omdat het helemaal vol zat

20-12-2012, 00:34



Citaat door Ornamenta:
Wat ik niet begrijp is dat sommige in Marokko trouwen? Je kan dat toch ook hier bij de Marokkaanse consulaat doen ongeacht je geboren bent in NL of Marokko?

Gaat het denk je om het vermogen? Dat als je alleen in Marokko trouwt daar de akte enkel geldig is?
Als die man geen Europese papieren heb.

20-12-2012, 00:35

Citaat door BruidjeJuni2011:
Oke, waarom het zo is weet ik niet. Misschien omdat sommige wel alvast halal willen trouwen maar voor de nl wet nog niet omdat ze nog niet samen zullen wonen.
Kan een reden zijn en nog meer dingen kunnen de reden er van zijn. Maar ik heb zo iets van je woont hier trouw dan gewoon hier. HIer kun je toch ook halal trouwen.
Ja doei!Wat is dat voor onzin Zoals je zegt je woont hier dus vanzelfsprekend om hier te trouwen. Nu snap ik het dus.. je hebt gewoon die Nederlandse trouwakte nodig. Raar hoor dat je in Nederland woont maar niet trouwt voor de Nederlandse wet.

Tahreymiyaat denk ik..

20-12-2012, 00:36

Citaat door mevrouwtje20:
Je kan niet bij de Marokkaanse consulaat trouwen zonder je NLse trouwakte natuurlijk waar ook de Franstalige vertaling erbij vermeld staat op je uittreksel
Aháá.. de stelletjes die in NL wonen, maar speciaal naar Marokko gaan om te trouwen zijn niet voor de nederlandse wet getrouwd.

Pagina's : [1] 2