Bekijk volle/desktop versie : 2 identiteiten



Pagina's : [1] 2

19-12-2012, 23:13
De tijd dat ik het moeilijk moest hebben met 2 identiteiten heb ik denk ik niet gehad, of ander erg kort. Ik ben me er absoluut nie van bewust met welke identiteit ik rondloop buiten behalve die van mezelf. Ik ben Najat en that's it, heb wat reisdocumenten, maar die laat ik echt niet beslissen wat of hoe ik me moet voelen.

Daarnaast heb ik zelf een vol agenda om mijn eigen leven te leven zoals ik het wil en voel daarom ook absoluut niet de behoefte om andersdenkenden om mij heen te overtuigen van mijn goodwill terwijl zij wel gewoon hun eigen planning volgen.

Wees egoistisch, is mijn boodschap, dat is vaker goed voor je

Leuk geschreven Woestijnroos!!

19-12-2012, 23:22


laatste zin klopt voor een volle 100% maar vind ik zo moeilijk.

19-12-2012, 23:32
Ik heb het door schade en schande moeten leren helaas, niet leuk maar wel brooddnodig

20-12-2012, 11:42
ik snap het niet

heb je het over leden die 2 identiteiten hebben

20-12-2012, 11:46



Citaat door nissrin:
ik snap het niet

heb je het over leden die 2 identiteiten hebben
ik heb het over mensen met 2 paspoorten bijvoorbeeld die moeten leven tussen 2 werelden.

20-12-2012, 11:53

Citaat door noona:
De tijd dat ik het moeilijk moest hebben met 2 identiteiten heb ik denk ik niet gehad, of ander erg kort. Ik ben me er absoluut nie van bewust met welke identiteit ik rondloop buiten behalve die van mezelf. Ik ben Najat en that's it, heb wat reisdocumenten, maar die laat ik echt niet beslissen wat of hoe ik me moet voelen.

Daarnaast heb ik zelf een vol agenda om mijn eigen leven te leven zoals ik het wil en voel daarom ook absoluut niet de behoefte om andersdenkenden om mij heen te overtuigen van mijn goodwill terwijl zij wel gewoon hun eigen planning volgen.

Wees egoistisch, is mijn boodschap, dat is vaker goed voor je

Leuk geschreven Woestijnroos!!
Mooi noona wanneer je leeft met dat besef! Het geeft zoveel meer rust in je leven.
Ik weet alleen niet of het woord 'egoïstisch' dat daar op volgt het juiste gebruikte woord is.

20-12-2012, 11:57

Citaat door Woestijnroos:
Is dit een reactie op de topic gister over "mijn vader is een pionier"? Of is het een reactie op de topic "minderwaardigheidscomplexen"?
de eerste

20-12-2012, 11:58

Citaat door MamaVanM:
Mooi noona wanneer je leeft met dat besef! Het geeft zoveel meer rust in je leven.
Ik weet alleen niet of het woord 'egoïstisch' dat daar op volgt het juiste gebruikte woord is.
Ik denk dat het woord een verkeerde negatieve lading heeft gekregen in de loop der tijd. Voor mij is egoistisch eigenlijk de oplossing op veel persoonlijke kwellingen

20-12-2012, 21:57
Mee eens, heb persoonlijk ook niet die strijd gekend. Sinds mijn trouwen merk ik wel dat ik af en toe mijn persoonlijkheid binnen haar perken moet houden maar dat lukt me aardig, ik hoef me vooralsnog nooit anders voor te doen dan ik ben.

20-12-2012, 22:03
Wollah, door schade en schande, en nog lerende. Egoistisch als in zelfbescherming.

20-12-2012, 22:05

Citaat door nissrin:
ik snap het niet

heb je het over leden die 2 identiteiten hebben
er bestaat ook een realiteit buiten dit forum he.

20-12-2012, 22:07

Citaat door SuaEsposa:
Mee eens, heb persoonlijk ook niet die strijd gekend. Sinds mijn trouwen merk ik wel dat ik af en toe mijn persoonlijkheid binnen haar perken moet houden maar dat lukt me aardig, ik hoef me vooralsnog nooit anders voor te doen dan ik ben.
Je in zoverre aanpassen dat het voor anderen om je heen prettiger wordt, maar wel oppassen dat je jezelf er niet in verliest en achteraf bedenkt waar het mis is gegaan

20-12-2012, 22:09



Citaat door juno:
Wollah, door schade en schande, en nog lerende. Egoistisch als in zelfbescherming.
hmhm, i know, same here

20-12-2012, 22:10

Citaat door noona:
Je in zoverre aanpassen dat het voor anderen om je heen prettiger wordt, maar wel oppassen dat je jezelf er niet in verliest en achteraf bedenkt waar het mis is gegaan
Precies, ik zou het mezelf ook kwalijk nemen als ik achteraf zou zien dat ik iemand ben geworden die ik nooit had willen zijn.

21-12-2012, 12:15

Citaat door noona:
De tijd dat ik het moeilijk moest hebben met 2 identiteiten heb ik denk ik niet gehad, of ander erg kort. Ik ben me er absoluut nie van bewust met welke identiteit ik rondloop buiten behalve die van mezelf. Ik ben Najat en that's it, heb wat reisdocumenten, maar die laat ik echt niet beslissen wat of hoe ik me moet voelen.

Daarnaast heb ik zelf een vol agenda om mijn eigen leven te leven zoals ik het wil en voel daarom ook absoluut niet de behoefte om andersdenkenden om mij heen te overtuigen van mijn goodwill terwijl zij wel gewoon hun eigen planning volgen.

Wees egoistisch, is mijn boodschap, dat is vaker goed voor je

Leuk geschreven Woestijnroos!!


Wanneer mij de vraag wordt gesteld, wat ik mij voel: Vlaamse of Marokkaanse? Antwoord ik altijd: Ik ben ik that's it!
Een beetje van dit en een beetje van dat heeft mij gevormd tot wie ik nu ben.
Maar inderdaad dat heeft een proces gekend en er is een tijd over heen gegaan voor ik op dat punt ben gekomen.

Pagina's : [1] 2