Bekijk volle/desktop versie : Ronaldo zit niet in over Gouden Bal: 'Winnaar accepteren, terecht of niet'



19-12-2012, 16:18
Cristiano Ronaldo heeft er vrede mee als blijkt dat hij niet door iedereen wordt gezien als beste speler ter wereld. De Real Madrid-ster is samen met Lionel Messi en Andrés Iniesta in de race om te worden verkozen tot winnaar van de Gouden Bal. “Maar ik leef niet alleen maar voor individuele prijzen, dat is simpelweg onmogelijk”, vertelt hij woensdag in een interview op de website van de Portugese bond.

Ronaldo kende een buitengewoon goed jaar bij Real Madrid. Hij maakte doelpunt na doelpunt en werd met zijn club kampioen van Spanje. Bovendien vertolkte hij ook op het EK een belangrijke rol voor zijn land, dat tot de halve finales reikte. Desondanks is Messi wederom de grote favoriet om de prijs te winnen. De Argentijn verbrak tal van records en alhoewel hij, behoudens de Spaanse beker, geen grote prijzen won, lijkt de Vlo dé grote favoriet.

“Een carrière staat of valt niet met het winnen van individuele prijzen”, zegt Ronaldo echter. “Het gaat om het collectief. Als de winnaar bekend is ben ik misschien blij, of juist helemaal niet. Maar zo gaat dat nu eenmaal in het leven. Win je, dan is dat perfect en zo niet, dan draait de wereld ook gewoon door. Natuurlijk wil ik graag winnen, daar lieg ik niet over. Heel erg graag zelfs. Maar ik heb de winnaar te accepteren, of die nou wel of niet terecht is.”

19-12-2012, 16:23


netjes gesproken