Bekijk volle/desktop versie : Is het raar of '9alt swab' als..



Pagina's : [1] 2

19-12-2012, 12:04
[ Als je al 4 maanden zwanger bent en je schoonfamilie uit Marokko nog geen 1 keer jou of je man heeft gebeld om te feliciteren of naar je te vragen? Voor de duidelijkheid, dit zijn geen armoedezaaiers maar mensen die het financieel goed hebben dus geen geld om te bellen is geen excuus. Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden want toen mijn schoonzussen zwanger waren belde wij wel altijd netjes om te vragen hoe het gaat en te feliciteren..

Ik ga natuurlijk weer reacties krijgen met je stelt je aan en blablablaaaa maar ik wil gewoon even weten of dit tegenwoordig normaal is? ]

19-12-2012, 12:05


Uit eigen ervaring weet ik dat mensen uit Marokko zelden bellen.

19-12-2012, 12:07
belt je man zelf nooit dan? wanneer hij belt dan praat je toch ook met je schoonma of niet?

ik vind niet dat je je hier druk om moet maken, echt niet

19-12-2012, 12:09
hoe moeten ze dat weten dat je zwanger bent?

19-12-2012, 12:16


Zij weten dat ik zwanger ben ja via mijn schoonzus hier in NL, mijn man heeft geen ouders meer dus alleen zussen daar. Hij heeft ze de afgelopen tijd ook niet meer gesproken, de laatste keer was met l3ied en zonu en dan met hun partners via FB of Skype. Ik heb het nu echt puur gewoon over de zussen. Wat aan mij knaagt is dat ze wel naar andere hier kunnen bellen maar hen broer bellen hierom nee hoor..

Achja misschien moet ik het inderdaad maar gewoon vergeten..ik denk altijd dat iedereen zo attent is als ik maar helaas niet..

19-12-2012, 12:20

Citaat door Menana_:
[ Als je al 4 maanden zwanger bent en je schoonfamilie uit Marokko nog geen 1 keer jou of je man heeft gebeld om te feliciteren of naar je te vragen? Voor de duidelijkheid, dit zijn geen armoedezaaiers maar mensen die het financieel goed hebben dus geen geld om te bellen is geen excuus. Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden want toen mijn schoonzussen zwanger waren belde wij wel altijd netjes om te vragen hoe het gaat en te feliciteren..

Ik ga natuurlijk weer reacties krijgen met je stelt je aan en blablablaaaa maar ik wil gewoon even weten of dit tegenwoordig normaal is? ]
nee dat noem ik zeker 9alt swab..ze kunnen wel effe een belletje plegen...maar zulke gedrag ken ik ook wel van mijn familie...ze hebben liever dat je niets heb en als je indd wat hebt dan laten ze niets weten...






Mabroukkkkk

19-12-2012, 12:21
niet zo aanstellen zo ontstaan die grote ruzies met schoonfamilie & hun echtgenoot & waarom ; om een telefoontje of omdat die & die niet op bezoek is geweest ; of omdat die & die geen telefoontje pleegde maar naar die & die wel ; wollah drama voor niks



Citaat door Menana_:
Zij weten dat ik zwanger ben ja via mijn schoonzus hier in NL, mijn man heeft geen ouders meer dus alleen zussen daar. Hij heeft ze de afgelopen tijd ook niet meer gesproken, de laatste keer was met l3ied en zonu en dan met hun partners via FB of Skype. Ik heb het nu echt puur gewoon over de zussen. Wat aan mij knaagt is dat ze wel naar andere hier kunnen bellen maar hen broer bellen hierom nee hoor..

Achja misschien moet ik het inderdaad maar gewoon vergeten..ik denk altijd dat iedereen zo attent is als ik maar helaas niet..

19-12-2012, 12:21

Citaat door StreetChic:
hoe moeten ze dat weten dat je zwanger bent?
Als ik niet zou weten dat zij het weten zou ik het ook niet raar vinden he..is dan nogal logisch dat ze niet bellen.

19-12-2012, 12:21

Citaat door Dikrayet:
Uit eigen ervaring weet ik dat mensen uit Marokko zelden bellen.
indd..ze bellen alleen wanneer hun je nodig hebben(er zijn natuurlijk uitzonderingen)

19-12-2012, 12:24
waaar houden mensen zich mee bezif???????? get a life

19-12-2012, 12:25

Citaat door Casawia22:
nee dat noem ik zeker 9alt swab..ze kunnen wel effe een belletje plegen...maar zulke gedrag ken ik ook wel van mijn familie...ze hebben liever dat je niets heb en als je indd wat hebt dan laten ze niets weten...






Mabroukkkkk
Dankjewel.

Ja het knaagt toch aan me al wou ik dat het niet zo was..het is gewoon een beetje teleurstelling in mensen..

19-12-2012, 12:28
Laat hun lekker bellen ze weten van je zwangerschap af. Je moet je daar geen zorgen over maken anders word je gek. Is niet goed deze stress in je zwangerschap

19-12-2012, 12:38



Citaat door Miss_Rwinaa:
Laat hun lekker bellen ze weten van je zwangerschap af. Je moet je daar geen zorgen over maken anders word je gek. Is niet goed deze stress in je zwangerschap
Het is niet echt dat ik er zorgen over maak maar meer dat het me zo opviel, ik dacht misschien is tegenwoordig wel doodnormaal dat mensen elkaar niet eens meer felicteren of om elkaar bekommeren :S

19-12-2012, 12:48

Citaat door Menana_:
[ Als je al 4 maanden zwanger bent en je schoonfamilie uit Marokko nog geen 1 keer jou of je man heeft gebeld om te feliciteren of naar je te vragen? Voor de duidelijkheid, dit zijn geen armoedezaaiers maar mensen die het financieel goed hebben dus geen geld om te bellen is geen excuus. Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden want toen mijn schoonzussen zwanger waren belde wij wel altijd netjes om te vragen hoe het gaat en te feliciteren..

Ik ga natuurlijk weer reacties krijgen met je stelt je aan en blablablaaaa maar ik wil gewoon even weten of dit tegenwoordig normaal is? ]
Wuhahahahha (sorry lach je niet uit) maar die mensen hebben totaal geen begrip ervoor, althans mijn schoonfamilie is zo in Marokko of ze doen alsof ze t niet begrijpen. Mijn schoonfamilie heeft mij nooit gebeld, niet om te feliciteren met mn zwangerschap en ook niet met de bevalling. bellen vanuit Marokko is nu supergoedkoop. dus maak je maar geen zorgen.

19-12-2012, 12:49
a lala menana, je bent zwanger en zoiezo voel je emotioneel nu alles dubbel zo erg..Allahierhem je schoonouders

toen ik zwanger was, had ik ook het gevoel dat mijn schoonma of schoonzusje niet echt interesse hadden ook over de telefoon (maar dat was echt gewoon mijn belevenis)

want eenmaal dat ik daar was, bracht mijn schoonma zelfs helemaal eten voor me naar boven omdat ik gewoon ziek en misselijk was en niet naar beneden wilde om mee te eten)

t is tegenwoordig gewoon zo geworden denk ik, zolang alles koek en ei tussen jullie..niet onnodig sjitan met jehoofd laten spelen

-x- mabrouk met je zwangerschap by the way

Pagina's : [1] 2