Bekijk volle/desktop versie : Dameesss, geef ff je mening... BVD



19-12-2012, 11:41
Salaam dames,

Ik ben momenteel druk bezig met mijn profielwerkstuk af te ronden maar ik heb jullie mening nodig voor 'n onderzoek. Het gaat als volgt, we kennen allemaal wel dat er een ophef is ontstaan toen 'n imaam de hand van Verdonk niet wou schudden... Hieronder zie je 'n artikel om jullie hersentjes op te frissen

-----------------------------------

Imam blijft weigeren vrouwen de hand te schudden

Laatste update: 23 november 2004 13:24 info
TILBURG - De Tilburgse imam Ahmad Salam zal ook in de toekomst geen vrouwen de hand schudden. Dat zei de voorganger dinsdag tijdens een persconferentie. Rond de Tilburgse imam ontstond afgelopen zaterdag ophef, nadat hij had geweigerd minister Verdonk (Integratie) een hand te geven.
Foto: ANP
Een man mag de vrouw volgens Salam de hand niet schudden om "het contact tussen man en vrouw te stabiliseren en verleiding te voorkomen". Salam benadrukte dat hij desondanks graag in debat wil met Verdonk. Volgens hem is voor aanvang van de bijeenkomst met imams zaterdag in Soesterberg geprobeerd duidelijk te maken dat hij de minister de hand niet wilde schudden. "Maar dat is niet doorgegeven", aldus Salam.
"Ik wil graag mijn opvattingen over integratie met de minister bespreken, maar het lijkt erop dat integratie voor minister Verdonk iets is dat ertoe leidt dat mensen van buiten de islam zeggen hoe moslims de islam moeten beleven", zei Salam. "Ze zegt met woorden dat we gelijk zijn, maar ze vraagt me mijn keuzes te verlaten en de hare aan te nemen. Dat klopt toch niet?"
Tijdens de bijeenkomst in de Tilburgse moskee haalde de imam verschillende passages uit de islamitische bronnen aan die zijn gelijk moesten onderbouwen.

------------------------------

Cultuurskwestie of toch niet?

De imaam mag niet 'de hand schudden' van vrouwen weigeren?
- Eens:
- Oneens:

ps. zet er ook bij waarom je dat vindt.....

19-12-2012, 11:44


als Moslim (a)zijnde mag je iemand van het andere geslacht (die geen mahram is )niet de hand schudden.

dit is geen cultuurkwestie maar een Islaamkwestie.

19-12-2012, 11:47
Het is imaaM en geen imaaN

Verder ben ik het eens met moslimaatjuh09 maar ik vind wel dat zulke dingen van tevoren gemeld moeten worden, dus de PR van Verdonk mocht best even onderzoek doen naar de principes van die man en wat hij wel of niet doet. Zoals je ook voorbereid op vakantie gaat. Het is een islaamkwestie idd. Succes verder met je pws.

19-12-2012, 11:49

Citaat door Mientje112:
Het is imaaM en geen imaaN

Verder ben ik het eens met moslimaatjuh09 maar ik vind wel dat zulke dingen van tevoren gemeld moeten worden, dus de PR van Verdonk mocht best even onderzoek doen naar de principes van die man en wat hij wel of niet doet. Zoals je ook voorbereid op vakantie gaat. Het is een islaamkwestie idd. Succes verder met je pws.
alsof ze dat niet al gedaan had.
net als die ene van de halve maan die drama maakte omdat Haitham al Haddad niet bij een vrouw aan tafel wilde schuiven terwijl hij dat vantevoren had aangegeven.

19-12-2012, 11:59



Citaat door Mientje112:
Het is imaaM en geen imaaN

Verder ben ik het eens met moslimaatjuh09 maar ik vind wel dat zulke dingen van tevoren gemeld moeten worden, dus de PR van Verdonk mocht best even onderzoek doen naar de principes van die man en wat hij wel of niet doet. Zoals je ook voorbereid op vakantie gaat. Het is een islaamkwestie idd. Succes verder met je pws.
Imaan was 'n typfoutje Ik zal 't ff aanpassen ,

bedankt voor je reactie x

19-12-2012, 12:04

Citaat door moslimaatjuh09:
als Moslim (a)zijnde mag je iemand van het andere geslacht (die geen mahram is )niet de hand schudden.

dit is geen cultuurkwestie maar een Islaamkwestie.
Klopt! Dankjewel voor je reactie, ik zal je reactie in mijn pws verwerken (mooi gezegd)

19-12-2012, 12:07

Citaat door ijs-prinses17:
Klopt! Dankjewel voor je reactie, ik zal je reactie in mijn pws verwerken (mooi gezegd)
En hij (Ahmed) overlevert op gezag van M’iqal ibn Yesaar (radiallaahoe 'anhoe) dat de
Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) heeft gezegd:

Het is beter voor een ieder van jullie, om een stalen stift in zijn hoofd te prikken dan dat hij een
vrouw aanraakt die niet (Halaal) voor hem is toegestaan!”

http://www.sincerehearts.nl/boeken/pdf/RegelgevingbetreffendehetSchuddenvanHanden.pdf

19-12-2012, 13:40
Behalve de punt v Moslimaatjuh kun je ook zeggen dat het een principe is hij heeft de keuze of hij wel of geen hand schud dat is de democratie. Maar men weet ook heel goed dat dit gewoon provocatie is maar ja dat kan je er niet inzetten nnetals wanneer een minister naar een ander land gaat bijv Japan dan zie je ze allemaal een buiging maken zo heeft ieder haar levenswijze en in eemn democratisch land zo men hier juist geen ophef over moeten maken want iedereen heeft daar de vrije keuze in.