Bekijk volle/desktop versie : Berbers verwant met arabieren



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

29-12-2004, 16:55
Metalsa berbers zijn verwant met chaouya arabieren in west marokko (en in mindere mate met spanjaarden, fransen en etiopiers) volgens een DNA onderzoek van Laboratoire d'Immunologie, Institut National D'Hygiene, Rabat, Morocco.

Sequence-Based analysis of the HLA-DRB1 polymorphism in Metalsa Berber and Chaouya Arabic-speaking groups from Morocco.

Oumhani K, Canossi A, Piancatelli D, Di Rocco M, Del Beato T, Liberatore G, Aureli A, Benjoaud A, El Aouad R, Adorno D, Casciani CU.

Laboratoire d'Immunologie, Institut National D'Hygiene, Rabat, Morocco.

To examine the genetic diversity in Morocco, the polymorphism at the HLA-DRB1 locus was investigated in two populations: the Metalsa group consisting of Berbers from north Morocco (who speak the Tarifit language and live in the Nador area), and the Chaouya group who are Arabic-speaking people from west Morocco (Atlantic coast) living in the Settat area. The DRB1 alleles of 197 healthy unrelated individuals were identified by direct DNA sequencing of exon 2 using fluorescently-labeled primers. A total of 28 and 29 alleles at DRB1 locus were identified in the Metalsa and Chaouya groups, respectively. The most frequent alleles in the Metalsa group are DRB1x03011 (20.2%), DRB1x0701 (12.12%), and DRB1x1302 (11.11%). In the Chaouya group, DRB1x0701 (16.33%), DRB1x15011 (12.76%), and DRB1x03011 (11.73%) are most common. Each population exhibits some specific variants and some uncommon alleles. The frequency of the DRB1x03011 allele differs significantly between the two populations (p = 0.0311). The DRB1 frequency distributions in the two groups suggest the effects of balancing selection. The interpopulation analysis highlighted a strong relatedness, based on genetic distances, between the two Moroccan groups and the other north Africans (the Moroccans from El Jadida area, Moroccan Souss Berbers, Algerians, and Tunisians), and to a lesser extent with the Iberians, French, and Ethiopians.

PMID: 11821160 [PubMed - indexed for MEDLINE]

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=118211 60&dopt=Abstract

29-12-2004, 17:08


Dus het trotse Berbervolk is verwant met die gemene slavendrijvers uit Arabië?

Jammer.

29-12-2004, 17:17
Hoho erik, Nederlanders waren in suriname en indonesie ook slavendrijvers.

29-12-2004, 17:19

Citaat door Dhr R:
Hoho erik, Nederlanders waren in suriname en indonesie ook slavendrijvers.
Ja, maar dat heb ik toch niet ontkend?

29-12-2004, 17:21



Citaat door ErikS:
Dus het trotse Berbervolk is verwant met die gemene slavendrijvers uit Arabië?

Jammer.
En ook met zwarte Ethiopie.
Ras bestaat niet
Dus stoppen met RACISME

29-12-2004, 17:34

Citaat door hamidu:
En ook met zwarte Ethiopie.
Ras bestaat niet
Dus stoppen met RACISME
Maar Arabieren zijn de meest wrede racisten die bestaan. Ik snap niet dat Berbers het op prijs stellen voor Arabier te worden versleten.

29-12-2004, 17:36

Citaat door ErikS:
Dus het trotse Berbervolk is verwant met die gemene slavendrijvers uit Arabië?

Jammer.
Ik geloof er geen xxxxx van.
De berbers stammen af van de Joden,Germanen en van de vroegere Atlantismensen.

29-12-2004, 17:37

Citaat door ErikS:
Maar Arabieren zijn de meest wrede racisten die bestaan. Ik snap niet dat Berbers het op prijs stellen voor Arabier te worden versleten.
Geloof die onzin toch niet ,Eriks.

29-12-2004, 17:40

Citaat door a3ir:
Ik geloof er geen xxxxx van.
De berbers stammen af van de Joden,Germanen en van de vroegere Atlantismensen.
Zo zit dat en niet anders !........

Laat ze maar lullen a3ir, ons Atlantisch bloed blijft toch wel doorstromen

29-12-2004, 17:42

Citaat door ErikS:
Maar Arabieren zijn de meest wrede racisten die bestaan. Ik snap niet dat Berbers het op prijs stellen voor Arabier te worden versleten.
En Abu Ghraib was een oase van rust en vrede, met dank aan onze pacifistische liberators uit Texas en omstreken !

29-12-2004, 17:44

Citaat door grendel:
Zo zit dat en niet anders !........

Laat ze maar lullen a3ir, ons Atlantisch bloed blijft toch wel doorstromen
Volgens mijn wordt er nergens zo veel over gepraat als over de ONOVERWINELIJKEBERBERS(zelfs de Romeinen hebben geen 1x van de berbers een strijd gewonnen) Dus denken ze nu dat de Berbers van de Arabieren stammen

29-12-2004, 17:49

Citaat door el3ajla:
tfoe 3la mensen ik snap niet dat jullie je zo laten beinvloeden met dat berber en arabier gebeuren je bent een marokkaan een moslim en daar moet je trots op zijn


en mensen ga de arabieren niet dissen vergeet niet dat ons profeet een arabier is.... ik zeg ook niet dat je niet trots moet zijn dat je een berber bent je bent wat je bent en ga elkaar niet dissen .....

beslama
Is niks mis mee ,maar ga mijn roots niet velogenen\ontkennen
omdat een of ander idioot denkt dat de berbers van de arabieren stammen.



ps, juist ,de profeetIs een arabier,maar hij(vzmh) zou niet willen dat iemand zijn roots zou ontkenen.

29-12-2004, 17:52



Citaat door el3ajla:
mensen ga de arabieren niet dissen vergeet niet dat ons profeet een arabier is....
Was Mohammed (VZMH) maar een berber.

29-12-2004, 17:53
Hebben die Berbers zich ook flink laten naaien ...

29-12-2004, 17:56
Nou zeg, hebben die Berbers zich ook flink laten naaien!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8