Bekijk volle/desktop versie : Virus CYBERCRIME!!!



Pagina's : [1] 2

19-12-2012, 09:42
Hoi,

Ik startte mijn pc op en kreeg de melding in een scherm dat ik geregistreerd ben door de Cyberpolitie en dat er 100 euro boete betaald moet worden binnen 48 uur anders blijft mijn pc geblokkeerd en wordt ik ook nog eens rechterlijk vervolgd

Ik heb even gegoogled en het schijnt om een virus te gaan die gestuurd wordt om mensen geld afhandig te maken. Ik ben alleen geen technicus, weet iemand hoe ik dit op een eenvoudige manier kan weghalen aub?

Ook tevens als waarschuwing bedoeld voor mensen zodat ze strax niet onnodig geld gaan overmaken.

19-12-2012, 09:44


Systeemherstel doen dan ben je er zo van af en dan scannen .

19-12-2012, 09:44
Je PC is dan waarschijnlijk gebruikt door derden om strafbare feiten mee te plegen. Dat is meestal een hackers virus.

edit:
Ik lees je post nu pas goed. Systeemherstel is in dit geval ook niet goed. Je kunt beter een complete nieuwe clean instal uitvoeren. Natuurlijk eerst je bestanden opslaan op een usb stick ofzo

19-12-2012, 09:45
Warme melk voorschotelen en een sjaal. Allah shieb shifa

19-12-2012, 09:50



Citaat door mlo7:
Je PC is dan waarschijnlijk gebruikt door derden om strafbare feiten mee te plegen. Dat is meestal een hackers virus.

edit:
Ik lees je post nu pas goed. Systeemherstel is in dit geval ook niet goed. Je kunt beter een complete nieuwe clean instal uitvoeren. Natuurlijk eerst je bestanden opslaan op een usb stick ofzo
Op mijn broertjes pc kon je geen ene scan uitvoeren, toen deze virus erop zat. Moest eerst het systeemherstellen, anders konden we er niet in en hij heeft toen pas toen alles gecleand.

Hij kreeg deze virus vlak na het downloaden van illegale muziek/film

19-12-2012, 10:04
Hoe doe ik zo'n complete nieuwe clean instal uitvoeren dan? Ik zit nu op een andere gebruiker op dezelfde pc, maar daar staan die bestanden niet op, hoe krijg ik ze toch opgeslagen op een usb dan? Sorry voor de vele vragen, maar ben echt een leek in dit soort dingen....


Citaat door mlo7:
Je PC is dan waarschijnlijk gebruikt door derden om strafbare feiten mee te plegen. Dat is meestal een hackers virus.

edit:
Ik lees je post nu pas goed. Systeemherstel is in dit geval ook niet goed. Je kunt beter een complete nieuwe clean instal uitvoeren. Natuurlijk eerst je bestanden opslaan op een usb stick ofzo

19-12-2012, 10:09
Ik heb die virus ook gekregen na het downloaden van een liedje

heb nu al 3 keer systeemherstel gedaan, maar na een paar weken duikt de virus terug op

wat kan ik hier tegen doen?

19-12-2012, 10:41
dus jij krijgt het wel wel in principe tijdelijk weg met systeemherstel? Het is natuurlijk vervelend als het blijft opduiken, ik hoop dat er hier iemand is die verstand van dit soort dingen heeft en ons wegwijs kan maken inshallah.


Citaat door Chaimav:
Ik heb die virus ook gekregen na het downloaden van een liedje

heb nu al 3 keer systeemherstel gedaan, maar na een paar weken duikt de virus terug op

wat kan ik hier tegen doen?

19-12-2012, 10:50

Citaat door peace2u:
Hoi,

Ik startte mijn pc op en kreeg de melding in een scherm dat ik geregistreerd ben door de Cyberpolitie en dat er 100 euro boete betaald moet worden binnen 48 uur anders blijft mijn pc geblokkeerd en wordt ik ook nog eens rechterlijk vervolgd

Ik heb even gegoogled en het schijnt om een virus te gaan die gestuurd wordt om mensen geld afhandig te maken. Ik ben alleen geen technicus, weet iemand hoe ik dit op een eenvoudige manier kan weghalen aub?

Ook tevens als waarschuwing bedoeld voor mensen zodat ze strax niet onnodig geld gaan overmaken.
Je pc naar een eerdere tijd terug zetten. systeem herstellen dacht ik

19-12-2012, 16:05
Djazak allah oulgair, ik heb begrepen dat dat idd voor sommigen een oplossing kan zijn, ik ga het strax thuis meteen proberen. Hoop dat er niemand slachtoffer is geworden door wel geld over te maken.


Citaat door REDBULL-:
Je pc naar een eerdere tijd terug zetten. systeem herstellen dacht ik

19-12-2012, 16:14
Virusscanner aanzetten, mallware(bytes) downloaden en microsoft defender aan zetten.

19-12-2012, 16:17
Komt dat door muziek downloaden of zomaar uit t niets?

19-12-2012, 16:55



Citaat door Sweetlove.:
Virusscanner aanzetten, mallware(bytes) downloaden en microsoft defender aan zetten.
Deze werkte bij ons niet er kon niet gescand worden. Dat kon pas na het herstellen.

19-12-2012, 17:41

Citaat door peace2u:
dus jij krijgt het wel wel in principe tijdelijk weg met systeemherstel? Het is natuurlijk vervelend als het blijft opduiken, ik hoop dat er hier iemand is die verstand van dit soort dingen heeft en ons wegwijs kan maken inshallah.


Ik krijg het inderdaad weg met systeemherstel maar het is al 3 keer terug opgedoken, dus ik geloof dat het nog in mijn bestanden zit.

Citaat door Marizelax:
Komt dat door muziek downloaden of zomaar uit t niets?
Weet niet hoe dat bij andere was maar ik had een liedje gedownload en opeens blokkeerde alles en kreeg ik die crime dingens op mijn scherm, had meteen door dat het om een virus want had al eens van een virus gehoord waar ze geld vroegen om die te deblokkeren. Jammer genoeg zijn er veel mensen die erin trappen.

19-12-2012, 17:46

Citaat door Chaimav:
Ik krijg het inderdaad weg met systeemherstel maar het is al 3 keer terug opgedoken, dus ik geloof dat het nog in mijn bestanden zit.

Weet niet hoe dat bij andere was maar ik had een liedje gedownload en opeens blokkeerde alles en kreeg ik die crime dingens op mijn scherm, had meteen door dat het om een virus want had al eens van een virus gehoord waar ze geld vroegen om die te deblokkeren. Jammer genoeg zijn er veel mensen die erin trappen.
Heb je na je herstel wel een scan gedaan en de virus verwijderd?

Pagina's : [1] 2