Bekijk volle/desktop versie : Virus CYBERCRIME!!!



Pagina's : [1] 2

19-12-2012, 09:42
Hoi,

Ik startte mijn pc op en kreeg de melding in een scherm dat ik geregistreerd ben door de Cyberpolitie en dat er 100 euro boete betaald moet worden binnen 48 uur anders blijft mijn pc geblokkeerd en wordt ik ook nog eens rechterlijk vervolgd

Ik heb even gegoogled en het schijnt om een virus te gaan die gestuurd wordt om mensen geld afhandig te maken. Ik ben alleen geen technicus, weet iemand hoe ik dit op een eenvoudige manier kan weghalen aub?

Ook tevens als waarschuwing bedoeld voor mensen zodat ze strax niet onnodig geld gaan overmaken.

19-12-2012, 09:44


Systeemherstel doen dan ben je er zo van af en dan scannen .

19-12-2012, 09:44
Je PC is dan waarschijnlijk gebruikt door derden om strafbare feiten mee te plegen. Dat is meestal een hackers virus.

edit:
Ik lees je post nu pas goed. Systeemherstel is in dit geval ook niet goed. Je kunt beter een complete nieuwe clean instal uitvoeren. Natuurlijk eerst je bestanden opslaan op een usb stick ofzo

19-12-2012, 09:45
Warme melk voorschotelen en een sjaal. Allah shieb shifa

19-12-2012, 09:50



Citaat door mlo7:
Je PC is dan waarschijnlijk gebruikt door derden om strafbare feiten mee te plegen. Dat is meestal een hackers virus.

edit:
Ik lees je post nu pas goed. Systeemherstel is in dit geval ook niet goed. Je kunt beter een complete nieuwe clean instal uitvoeren. Natuurlijk eerst je bestanden opslaan op een usb stick ofzo
Op mijn broertjes pc kon je geen ene scan uitvoeren, toen deze virus erop zat. Moest eerst het systeemherstellen, anders konden we er niet in en hij heeft toen pas toen alles gecleand.

Hij kreeg deze virus vlak na het downloaden van illegale muziek/film

19-12-2012, 10:04