Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Afvallen met Weight Care: Mijn Dagboekje



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32

18-12-2012, 21:47
Dag lieve dames,
ik ben nieuw hier en ga me even voorstellen.
Ik ben een vrouw van 37j, getrouwd en 4 dochters.
Ik kom uit Belgie en via Facebook heb ik vorige week voor de 1ste maal marokko.nl leren kennen.
ik kwam hier af en toe maar had nog geen account. wou eens zien wat hier zoal te beleven was .
Best wel verslavend vind ik. gelukkig heb ik al wat oudere kinderen die vaak de pc nodig hebben
waardoor ik er niet zoveel op kom. misschien dat het nu gaat veranderen en we ervoor moeten gaan vechten .
Alé, genoeg gezeverd.

Ik heb dus al jaaaaaaaaaaaaaaaaren een probleem met mijn gewicht.
Sinds 2000. Dat is nu dus 12 jaren
Ik ben 1.70 en weeg vandaag 105kg .
Vorig jaar ben ik bevallen van mijn 4de dochter, een nakomertje.
mijn man wilt zo graag een zoon en we hadden het dus maar geprobeerd.
We zijn uiteraard ook heel gelukkig met onze kleine gezonde! poppemieke!
Na mijn bevalling woog ik 98kg. Mijn dochter was een hele moeilijke baby.
daardoor was ik ook veel gestressed. En als ik stress eet ik veel. heb me dus
echt laten gaan. heb ondertussen al verschillende dieeten gedaan waardoor ik telkens
afviel tot 99 kg maar de kilo's kwamen er dan altijd terug snel bij. maar mijn eigen schuld.
ik at alles wat los EN vastzat .
Vandaag weeg ik dus 105kg en MOET wegens gezondheidredenen zeker 25kg vermageren!!!
Heb zwakke knieen en problemen met mijn hart. het was ofwel dringen vermageren ofwel een maagoperatie.
Een maagoperatie zou ik nooooooooit doen. daarmee nu Weight Care.
Normaal moet ik in totaal 35kg vermageren. Ik moet dus 75 kg wegen. Vroeger heb ik altijd 70kg
gewogen en droeg toen maatje 38. Nu draag ik maat 48
Ik ga de lat niet te hoog leggen voor mezelf en ga nu eers voor de eerste 10kg, dus tot 95kg.
en zo gaan we verder...

18-12-2012, 21:47


deel 2:

Hoe ga ik dat doen?? Wel, dacht eerst aan Cambridge maar dat is zooooo duur, kan ik me niet permiteren.
Ik heb 2 collega's die in het verleden ferm zijn afgevallen met Weight Care en nog steeds op gewicht zijn.
Daarmee dat ik het dus ook met Weight Care ga doen. Is te doen qua prijs.
ik ga voor 3 maaltijdvervangers per dag en 3x per week een half uurtje op de hometrainer.
ik heb in de kelder zo'n spinning fiets met dia-scherm. je kan dus een route volgen op scherm Heel leuk.
Mijn man doet dat elke dag. En hij is nog goed in form voor een 45 jarige

Dus vandaag begonnen met Weight Care en ga shaken tot eind juni inshallah!
Als er elke week 2kg afgaat is dat ongeveer 8kg per maand.
van nu tot juni zijn dat 6 maanden.
6 maanden x 8kg/maand = 48kg
ik mik maar op 40kg
Dus moet ik tegen eind juni : 105kg - 40kg =
65KG wegen

Dat hoop ik dus echt inshallah!!!!!
Ik ga echt mijn best doen.
ik ga jullie hier elke dag op de hoogte houden van mijn gewicht
Ik ga me namelijk elke dag wegen.
zo houd ik het beter bij! Jullie mogen me ook steeds motiveren door hier leuke tekstjes of afbeeldingen te
plaatsen. en als er andere dames zijn die zich ook geroepen voelen om mee te doen je mag hier ook alle dagen
je gewicht plaatsen hoor. wat ik alleen niet wil is dat er hier iemand beledigt, gedemotiveerd of uitgescholden word
Voor de rest wens ik jullie allemaal succes met jullie gevecht tegen deze ellendig overtollige kilo's
Succes natuurlijk ook aan mezelf
xxx

18-12-2012, 21:59
ok, vandaag dag 1 achter de rug.
eetschema van vandaag 18 december 2012:

9u ontbijt:
Vanille Shake

11u tussendoortje:
een appel

13u middag:
Bananen Shake

15u tussendoortje:
een mandarijntje

18u avond:
Chocolade Shake

20u tussendoortje:
kamille thee met zoetstof

Zoals jullie zien eet ik er ook wat tussendoor bij. normaal moet het niet maar ik doe het wel. ik blijf bij fruit en rauwe groenten en thee met zoetstof.

18-12-2012, 22:00
Morgen is het dus weegdag. ben benieuwd hoeveel eraf is (of hoeveel er niet af is )

18-12-2012, 22:10


Ik wou dat ik jou motivatie had, ik moet ook nodig afvallen... maar het is zooooooo moeilijk.

18-12-2012, 22:17

Citaat door annissa:
Ik wou dat ik jou motivatie had, ik moet ook nodig afvallen... maar het is zooooooo moeilijk.
Meid, je moet die knop omzetten!!
Denk je dat het ooit makkelijk wordt als je blijft zeggen dat het moeilijk is??
Denk aan de resultaat wat je achteraf gaat hebben. een slanke lichaam.
kleren waar je makkelijk in kan. een goede gezondheid.
ik ben ook slecht motiveerbaar. maar mijn bezoekje bij de huisarts heeft me er anders
over laten denken. Ben pas 37j en heb de gezondheid van een 90jarige. Kan zo niet verder hé.
Komaan zuster, je kan het. niet vanaf morgen of volgende week of of of... maar VANAF NU!!!

18-12-2012, 22:27
Wauw! Insha allah bereik jij je doel. Ik vind super goed van je! Er zijn nog veel topics geopend over afvallen dus als je het even niet zit zitten bezoek dan ook die topics daar zijn veel zusters bezig en die kunnen jou ook motiveren, zij begrijpen je ook. Je komt er wel en ik wil jou volgen, misschien een idee om before foto te laten zien en after wanneer jij je doel hebt bereikt (hoeft niet als jij je schaamt of zo) maar ook motiverend voor jezelf om te zien waar je bent en waar je wellicht eindigd.

Nogmaals toi toi ik moedig je zeker aan!!!!

18-12-2012, 22:32

Citaat door Vlindertje22:
Wauw! Insha allah bereik jij je doel. Ik vind super goed van je! Er zijn nog veel topics geopend over afvallen dus als je het even niet zit zitten bezoek dan ook die topics daar zijn veel zusters bezig en die kunnen jou ook motiveren, zij begrijpen je ook. Je komt er wel en ik wil jou volgen, misschien een idee om before foto te laten zien en after wanneer jij je doel hebt bereikt (hoeft niet als jij je schaamt of zo) maar ook motiverend voor jezelf om te zien waar je bent en waar je wellicht eindigd.

Nogmaals toi toi ik moedig je zeker aan!!!!
Dank je wel zuster. vind ik fijn om zulke reacties te lezen. Motiveert me
Uiteraard zullen er moeilijke momenten zijn. Ik hoop gewoon niet teveel
en bedankt voor uw tip. Ga zeker nog andere topics bezoeken.
Er is hier gewoon teeeeeeeveeeeel
Vind ik echt leuk deze site
Shokran lieve zuster
xxx

18-12-2012, 22:33
En van die foto, goed idee voor mezelf maar kan die hier niet plaatsen. hopelijk heb je er begrip voor zuster.

19-12-2012, 06:45
So jij bent echt gemotiveerd!!!

Ik ga vandaag insha allah met je meedoen.
Ik ben 2 weken geleden al begonnen, maar na een week was ik even discipline kwijt.
Maar nu ga ik er echt voor en dit is mijn schema:

Ochtend:
1 Bosvruchtenshake
1 mok nanyu thee

Tussendoor:
1 appel
0,5l water

Middag:
1 bosvruchtenshake
1 mok nanyu thee

Tussendoor:
1 kleine komkommer
0,5l water

Avond:
bosvruchtenpoeder in 250gram magere kwark (avond doe ik het in kwark, dan lijkt het net alsof ik eet. hahha)
1 mok nanyu thee

Sporten, doe ik altijd zoals gewoonlijk:
1 uur op de hometrainer, 1 uur op de crosstrainer en 150 keer buikspieroefeningen met 25 kilo.
Dit probeer ik elke dag te doen, als ik geen tijd heb houd ik me i.i.g. aan 3 dagen in de week.

Nu ga ik er met volle moed tegen aan.

Succes dames!!!

19-12-2012, 21:15

Citaat door _Isslamia_:
So jij bent echt gemotiveerd!!!

Ik ga vandaag insha allah met je meedoen.
Ik ben 2 weken geleden al begonnen, maar na een week was ik even discipline kwijt.
Maar nu ga ik er echt voor en dit is mijn schema:

Ochtend:
1 Bosvruchtenshake
1 mok nanyu thee

Tussendoor:
1 appel
0,5l water

Middag:
1 bosvruchtenshake
1 mok nanyu thee

Tussendoor:
1 kleine komkommer
0,5l water

Avond:
bosvruchtenpoeder in 250gram magere kwark (avond doe ik het in kwark, dan lijkt het net alsof ik eet. hahha)
1 mok nanyu thee

Sporten, doe ik altijd zoals gewoonlijk:
1 uur op de hometrainer, 1 uur op de crosstrainer en 150 keer buikspieroefeningen met 25 kilo.
Dit probeer ik elke dag te doen, als ik geen tijd heb houd ik me i.i.g. aan 3 dagen in de week.

Nu ga ik er met volle moed tegen aan.

Succes dames!!!
Heel goed van je zuster!! Blijf erin geloven en inshallah bereiken zowel jij als ik als al de andere zusters ons doel!!

hoeveel weeg je en hoeveel moet ervan af??

19-12-2012, 21:18
Heel veel succes!! Ik doe zelf cambridge nu bijna 3 weekjes. Vind het nog steeds wel pittig.

19-12-2012, 21:18


eetschema 19 december 2012:

9.30u ontbijt:
vanille schake

11.30u tussendoortje:
een kiwi

13.30u middag:
bananen shake

15.30u tussendoortje:
een appelsien

18u avondmaal:
chocolade shake

20.30u tussendoortje:
muntthee met zoetstoef

Vandaag half uurtje gefietst op hometrainer
ook bijna 2liter water gedronken

Het war weer een geslaagde 2de dag
op naar dag 3 inshallah!

19-12-2012, 21:19

Citaat door Nooraayaa:
Heel veel succes!! Ik doe zelf cambridge nu bijna 3 weekjes. Vind het nog steeds wel pittig.
Dank u zuster. Maar Is best wel zwaar hoor. moet goed op mijn tanden bijten. oppassen dat ik die niet stukbijt
Cambridge is wel duur hé?
en hoeveel ben je al afgevallen??

19-12-2012, 21:22
Vandaag Dag 2 achter de rug. Ik ging me elke dag wegen. hier dus resultaat van vandaag:

103.5kg

is dus na 1 dag al 1.5kg vanaf. Motiveert me wel

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32