Bekijk volle/desktop versie : Voor de harde tantes



Pagina's : [1] 2 3

18-12-2012, 17:29
Is het mogelijk om jezelf minder gevoelig te maken? Gewoon harder worden en je niet zo laten leiden door je gevoelens? Kan dat? Heeft iemand tips, ik word namelijk gek van mezelf.

18-12-2012, 17:32


Dat word je vanzelf door ervaringen en leer te redeneren volgens de Islaam en niet volgens je emoties..

18-12-2012, 17:35

Citaat door Doortje:
noti


Ook last van?


Citaat door moslimaatjuh09:
Dat word je vanzelf door ervaringen en leer te redeneren volgens de Islaam en niet volgens je emoties..
Dat probeer ik ook, steeds terugkijken naar de islam. Maar het lukt me niet altijd.. De laatste tijd gaat er geen dag voorbij zonder gehuild te hebben. Je zou denken dat ik een rotleven heb maar dat heb ik niet alhamdollilah. Ik neem alles 10x zwaarder op wat er in mijn leven gebeurt en blijf er constant aan denken en gevoelig zijn .

18-12-2012, 17:37

Citaat door _Hidaya:
Ook last van?


.
Mega last van.
En vroeger zeiden mensen wel eens dat dat vanzelf over zou gaan als ik wat ouder zou worden, maar dat is bij mij niet zo.

18-12-2012, 17:38


Dat wordt je wel door levenservaring meid....ik was ook een softie maar ben nu een keiharde tante.....

18-12-2012, 17:39
Dus het wordt gewoon afwachten... was ik maar een bitch.

18-12-2012, 17:40

Citaat door maaltje:
Dat kan ja, door niet in zelfmedelijden weg te kwijnen, door dingen als een leermoment te zien, als wijze les voor een volgende keer, door dingen die je mee hebt gemaakt, althans de lessen die je eruit leert mee te nemen in je verdere leven.

Door minder naief te zijn. 1x worden gekwetst, 2x maar dan dat een halt toe te roepen, te kijken naar wat het nou is geweest waardoor je gekwetst werd. kritisch zijn naar jezelf maar ook naar anderen.

Luisteren naar dat ene gut feeling deep inside.
Thanks sis

18-12-2012, 17:46
Het zit denk ik ook gewoon in je karakter. Sommige mensen zijn nou eenmaal wat harder en kunnen beter met gevoelens omgaan. Maar het is zoo vervelend joh, niet normaal.

18-12-2012, 17:47
Heb je wat aan deze topic gehad?

18-12-2012, 17:48

Citaat door _Hidaya:
Dus het wordt gewoon afwachten... was ik maar een bitch.

idd denk vaak ook zo

18-12-2012, 17:59

Citaat door BoraSita:
Heb je wat aan deze topic gehad?
Ik heb m pas geopend.. moet nog even kijken

18-12-2012, 18:01

Citaat door maaltje:
Het probleem is denk ik dat je het ervaart als een probleem terwijl het dat niet hoeft te zijn. ja sommigen zijn harder, soms te hard, maar dat wil niet zeggen dat jij zachter of zachtaardig bent, je dus minder bent of minder goed, dat het een gebrek is or what ever. Je moet maar zo denken: het is een groot goed om zachtaardiger te zijn, vergevingsgezind, ruimhartig etc. dat getuigt van het feit dat je een hart hebt, dat kun je van de meesten die hard zijn niet zeggen...
Ja, klopt ik ervaar het als een probleem op het moment dat ik me dus klote voel.

Ah joh, lekker belangrijk eigenlijk. Er zijn belangrijkere dingen..

18-12-2012, 18:02


Niet nodig toch

18-12-2012, 18:06

Citaat door maaltje:
Ik denk dat dat het hele probleem is, gewoon stoppen met het als een probleem zien, accepteren dat je zo bent, als je naief bent, proberen dat minder te zijn doro middel van de dingen die ik al noemde, dan komt het vast wel goed
Klinkt gek maar ik voel me weer beter, thenk joee .

Wacht maar over een paar uurtjes .

19-12-2012, 09:02

Citaat door _Hidaya:
Ook last van?



Dat probeer ik ook, steeds terugkijken naar de islam. Maar het lukt me niet altijd.. De laatste tijd gaat er geen dag voorbij zonder gehuild te hebben. Je zou denken dat ik een rotleven heb maar dat heb ik niet alhamdollilah. Ik neem alles 10x zwaarder op wat er in mijn leven gebeurt en blijf er constant aan denken en gevoelig zijn .
Misschien heb je gewoon even een dipje..
als je zo een bui voelt opkomen kun je misschien Qoraan gaan lezen of verhalen uit de Qoraan.
Er is ook een boek geschiedenis van de profeten en lezen wat voor beproevingen zij doorstonden en hoe ze ermee omgingen..

moge Allaah de negatieve gevoelens die je hebt verwijderen,ameen

Pagina's : [1] 2 3