Bekijk volle/desktop versie : misschien is mijn omgeving toch anders



18-12-2012, 15:04
er wordt hier altijd erg negatief gesproken over vrouwen die gehaald worden uit marokko door de Marokkaanse man uit NL. Ik snap dat niet, ik zie juist hoe er misbruik van die vrouwen wordt gemaakt (niet allemaal by the way er zitten soms nog goede mannen tussen). Maar het grote deel heeft zoveel beprekingen (thuis blijven), krijgt klappen, wordt geestelijk mishandelt en de meeste blijven het jaren proberen tot ze echt niet meer kunnen. wie zou er blijven bij mannen die alcohol nuttigen, gokken, slaan, drugs verhandelen, schelden, de hele tijd buiten hangen, niet bidden en nog veel meer? Veel vrouwen houden dit voor zich uit schaamte tot de het echt niet meer kan en dan kiezen ze voor zichzelf en de kinderen. Maar de omgeving vindt dan wel dat de vrouw de man heeft gebruikt voor papieren.

18-12-2012, 15:13


Daarom moet je nooit oordelen over mensen,

18-12-2012, 15:59

Citaat door Toevallig_:
mee eens
ik snap dan vaak ook niet als een man hier verteld dat zijn vrouw uit Marokko komt en dat hij daar problemen mee heeft dat er geroepen wordt dat het heksen zijn die op papieren uit zijn. De meeste staan zoveel door, ik zou het echt niet kunnen.

18-12-2012, 18:09

Citaat door Volwassenmeid:
ik snap dan vaak ook niet als een man hier verteld dat zijn vrouw uit Marokko komt en dat hij daar problemen mee heeft dat er geroepen wordt dat het heksen zijn die op papieren uit zijn. De meeste staan zoveel door, ik zou het echt niet kunnen.
Mannen die eerder in een psychiatrie horen trouwen vanuit Marokko...

18-12-2012, 18:16


Je hebt gelijk die vrouwen hebben veel geduld; maar wat ik in mijn omgeving zie, is dat die vrouwen heel goed voor het huwelijk weten hoe die man in elkaar zit, en toch stemmen ze in met het huwelijk om maar te kunnen vertellen aan de andere meiden van marokko dat ze naar europa gaan!

18-12-2012, 18:20

Citaat door blancheneige:
Je hebt gelijk die vrouwen hebben veel geduld; maar wat ik in mijn omgeving zie, is dat die vrouwen heel goed voor het huwelijk weten hoe die man in elkaar zit, en toch stemmen ze in met het huwelijk om maar te kunnen vertellen aan de andere meiden van marokko dat ze naar europa gaan!
Onzin. Zelfs vrouwen uit Nl die uit dezelfde stad komen als de man of jaren relatie mee hebben gehad ontdekken een andere persoon in het huwelijk en vervolgens scheiden. Laat staan vrouwen die zo ver wonen en geen contact mee hebben. Het enige beeld die ze van de man hebben is hoe zijn ouders hem beschreven hebben. Dat vind ik juist erg.

18-12-2012, 18:22

Citaat door Volwassenmeid:
er wordt hier altijd erg negatief gesproken over vrouwen die gehaald worden uit marokko door de Marokkaanse man uit NL. Ik snap dat niet, ik zie juist hoe er misbruik van die vrouwen wordt gemaakt (niet allemaal by the way er zitten soms nog goede mannen tussen). Maar het grote deel heeft zoveel beprekingen (thuis blijven), krijgt klappen, wordt geestelijk mishandelt en de meeste blijven het jaren proberen tot ze echt niet meer kunnen. wie zou er blijven bij mannen die alcohol nuttigen, gokken, slaan, drugs verhandelen, schelden, de hele tijd buiten hangen, niet bidden en nog veel meer? Veel vrouwen houden dit voor zich uit schaamte tot de het echt niet meer kan en dan kiezen ze voor zichzelf en de kinderen. Maar de omgeving vindt dan wel dat de vrouw de man heeft gebruikt voor papieren.
Mooi gesproken, schandalig voor de moeders die een vrouw daar zoeken voor hun ontspoorde zoon.

MAAR niet iedere man is zo..... er zijn ook genoeg goed/ hoog opgeleiden mannen hier in nederland die een vrouwtje uit Marokko huwen....

18-12-2012, 18:23
dit soort dingen gebeurt niet alleen bij vrouwen die vanuit marokko hierheen worden gehaald. Dit soort dingen gebeurt ook bij de vrouwen die gwn hier zijn getrouwd met een man van hier. En vrouwen van hier hebben hier even goed veeeel geduld voor en pikken ook veel, helaas kiezen ze pas voor zichzelf en/of de kinderen tot dat ze ziek zijn geworden, hoge bloeddruk of suikerziekte of iets gebroken hebben wat niet meer te genezen is.
Zo heb je goede mannen en vrouwen en slechte mannen en vrouwen, maak niet uit waar ze vandaan komen.
1 ding wat ik wel weet NOOIT oordelen over mensen, omdat je niet weet wat er is gebeurt binnen de 4 muren, enkel Allah soebhana wa ta3la kan dit weten en Hij is degene die zal straffen en belonen.

18-12-2012, 18:27

Citaat door Toevallig_:
Onzin. Zelfs vrouwen uit Nl die uit dezelfde stad komen als de man of jaren relatie mee hebben gehad ontdekken een andere persoon in het huwelijk en vervolgens scheiden. Laat staan vrouwen die zo ver wonen en geen contact mee hebben. Het enige beeld die ze van de man hebben is hoe zijn ouders hem beschreven hebben. Dat vind ik juist erg.
Bij ons halen ze altijd een nichtje of een meisje van het dorp, en het is algemeen bekend dat in een dorp iedereen iedereen kent. En ik heb het hier niet over het karakter ofzo van die man, want dat kun je inderdaad niet weten. ik heb het over café gangers, alcohol drinken, drugs gebruiken...

18-12-2012, 18:28
vrouwen van hier zijn minder afhankelijk hoor.... en zijn nog lang niet zo kwetsbaar als de vrouwen van Marokko(°ze spreken de taal niet, hebben geen famillieleden in de buurt wonen etc.). Beetje peren met appels vergelijken...

18-12-2012, 18:40
Al woon je om de hoek bij je ouders en spreek je de taal vloeiend, als een man jouw zo ziek heeft gemaakt, zo heeft 'gekneed' dat er altijd toneel moet worden opgevoerd als er familie op bezoek is. En de vrouw niet buitenshuis mag komen. Dan is het precies hetzelfde of ze nu uit marokko komt of hier is opgegroeid.

18-12-2012, 18:44
toneelspelen voor de eigen ouders zeker? Voor ouders kun je niets verbergen hoor... zeker niet je ma.

Als het echt slecht gaat... signaleert de familie echt wel dat er iets niet klopt..... en buiten dat... meiden van hier zijn veel assertiever..

nogmaals; echt zielig voor de vrouwen uit Marokko...