Bekijk volle/desktop versie : Sollicitatiegesprek.



Pagina's : [1] 2

18-12-2012, 15:03
Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek, woehoeeee.
Mn eerste echte belangrijke sollicitatie.... weet niet hoe ik me moet gedragen, wat ik moet zeggen ben nu al super zenuwachtig.

Iemand goede tips?

18-12-2012, 15:05


Nems,

doe salat istikhara of het wat voor je is

als je erheen gaat, bereid je goed voor, wat is de vacaturetekst? Wat zijn de functie eisen, welke vragen kun je verwachten? wat heb jij te bieden?

en als je dan daadwerkelijk gaat, doe woudou en dou3a en wees vooral jezelf. Als het dan nog niet goedkomt, is het niet de juiste plek voor je geweest, er wacht iets mooiers op je

18-12-2012, 15:07
Ik moet zo wanhopig een baan he dat ik nu zoo blij ben...als ik het niet word is de teleurstelling super groot... ya rab inshaAllah word ik het..

18-12-2012, 15:09

Citaat door 4MySis:
Nems,

doe salat istikhara of het wat voor je is

als je erheen gaat, bereid je goed voor, wat is de vacaturetekst? Wat zijn de functie eisen, welke vragen kun je verwachten? wat heb jij te bieden?

en als je dan daadwerkelijk gaat, doe woudou en dou3a en wees vooral jezelf. Als het dan nog niet goedkomt, is het niet de juiste plek voor je geweest, er wacht iets mooiers op je
Dankjewel voor je belangrijke toevoeging ga ik zeker doen!!

Het stomme isssss dat de vacature WEG is.... ik weet het niet eens precies meer :s maar goed.. het is als fractiemedewerker van de gemeenteraad dus ik kijk wel of er soortgelijke functies ergens open staan. Hun beleid helemaal doornemen, vooral het lokale enz.

en dat laatste vooral in mn achterhoofd houden.. kollshi bel maktab..

18-12-2012, 15:09


Dan gaat het meestal fout.

Echt meid probeer gewoon jezelf te zijn doe je niet anders voor dan je zelf (en dit ga je automatisch WEL doen als je supper zenuwachtig bent) Verlaat de kamer niet (geestelijk). Als je dit volhoud komt het wel goed.

18-12-2012, 15:10

Citaat door Safety:
Dan gaat het meestal fout.

Echt meid probeer gewoon jezelf te zijn doe je niet anders voor dan je zelf (en dit ga je automatisch WEL doen als je supper zenuwachtig bent) Verlaat de kamer niet (geestelijk). Als je dit volhoud komt het wel goed.
Ja zo'n gevoel heb ik ook. Wanneer ik het te graag wil lukt het niet..wanneer je het niet verwacht komt het juist aanwaaien. Pff.
Het is 7 januari, dus heb nog even de tijd... om tot rust te komen haha.

Khair inshaAllah

18-12-2012, 15:17
Vooral niet zenuwachtig zijn, en cool en kalm blijven, en bereid jezelf goed voor op de WAAROM moeten we jou aannemen vraag?
Heb zo een hekel aan die WAAROM vragen, probeer jezelf op een goede manier te verkopen...om het zo maar te zeggen... good luck inchallah rabi ya3milhoem die l3ienien! en word jij het....

18-12-2012, 15:20

Citaat door bniznessnia:
Vooral niet zenuwachtig zijn, en cool en kalm blijven, en bereid jezelf goed voor op de WAAROM moeten we jou aannemen vraag?
Heb zo een hekel aan die WAAROM vragen, probeer jezelf op een goede manier te verkopen...om het zo maar te zeggen... good luck inchallah rabi ya3milhoem die l3ienien! en word jij het....
Ik vind dat ook zo lastig he... beetje opscheppen over jezelf enzo, het is gewoon een toneelstuk opvoeren maar goed. Vooral mn zenuwen onder controle houden is lastig... moet vooral kijken hoe ik dat kan doen.

18-12-2012, 15:21
Politiek zeg maar vaarwel tegen je onschuld

18-12-2012, 15:21
Lokale politiek,

18-12-2012, 15:42
Niet stressen, en niet al te veel voorbereiden. Gewoon zitten, jezelf zijn, vlotte babbel, duidelijk laten merken dat jij er goed in hebt verdiept en je hebt het binnen insha'Allaah.

Probeer die standaardvragen (sterke punten, zwakke punten e.d) wel. even door te nemen....maar niet te gestudeerd.

18-12-2012, 15:48
Allah i aewnak schat !! Succes

18-12-2012, 16:01



Citaat door Woestijnroos:
Jij bent zo wijs!

Je moet inderdaad jezelf zijn, maar wel voorbereid zijn door je te verdiepen in de functie, de organisatie en onthou ook even de namen van je gesprekspartners! Probeer aan succeservaringen te denken, want daar zullen ze vast naar vragen.
Jij bent wijs.

Inderdaad! En oh ja, af en toe impliciet laten vallen dat je hun site (en jaarplan/verslag) heb gelezen scoort altijd punten.

18-12-2012, 19:15

Citaat door Holbewoonster:
Niet stressen, en niet al te veel voorbereiden. Gewoon zitten, jezelf zijn, vlotte babbel, duidelijk laten merken dat jij er goed in hebt verdiept en je hebt het binnen insha'Allaah.

Probeer die standaardvragen (sterke punten, zwakke punten e.d) wel. even door te nemen....maar niet te gestudeerd.


InshaAllah!

Idd...en de standaardvragen niet té standaard beantwoorden maybe.. maarja dat is moeilijk.

Citaat door wafalicious:
Allah i aewnak schat !! Succes
Amin!!

18-12-2012, 19:16

Citaat door Woestijnroos:
Jij bent zo wijs!

Je moet inderdaad jezelf zijn, maar wel voorbereid zijn door je te verdiepen in de functie, de organisatie en onthou ook even de namen van je gesprekspartners! Probeer aan succeservaringen te denken, want daar zullen ze vast naar vragen.


Goede punten! Thanksss

Citaat door Woestijnroos:
!
Alsof ik ooit onschuldig was


Pagina's : [1] 2