Bekijk volle/desktop versie : Goede band met schoonmoeder voorkomt scheiding



18-12-2012, 13:56
Een goede band met je schoonouders is zeer belangrijk.





Mannen die het goed kunnen vinden met hun schoonfamilie maken 20 procent minder kans op een scheiding dan geslachtsgenoten die hun schoonmoeder haten, dat blijkt uit een Amerikaanse studie. Vrouwen daarentegen kunnen met een goede relatie met hun schoonouders hun huwelijk verpesten, zij lopen 20 procent meer kans op een scheiding.

De onderzoekers menen dat dames die het goed kunnen vinden met hun schoonfamilie moeilijk grenzen kunnen stellen, waardoor het hen na jaren te veel wordt. Mannen lijken deze zorgen niet te delen, dat toont een studie aan de universiteit van Michigan aan na onderzoek bij 373 stellen gedurende 26 jaar.

Alle stellen waren aan het begin van de studie 25 en 37 jaar en een jaar getrouwd. Degenen die moeite deden om overeen te komen met hun schoonmoeder hadden het meeste kans om getrouwd te blijven. Professor Terri Orbuch vroeg de stellen om een score te geven aan hun band met hun schoonfamilie. 'Wanneer een heer het goed kan vinden met zijn schoonfamilie is dat positief omdat hij zo de band met zijn echtgenote sterkt. Bij vrouwen liggen de zaken echter anders.

Omdat relaties zo belangrijk zijn voor hen, is hun identiteit als echtgenote en moeder ontzettend belangrijk voor hen. Ze interpreteren wat hun schoonfamilie zegt en zien dit als een bemoeienis, dit treft hun identiteit als partner en ouder.

Ouders van een zoon moeten dus voorzichtig omspringen met hun schoondochter omdat ze gevoeliger is voor hun inmenging. Het is belangrijk dat je elkaars grenzen respecteert. Echtgenoten moeten hun schoonfamilie met veel zorg behandelen om hun huwelijk in stand te houden.'

18-12-2012, 13:57


Ik krijg rillingen van het woordje schoonfamilie.

18-12-2012, 14:04

Citaat door elhobje:
Ik krijg rillingen van het woordje schoonfamilie.
slechte ervaringen?

18-12-2012, 14:17
Alhamdoulilah heb ik er geen last van mijn schoonma is net mijn moeder. Me schoonzus is zowel een zus als een vriendin.

22-12-2012, 23:22


Alhamdoullilah heb ik het goed.. En ben ik trots op de band tussen mijn schoonfamilie en ik..


22-12-2012, 23:57

Citaat door Vlindertje22:
Alhamdoulilah heb ik er geen last van mijn schoonma is net mijn moeder. Me schoonzus is zowel een zus als een vriendin.
Dat durf ik dus niet zeggen,ik heb maar 1 moeder. Die ga ik niet vergelijken met schoonmoeder.

23-12-2012, 05:09
schoonmoeder als je eigen moeder zien laat me niet lachen

23-12-2012, 09:28

Citaat door Marokkaantje86:
Dat durf ik dus niet zeggen,ik heb maar 1 moeder. Die ga ik niet vergelijken met schoonmoeder.
Haar vergelijken als je eigen moeder is heel wat anders, dan haar zien als je eigen moeder.

23-12-2012, 09:49
Dat plaatje ....

Lijkt net mijn moeder en de vriendin van mijn broer.

23-12-2012, 09:51

Citaat door MiNona:
Het is ook een moeder die kinderen heeft gebaard en heeft opgevoed, wat is het verschil tussen haar en jouw moeder? Behalve dat jouw moeder jou heeft opgevoed.
Je zegt het goed.

25-12-2012, 22:53
SCHOONMOEDER ALS JE EIGEN MA ZIEN, JJJAAJ A ZIT JE SCHOONZUSJE OOK OP DEZE SITE HIHIH hOU TOCH OP SCHEI UIT



25-12-2012, 23:27
Vergeet niet dat jullie moeders ook schoonmoeders van andere zijn!

26-12-2012, 12:03



Citaat door Marokkaantje86:
Dat durf ik dus niet zeggen,ik heb maar 1 moeder. Die ga ik niet vergelijken met schoonmoeder.
Zij is de vrouw die mijn man heeft gebaard, zij is de vrouw die ook voor me opkomt, oprecht is en mij behandelt als een van haar. Waarom zou ik haar niet beschouwen als een moeder?

Dat is de fout van vele vrouwen zoveel onderscheid maken.

26-12-2012, 12:06

Citaat door VROUW007:
SCHOONMOEDER ALS JE EIGEN MA ZIEN, JJJAAJ A ZIT JE SCHOONZUSJE OOK OP DEZE SITE HIHIH hOU TOCH OP SCHEI UIT


Jou reactie zegt zoveel over jou.

02-01-2013, 19:22
Scorpio, dat is jouw ervaring.. dat wilt niet zeggen dat alle schoonmoeders zo zijn.. wordt jij ook zo'n gemene schoonmoeder dan??