Bekijk volle/desktop versie : Borstvoeding topic!!



18-12-2012, 12:42
Deze zag ik hier niet staan, sinds ik de nachten niet slaap denk ik er steeds meer over na. Hoe verliep de borstvoeding bij jullie dames, hoe was het de eerste paar dagen. En wanneer kwam de melk echt opgang!

18-12-2012, 13:05


Ik vond het de eerste weken erg zwaar. Dit omdat ik mijn dochter niet goed aangelegd kreeg. Ik was de eerste week ook erg blij met de kraamhulp. Dit heeft mij hier erg goe mee geholpen, anders was ik al veel eerder gestopt denk ik. Door het moeizaam aanleggen is ze pas naar enkele dagen echt goed gaan drinken. hierdoor kwam mijn melk ook langzamer op gang. Maar hmdl het is allemaal goed gekomen.
De nachten waren soms wel pittig. Ben weleens onder het voeden in slaap gevallen hihi.
Het is bij ons de eerste dus dat schilt denk ik ook nog wel. Ik kon overdag nog weleens bij slapen. Ik denk dat wanneer je er al 1 of 2 hebt rondlopen het zwaarder is.

hoelang moet je nog?en heb je de slapeloze nachten allag?
Moge allah het je vergemakkelijke!

18-12-2012, 13:15
De melk komt zodra je kindje aanlegt op gang, de eerste dag heeft je kindje weinig nodig, maar jij moet zo vaak mogelijk je kindje aanleggen zodat je melk op gang komt , In het begin is het moeilijkst en dan wil je snel naar de fles grijpen, maar probeer dat te vermijden, heb geduld. Het komt allemaal wel goed. En bv is super gezond,

18-12-2012, 13:19

Citaat door Sanae1985:
Ik vond het de eerste weken erg zwaar. Dit omdat ik mijn dochter niet goed aangelegd kreeg. Ik was de eerste week ook erg blij met de kraamhulp. Dit heeft mij hier erg goe mee geholpen, anders was ik al veel eerder gestopt denk ik. Door het moeizaam aanleggen is ze pas naar enkele dagen echt goed gaan drinken. hierdoor kwam mijn melk ook langzamer op gang. Maar hmdl het is allemaal goed gekomen.
De nachten waren soms wel pittig. Ben weleens onder het voeden in slaap gevallen hihi.
Het is bij ons de eerste dus dat schilt denk ik ook nog wel. Ik kon overdag nog weleens bij slapen. Ik denk dat wanneer je er al 1 of 2 hebt rondlopen het zwaarder is.

hoelang moet je nog?en heb je de slapeloze nachten allag?
Moge allah het je vergemakkelijke!
Bedankt voor het reageren! Fijn om ervaringen van anderen te lezen en fijn dat het uiteindelijk is gelukt. Dus na een week ging de borstvoeding zoals het hoorde, lijkt me wel pittig en hoe deed je dat dan aangezien je niet goed aanlegde kon je ook niet meer melk produceren heb je bijgevoed met kunstvoeding? Of was dat niet nodig,

En nog een vraagje haha heb je wel een speen gegeven?
Ik moet nog 6 weken inshallah! Slapeloze nachten heb ik al een paar dagen last van maar wordt steeds langer en langer, its sucks !

18-12-2012, 13:24



Citaat door fausje:
De melk komt zodra je kindje aanlegt op gang, de eerste dag heeft je kindje weinig nodig, maar jij moet zo vaak mogelijk je kindje aanleggen zodat je melk op gang komt , In het begin is het moeilijkst en dan wil je snel naar de fles grijpen, maar probeer dat te vermijden, heb geduld. Het komt allemaal wel goed. En bv is super gezond,
Ja klopt, maar op de juiste manier aanleggen lijkt me toch pittig. Want als je dat niet goed doet komt de melkproductie later op gang. Je kleine is nu geboren mabrouk, gaat de borstvoeding goed en geef je ook een speentje of niet ?

18-12-2012, 13:32

Citaat door Tjaloet.:
Bedankt voor het reageren! Fijn om ervaringen van anderen te lezen en fijn dat het uiteindelijk is gelukt. Dus na een week ging de borstvoeding zoals het hoorde, lijkt me wel pittig en hoe deed je dat dan aangezien je niet goed aanlegde kon je ook niet meer melk produceren heb je bijgevoed met kunstvoeding? Of was dat niet nodig,

En nog een vraagje haha heb je wel een speen gegeven?
Ik moet nog 6 weken inshallah! Slapeloze nachten heb ik al een paar dagen last van maar wordt steeds langer en langer, its sucks !
Ik heb naar 2 dagen een kolf gehuurt zodat mijn productie wel opgang kwam.
Ja hamdoelilah naar ongeveer een week ging het goed al was in nog zo onzeker. Ik ging ook wekelijk langs het cb om haar te laten wegen hihi..Dat gaf me dan weer een geruststelling dat ze genoeg binnen kreeg.
Maar heb het wel echt te danken aan mijn kraamvrouw. Ze heeft me echt super geholpen de eerste week. Ze had zoveel geduld en bleef maar helpen en mij stimuleren. Bij een 2e zou ik haar ook zeker weer vragen!

Ik heb volgens mij na ongeveer 3 maanden een speen gegeven. mij werd geadviseerd om eerst mijn pink te gebruiken omdat ze anders mogelijk de borst niet meer wilde. Maar na 3 maanden was het wel echt nodig. Het lukte mijn dochter niet om zonder in slaap te vallen. Ze was vaak veel aan het huilen. Ik heb zelf het idee dat sinds ze de speen krijgt ook rustiger is.

Maar borstvoeding blijgt echt zoo speciaal. Ben er nu mee gestopt heb het 7 maanden gedaan. Maar met me werk was het zo lastig helaas. Stiekem mis ik die momenten ook hihi..

6 weken spannend! hoe voel je je verder?
Slapeloze nachten zijn idd niet fijn. Ben je al wel met verlof of moet je nog werken?

18-12-2012, 23:22
Leuke topic! Borstvoeding is echt zo belangrijk en als je er over leest...subhanallah...wat een voordelen heeft het!
Ik wil ook heel graag bv gaan geven aan mijn baby. Mijn tip is om tijdens de zwangerschap al een informatiebijeenkomst of cursus over bv te volgen om je goed voor te bereiden. Want een goede voorbereiding en weten wat je kan doen bij problemen kan echt het verschil maken tussen het wel of niet lukken van de bv. Zorg dat je in ieder geval een handkolf in huis hebt, een elektrische kan je altijd nog huren. En ook kan je van tevoren het nr opzoeken van een lactatiedeskundige en die gelijk inschakelen de eerste dagen als het niet goed op gang komt. Ik merk dat steeds meer vrouwen de eerste weken al afhaken omdat het niet gelijk lukt en omdat er veel misverstanden zijn over bv, en dat is zo jammer want met goede voorbereiding en begeleiding kan dat vaak voorkomen worden!

Speentje en uit een flesje drinken raden ze af totdat je baby goed aan de borst heeft leren drinken (tepel-speen verwarring)
Bijvoeden/kunstvoeding zou ik alleen doen als het echt moet, bijv als de babt teveel is afgevallen omdat de bv nog niet lukt.

19-12-2012, 00:29
ja ik herken het meteen. ik viel ook in slaap tijdens voeding. overdags ben ik een zombie. m'n dochter moest elke keer aangelegd worden elke keer wou ze . zodra ik haar aanleg valt ze in slaap en zie je de melk nog in haar mond. was echt super super vermoeiend.