Bekijk volle/desktop versie : Wie komt rond van €1500,-



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

17-12-2012, 23:32
De titel zegt t al; jouw man is kostwinner en
Verdiend rond de €1500,-. Kunnen jullie als
Gezin met 3 kinderen hiervan rondkomen?

17-12-2012, 23:33


Met toeslagen kan t wel. Gewoon elke dubbeltje tien keer omdraaien dan komt t goed

17-12-2012, 23:35
Er zijn mensen die met een minumum inkomen, en 5 kids, kunnen rondkomen.
Dus dan moet het met 1500 ook lukken.

17-12-2012, 23:35

Citaat door Shinny:
Er zijn mensen die met een minumum inkomen, en 5 kids, kunnen rondkomen.
Dus dan moet het met 1500 ook lukken.

Kinderbijslag belastingen toeslagen kortingen, ja dan kom je min of meer wel rond

17-12-2012, 23:42


Zonder toeslagen is het niet te doen.

Als ik even een berekening zou mogen maken;

+- 500 huur
+-150 gas/elec
+-50 water
+- 300 zorgverzekering(-150 zorgtoeslag)=150
+- 100 (autoverzek+belast)
+- 40 (inboedel)

Totaal: 1140

En dan heb ik het nog niet over de extra's, abonnementen van telefoons, boodschappen etc.

Alleen al boodschappen voor gezin met 3 kinderen is zeker minimaal 50 euro per weekx 4 weken= 200

1140+200= 1340(wat te denken aan benzine, kleding voor kinderen etc).

Nog niet te denken aan sparen, vakanties etc...

Meid , als je geen toeslagen krijgt, dan zou ik echt wat extra werk gaan doen in de avonduren of in de ochtend. Kijk voor huishoudelijke hulp(zwart werk) of evt een (wit) schoonmaakbaantje in de avond 2uurtjes ofzo. Dan verdien je zeker 500 euro per maand en dan kun je wat extra dingen doen.

18-12-2012, 00:03
Misschien, in ieder geval komen ze rond met een min. inkomen en dat is wel minder dan 1500 euro.
Citaat door Yas_Mi_Ne:
Kinderbijslag belastingen toeslagen kortingen, ja dan kom je min of meer wel rond

18-12-2012, 00:12
kan makkelijk, alleen moet je weten hoe je boodschappen moet doen.. EN wat je kan kopen en niet..
ALs je wilt mag je me pm ga ik je budget coach zjn

18-12-2012, 00:19

Citaat door Shinny:
Er zijn mensen die met een minumum inkomen, en 5 kids, kunnen rondkomen.
Dus dan moet het met 1500 ook lukken.
ja toch er zijn zelf mensen met een uitkering die met 1200 rondkomen dus waarom niet met 1500 toch je krijgt genoeg toeslagen en zuinig zijn natuurlijk

18-12-2012, 03:45
Als ik dit zo lees vind ik het toch wel schrijnend. 1500 euro voor 5 gezinsleden is echt wel de minimumgrens. Eigenlijk haalt het de armoedegrens.

Hoeveel bedraagt de kinderbijslag?

Voor wat krijgt men zoal toeslagen?

18-12-2012, 06:15

Nog nooit zo'n gestoorde berekening gezien.
Waarom zou huur 500€ kosten?? Gemiddelde huurprijzen liggen 100€lager
150€ elektra en gas? Ik neem aan dat het on een normaal gezin gaat geen drugshandelaar 80/100€max
50€water ? Dat kan als ze de was,afwas en.douchen met spa blauw maar geen kraanwater meid.
300€verzekering? Aanvullend top is per persoon 133€ong basis 105€gemiddeld
Inboedel 40 per maand? Als je dat betaald leef je in een villa!! 160€ per jaar bij abn amro.

Als ik TS was zou ik na het lezen van jouw reactie zelfmoord hebben gepleegd,wees realistisch jph allah weet waar jij die bedragen vandaan haalt maar 1 ding is duidelijk jij betaald niks van wat je hierboven hebt geschreven


Citaat door Orchidee_:
Zonder toeslagen is het niet te doen.

Als ik even een berekening zou mogen maken;

+- 500 huur
+-150 gas/elec
+-50 water
+- 300 zorgverzekering(-150 zorgtoeslag)=150
+- 100 (autoverzek+belast)
+- 40 (inboedel)

Totaal: 1140

En dan heb ik het nog niet over de extra's, abonnementen van telefoons, boodschappen etc.

Alleen al boodschappen voor gezin met 3 kinderen is zeker minimaal 50 euro per weekx 4 weken= 200

1140+200= 1340(wat te denken aan benzine, kleding voor kinderen etc).

Nog niet te denken aan sparen, vakanties etc...

Meid , als je geen toeslagen krijgt, dan zou ik echt wat extra werk gaan doen in de avonduren of in de ochtend. Kijk voor huishoudelijke hulp(zwart werk) of evt een (wit) schoonmaakbaantje in de avond 2uurtjes ofzo. Dan verdien je zeker 500 euro per maand en dan kun je wat extra dingen doen.

18-12-2012, 06:19
Ts met dat bedrag kan je zeker rondkomen,elke hand is anders,de ene heeft een groter gat in zn hand dan de ander.Ga verstandig om metgeld en je zult met de hulp van allah niks tekort komen

18-12-2012, 06:51
Paar + drie kinderen en dan is 1500 eigenlijk te weinig, het kan erger, maar het is vrij laag. Jullie zouden dan allebei moeten werken.

18-12-2012, 07:25


met 1500 heb je recht op huurtoeslag, zorgtoeslag, kindertoeslag. dan kom je volgens mij uit op rond de 1800. volgens mij lukt het dan net.

18-12-2012, 07:31
Hoe kan je zo veel
Kinderen baren 2 lijkt mij meer dan genoeg.

18-12-2012, 07:35

Citaat door Orchidee_:
Zonder toeslagen is het niet te doen.

Als ik even een berekening zou mogen maken;

+- 500 huur
+-150 gas/elec
+-50 water
+- 300 zorgverzekering(-150 zorgtoeslag)=150
+- 100 (autoverzek+belast)
+- 40 (inboedel)

Totaal: 1140

En dan heb ik het nog niet over de extra's, abonnementen van telefoons, boodschappen etc.

Alleen al boodschappen voor gezin met 3 kinderen is zeker minimaal 50 euro per weekx 4 weken= 200

1140+200= 1340(wat te denken aan benzine, kleding voor kinderen etc).

Nog niet te denken aan sparen, vakanties etc...

Meid , als je geen toeslagen krijgt, dan zou ik echt wat extra werk gaan doen in de avonduren of in de ochtend. Kijk voor huishoudelijke hulp(zwart werk) of evt een (wit) schoonmaakbaantje in de avond 2uurtjes ofzo. Dan verdien je zeker 500 euro per maand en dan kun je wat extra dingen doen.
meen je dit nou???

TS, bovengenoemde prijzen zijn echt belachelijk hoog hoor. ligt er natuurlijk ook aan in welke gemeente je woont maar zo veel zal het niet verschillen.

als jij een gezin hebt van 3 kinderen en jullie hebben 1 inkomen van 1500euro dan kun je huurtoeslag krijgen. ga naar http://www.toeslagen.nl en reken uit wat je je kunt krijgt van de belastingdienst.

gas en electra, wees gewoon zuinig met je electra. niet onnodig lichten aan laten, doe niet een wasmachine laten draaien voor 3 broeken. etc etc.

wateris niet zo duur in nederland. ik gebruik echt veeeeeel water en ik betaal geen eens 17euro per maand.

zorgverzekeringen, hier krigj jij ook zorgtoeslag voor. en ga voor een gezinpolis, die zijn meestal het voordeligst voor jonge gezinnen en heel breed.

als je een auto hebt, neem dan een zuinig auto en je hoeft ook niet altijd de auto te pakken...neem gewoon vaker de fiets. kindje voor en achter en de oudste op eigen fietsje...vinden die kinderen ook veel leuker. tenzij het winter is....dan snap ik dat je vaker de auto pakt.

inboedel......geloof mij 40euro moet je echt in een villa wonen zoals Aboerfissa ook al zei. ik betaal iets van 12euro ofzo aan inboedelverzekering. gewoon via internet zoeken welke voor jou het voordeligst is. ik betaal 12euro en ik toen ik in mijn huis kwam wonen heb ik echt alles nieuw, dus dure meubels, apparatuur etcetc..maar ook mijn marokkaanse goud is goed verzekerd.

boodschappen hoeven niet persee bij de c1000 of de jumbo of ah, Lidl is echt goed. ik doe daar ook mijn boodschappen en wij verdienen samen heel goed. ik vind het onnodig om al mijn booschappen bij een servicesupermarkt te doen. alleen dingen die ik kwalitatief beter vind (A-merken) koop ik wel bij de hoogvliet (vind ik persoonlijk de goedkoopste voor mijn spulletjes).
Als je booschappen doet, doe dan je grote Lidl booschappen helemaal aan het begin van de maand wanneer je uitbetaald krijgt. voorbeeld:

neem een doos olie
doos meel
doos suiker
doos houdbare melk
ik neem altijd een doos en die vul ik met verschillende blikspullen zoals mais, tonijn, rode bieten, doperwtjes (als ze van de vriezer op zijn), appelmoes, fruit op siroop en dat soort dingen die altijd wel handig zijn om thuis te hebben.
verder koop ik al mijn groente en fruit ook bij de Lidl, zij hebben echt de beste kwaliteit en de goedkoopste.
basmatirijst van de Lidl vind ik de beste en goedkoopste.

enige wat ze niet zo lekker hebben bij de Lidl zijn pasta's. dus macaroni enzo....vind ik slechte kwaliteit. die koop ik van het merk perfect van de hoogvliet. (perfect kun je zien als een A-merk!!!).

verder koop ik altijd een doos sapjes, een tray koolzuurhoudend water, kaas, verse melk, gerpaste kaas, mozzarella, smeerkaas, olijven, kruiden, beschuit...etc etc etc koop ik allemaal bij de lidl.

beleg zoals chocopasta, pindakaas, hagelslag, jam enzo koop ik wel allemaal van de hoogvliet. en prik drinken dus coca cola, en alle andere prik drinken nkop ik ook allemaal A-merk.

voor mijn schoonmaakspullen ga ik naar de action.

zo bespaar je zo veel geld.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7