Bekijk volle/desktop versie : Mijn dochter..............



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

17-12-2012, 10:12
Salaam Alijkoem zusters,


Ik heb een dochter die werkt verdient heel goed maar ze geeft ons geen cent niets aan de huiskosten ze speelt met geld terwijl wij het zo hard nodig hebben is dit normaal?

17-12-2012, 10:14


Nee!

Toen ik thuis woonde keek ik naar mijn financiele inkomsten. Daaruit maakte ik een berekening voor mijn betalingen en wat ik p.m. nodig heb. Dan bereken ik hoeveel ik mijn ouders kon geven p.m. Dit deed ik zodra ik mijn salaris kreeg, zo voorkomde ik om aan het eind van de maand krap te zitten. Alhamdoelilah, ik heb niets te klagen.

Ik blij, ouders blij!

Nu ik uit huis ben, help ik mijn ouders nog maandelijks!

Mijn salarig halveer ik met trots voor mijn ouders.

17-12-2012, 10:15
wat een bla

17-12-2012, 10:23
Dit is niet normaal nee! Als ze kan bijdragen moet ze dat doen en niet uitgeven aan onzinnige dingen! Schandalig dat er mensen zijn die geen oog hebben voor het leed van anderen maar alleen aan zichzelf denken!

17-12-2012, 10:26


hoe oud is ze dan?

17-12-2012, 10:32
Ik hoop nooit afhankelijk te zijn van mijn kinderen, maar mocht ik ze ooit financieel nodig hebben dan hoop ik dat ze daar niet moeilijk in gaan doen. Ik doe nu alles voor ze. Bij kleding kopen begin ik met hun, bij het eten klaar maken denk ik aan hun, mohiem bij alles denk ik eerst wat mijn kinderen willen en ga erin mee. Als zij gelukkig zijn dan zijn wij dat ook. Ben ik ziek alsnog breng ik ze naar hun sport. Willen ze iets graag dan doe ik mijn best dat voor ze te krijgen. Al vanaf hun geboorte sparen wij maandelijks voor hun.
Incha allah wil ik gewoon dat het verstandige mensen worden.

Als gezin moet je voor elkaar klaarstaan en dat houd in elkaar helpen. Als zij allah y hfad in de problemen zouden komen dan weten ze dat papa en mama voor hun klaarstaan. Zij kunnen altijd op ons rekenen. Dus mocht het zover komen dat wij hun hulp nodig hebben. Dan hoop ik dat ze zonder twijfelen ons die hulp aanbieden.
Maar nogmaals ik hoop nooit afhankelijk te worden van mijn kinderen.

17-12-2012, 10:33
Wa alaikoem salaam

Het ligt eraan hoe ze haar geld verdiend en hoeveel ze verdiend.
Ze moet zowiezo leren om geen geld te verspillen aan onzin..
Eventueel een financiele bijdrage aan jullie indien dit echt nodig is en eventueel iets opzijzetten.

Hoe oud is ze?

17-12-2012, 10:36
toen ik nog thuis woonde hoefte ik niet van mijn ouders mee te betalen maar ik deed bv wel elke zaterdag een grote boodschap voor thuis of dingen die thuis nodig waren of kleding voor mijn ouders,broertje kopen etc...


Mijn ouders de auto vol tanken dat soort dingentjes..hoefte niet maar deed het wel

17-12-2012, 10:38

Citaat door hawael:
Ik hoop nooit afhankelijk te zijn van mijn kinderen, maar mocht ik ze ooit financieel nodig hebben dan hoop ik dat ze daar niet moeilijk in gaan doen. Ik doe nu alles voor ze. Bij kleding kopen begin ik met hun, bij het eten klaar maken denk ik aan hun, mohiem bij alles denk ik eerst wat mijn kinderen willen en ga erin mee. Als zij gelukkig zijn dan zijn wij dat ook. Ben ik ziek alsnog breng ik ze naar hun sport. Willen ze iets graag dan doe ik mijn best dat voor ze te krijgen. Al vanaf hun geboorte sparen wij maandelijks voor hun.
Incha allah wil ik gewoon dat het verstandige mensen worden.

Als gezin moet je voor elkaar klaarstaan en dat houd in elkaar helpen. Als zij allah y hfad in de problemen zouden komen dan weten ze dat papa en mama voor hun klaarstaan. Zij kunnen altijd op ons rekenen. Dus mocht het zover komen dat wij hun hulp nodig hebben. Dan hoop ik dat ze zonder twijfelen ons die hulp aanbieden.
Maar nogmaals ik hoop nooit afhankelijk te worden van mijn kinderen.


17-12-2012, 10:40
Ze is niet verplicht te geven maar gezien situatie zou ze vrijwillig wat kunnen geven. Maar blijkbaar heb je niks van zulke normen en waarden mee gegeven in de opvoeding.

17-12-2012, 10:43
[QUOTE=trico20;112197164]toen ik nog thuis woonde hoefte ik niet van mijn ouders mee te betalen maar ik deed bv wel elke zaterdag een grote boodschap voor thuis of dingen die thuis nodig waren of kleding voor mijn ouders,broertje kopen etc...


Mijn ouders de auto vol tanken dat soort dingentjes..hoefte niet maar deed het wel[/QUOTE



KIjk je ouders helpen is mooi!

In dit geval zou ik haar laten kiezen, of sparen of een bedrag aan mij geven, als dan toch het geld verspild wordt!

17-12-2012, 10:45
Het is wel belangrijk de leeftijd hier te vermelden.
Ze verdient heel goed??

Praat er maar met haar over, ik snap niet dat mensen hier een topic over kunnen open.
Je kan haar toch leren met geld om te gaan.

Verder is ze niet eens verplicht te geven, jullie zijn verantwoordelijk voor haar. Je kan niet van haar vragen voor jullie financiele problemen op te draaien. Ik krijg het idee dat ze 16 is en een bijbaantje heeft bij de AH ofzo.

Mijn ouders accepteerden nooit wat van me, vind het echt onzin als ouders dit van hun kinderen eisen. Als het een volwassene is met een goede baan die nog thuis woont, vind ik het wel een beetje raar als ze helemaal niks bijdraagt.

17-12-2012, 10:45


ben het ook eens met hawael ; ik vind trouwens dat je als ouder je kids niet moet opzadelen met jullie financiele problemen & al helemaal niet dwingen mee te betalen tenzy ze een vaste voltydse baan heeft & nog thuis woont & je geen kinderbyslag meer krygt voor haar maar dan nog zou ik ook altyd proberen om onafhankelyk te zyn ; je bent de ouder ; een voorbeeld ; misschien is ze nog jong & op een leeftyd dat ze gewoon wilt uitgeven? je hebt niet bygezegd hoe oud ze is? hoe dan ook hoop echt dat je als ouder beetje gaat nadenken ; thuis hadden we het vroeger ook niet breed ; maar toch mocht ik toen nog niet gaan werken ; zelfs tot op vandaag & nu me eigen leventje heb enzo zouden me ouders zéér moeilyk iets van geld kunnen aanvaarden van my dat is iets waar ik superveel respect voor heb ondanks dat ze ons zo goed mogelyk leven wouden geven ; voed je kind met trots op & gedraag je als een ouder

17-12-2012, 10:59
wtf.. Het is toch haar geld?

vind dat een kind alleen moet bijdragen als een familie financieel niet rond kan komen.

17-12-2012, 11:02

Citaat door Polkadot:
wtf.. Het is toch haar geld?

vind dat een kind alleen moet bijdragen als een familie financieel niet rond kan komen.
Het is zeker haar geld, maar als ouder vind ik wel dat je je kind moet leren hoe je met je geld om moet gaan. Zal ze later veel profijt van hebben.
Vandaar dat ik (zoals eerder vemeld) haar zou laten kiezen: of sparen (hoeft niet alles te sparen) OF een bedrag afgeven. En dat komt dan doordat het verspild wordt (zoals TS vertelde)

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15