Bekijk volle/desktop versie : Wat te doen als jouw broers niet overeenkomen met je man?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

17-12-2012, 00:53
Selaam dames.
Normaal gezien open ik nooit topics maar nu zit ik wel effe met mijn handen in de haren.

Wat zou je doen moesten jouw broers jouw man negeren en kleineren zonder enige geldige reden?

Ik ben al bijna 4jaar getrouwd en steeds dezelfde liedje, ik had gehoopt dat het met de jaren zou beteren maar integendeel het word erger.

Ze zijn allemaal leeftijd genoten dus daar kan het allesinds niet aan liggen.
Mijn man was in het begin altijd vriendelijk en sociaal met hun maar nadat mijn broers altijd zo kinderachtig deden en hem altijd oneerlijk behandelden gaf men man er uiteindelijk de brui aan en doet hij ook geen moeite om overeen te komen met hen.

Dus als we allemaal samen komen bij mijn ouders thuis is er altijd zo een kille sfeer in huis en ik haat dat.

Bovendien doen ze ook raar (zehma niet mee spelen en aandacht geven zoals de andere kindjes van men broers en zussen) tegen men 1jarig zoontje omdat hij op zijn papa lijkt.

De reden dat ik kan denken dan ze zo doen is volgens mij door het karakterverschil tussen mijn jongste broer en mijn man. En van mijn oudere broer was het zo dat die een tijdje wel overeen kwamen maar toen begon tie met zijn huis te verbouwen maar mijn man is hem nooit gaan helpen wegens gebrek aan tijd ( school, werk, voetbal enz.)
dus daarachter begon de oudste broer hem dan ook heel hard te negeren en de contacten helemaal stop gezet.

Hebben jullie enkele tips lieve dames want ik weet echt niet meer wat te doen.

17-12-2012, 00:56


Wat vinden je ouders hiervan?

17-12-2012, 01:04
Mijn moeder ziet het ook wel maar zij probeerd de vrede hierin te houden door te zeggen dat ik het niet zo persoonlijk moet nemen maar ja ik zie ook wel dat ze het niet normaal vind maar voor haar zijn mijn broers haar twee prinsen dus kan ze hen niet veel zeggen. Maar het is echt frustrerend joh pfff echt een hel als ik hen daar tegen kom.

@ Elnett ja inderdaad mijn zoontje voel dat ook want als mijn broers hem dan eens in de zoveel tijd willen vastpakken zehma om niet te overdrijven dan begint hij altijd te huilen. Kinderen voelen dat.

17-12-2012, 01:12
Kom op dames wat zouden jullie doen in zo een situatie. Zou je dan na een tijdje zoiets hebben van screw it ik hou van mijn man en hij van mij mijn broers kunnen de hoogste boom in, of zou je meer zeggen van nee het zijn mijn broers dus ik ga blijven nice doen tegen hun ookal heb je talloze keren er opmerkingen over gegeven dan ze me ermee kwetsen en ze moeten kappen?

17-12-2012, 01:42



Citaat door haifa8:
Kom op dames wat zouden jullie doen in zo een situatie. Zou je dan na een tijdje zoiets hebben van screw it ik hou van mijn man en hij van mij mijn broers kunnen de hoogste boom in, of zou je meer zeggen van nee het zijn mijn broers dus ik ga blijven nice doen tegen hun ookal heb je talloze keren er opmerkingen over gegeven dan ze me ermee kwetsen en ze moeten kappen?
Je hoeft niet te kiezen. Blijf normaal en vriendelijk doen tegen je broers, maar laat ze ook weten dat je zulk gedrag niet pikt. Je man moet zich zeker wel gesteund blijven voelen door jou. Wat ik wel nergens op vind slaan is dat ie niet even is gaan helpen, hij had het te druk met voetbal? Sorry, maar dat slaat nergens op. Maar om hem daarom te negeren, slaat ook weer nergens op. Je broers zijn echt kinderachtig als ik het zo lees en ik maar denken dat alleen vrouwen zo onderling zijn.

17-12-2012, 01:47
Jou broers zijn echt kinderachtig.

17-12-2012, 01:54
Waarom ga je niet met ze praten met jouw man erbij?

17-12-2012, 02:00
ik zou eerlyk gezegd weinig tot niks met ze te maken willen hebben ; dan ga je maar bv vaker by je schoonouders op bezoek & als je je ouders wilt zien dan nodig je ze maar zelf uit of ga je maar alleen & als ze vragen waarom je man niet mee is smoesjes verzinnen

je broer is zehma boos omdat hy hem niet is komen helpen HALLO als iemand MY als shit zou behandelen dan zou ik diegene ook niet gaan helpen & jou man deed het niet eens bewust & dan word het hem nog kwalyk genomen?

ik zeg afstand

17-12-2012, 02:11
Oh wat zielig voor je man zeg, wat een stelletje kinderen jou broers.

17-12-2012, 02:14
waarom zou hij??

17-12-2012, 02:22

Citaat door haifa8:
Kom op dames wat zouden jullie doen in zo een situatie. Zou je dan na een tijdje zoiets hebben van screw it ik hou van mijn man en hij van mij mijn broers kunnen de hoogste boom in, of zou je meer zeggen van nee het zijn mijn broers dus ik ga blijven nice doen tegen hun ookal heb je talloze keren er opmerkingen over gegeven dan ze me ermee kwetsen en ze moeten kappen?
Lieve schat, dit wat je hier aangeeft is natuurlijk onmogelijk, dat snap je zelf ook wel.

Juist daarom, open je deze topic ook.
Je kan niet makkelijk je broers kiezen of je man tegen de nader. Beide zijn belangrijk (wie meer is, laten we even achterwege).

Terug komend op je vraag. Het lijkt me erg lastig je situatie. Probeer steun te vragen van je ouders. Ik neem aan dat zij de koude oorlog sfeer ook voelen, dus ook zij zullen wensen/hopen op verbetering. Wellicht dat zij je broers kunnen aanspreken.
Zoek uit wat hetgene precies is wat niet klikt en waar beide partijen tegenaan lopen en werk daaraan!
Probeer is wat meer leuke dingen te doen met ze, waarom doen ze bijv, nooit iets samen? (zover de situatie dat toelaat natuurlijk)
Nodig ze anders bij je thuis uit, misschien moet je het stapsgewijs doen, dus niet alle broers tegelijk, maar 1 voor 1. BEspreek ook met je man dat je het belangrijk vindt dat ze het goed met elkaar kunnen vinden (friends4ever hoeft natuurlijk ook niet, maar je snapt me wel). Wellicht dat ze dan zullen loskomen.

In ieder geval succes meid, sterkte, lijkt me lastig.

17-12-2012, 03:05

Citaat door haifa8:
Selaam dames.
Normaal gezien open ik nooit topics maar nu zit ik wel effe met mijn handen in de haren.

Wat zou je doen moesten jouw broers jouw man negeren en kleineren zonder enige geldige reden?

Ik ben al bijna 4jaar getrouwd en steeds dezelfde liedje, ik had gehoopt dat het met de jaren zou beteren maar integendeel het word erger.

Ze zijn allemaal leeftijd genoten dus daar kan het allesinds niet aan liggen.
Mijn man was in het begin altijd vriendelijk en sociaal met hun maar nadat mijn broers altijd zo kinderachtig deden en hem altijd oneerlijk behandelden gaf men man er uiteindelijk de brui aan en doet hij ook geen moeite om overeen te komen met hen.

Dus als we allemaal samen komen bij mijn ouders thuis is er altijd zo een kille sfeer in huis en ik haat dat.

Bovendien doen ze ook raar (zehma niet mee spelen en aandacht geven zoals de andere kindjes van men broers en zussen) tegen men 1jarig zoontje omdat hij op zijn papa lijkt.

De reden dat ik kan denken dan ze zo doen is volgens mij door het karakterverschil tussen mijn jongste broer en mijn man. En van mijn oudere broer was het zo dat die een tijdje wel overeen kwamen maar toen begon tie met zijn huis te verbouwen maar mijn man is hem nooit gaan helpen wegens gebrek aan tijd ( school, werk, voetbal enz.)
dus daarachter begon de oudste broer hem dan ook heel hard te negeren en de contacten helemaal stop gezet.

Hebben jullie enkele tips lieve dames want ik weet echt niet meer wat te doen.
je man moet het zelf oplossen en als hij er mee kan leven so be it. vrouwen worden vaak door schoonzussen uitgekotst en slecht behandeld en de man bemoeit zich er vaak niet mee, tenzij het echt bitchfight wordt en hij er echt in wordt betrokken. dus zolang jij niet in wordt betrokken zoeken ze het maar uit. je man hoeft niet te gaan op dagen dat je broers er zijn.
ik zou me er verder niet mee bemoeien. en zou er ook niks van zeggen. als volwassen mannen zo kinderachtig gaan doen kan je beter je mond houden voordat ze je gaan verwijten dat je kant van je man kiest en het helemaal escaleert.

hogedrukreinige

17-12-2012, 06:10


Dit doet echt pijn jou broers hebben wel het recht om je man te negeren maar ze moeten wel normaal doen tegen jou kind

17-12-2012, 06:54
Snap sommige Marokkanen echt niet. Waar is hun zelfrespect gebleven? Als ze raar doen, ook tegen het kindje moeten ze lekker oprotten, broer of niet. Hallo, zulk gedrag moet je absoluut nooit tolereren

17-12-2012, 06:55

Citaat door hogedrukreinige:
je man moet het zelf oplossen en als hij er mee kan leven so be it. vrouwen worden vaak door schoonzussen uitgekotst en slecht behandeld en de man bemoeit zich er vaak niet mee, tenzij het echt bitchfight wordt en hij er echt in wordt betrokken. dus zolang jij niet in wordt betrokken zoeken ze het maar uit. je man hoeft niet te gaan op dagen dat je broers er zijn.
ik zou me er verder niet mee bemoeien. en zou er ook niks van zeggen. als volwassen mannen zo kinderachtig gaan doen kan je beter je mond houden voordat ze je gaan verwijten dat je kant van je man kiest en het helemaal escaleert.

hogedrukreinige
ah ze moeten lekker dom en kinderachtig doen. Iemand die ze corrigeert is bij deze niet gepast? Is dat islamitisch correct dan?

Pagina's : [1] 2 3 4 5