Bekijk volle/desktop versie : Scheiden en dan weer trouwen met...



29-12-2004, 08:45
dezelfde persoon, kan dit volgens de Islaam?


29-12-2004, 08:53


Dit kan wel volgens de Islam. Maar in de marokaanse is het wat ingewikkelder. Volgens mij kan je een scheiding hebben op verschillde manieren. En bij 1 vorm zou je om weer met dezelfde persoon te trouwen eerst met een ander trouwen en dan weer scheiden. En dan kan je met degene trouwen waar al getrouwt ben geweest. Al gebeird op dezelfde dag.

29-12-2004, 08:57

Citaat door kenitrias:
Dit kan wel volgens de Islam. Maar in de marokaanse is het wat ingewikkelder. Volgens mij kan je een scheiding hebben op verschillde manieren. En bij 1 vorm zou je om weer met dezelfde persoon te trouwen eerst met een ander trouwen en dan weer scheiden. En dan kan je met degene trouwen waar al getrouwt ben geweest. Al gebeird op dezelfde dag.
Volgens mij mag het tot 3 keer trouwen met dezelfde persoon en dan weer met een ander trouwen en dan weer terug allahoeahlem

29-12-2004, 09:37
Je kan het natuurlijk ook opzoeken he?

29-12-2004, 11:16


Waarom niet gewoon getrouwd blijven..haha bespaart je een hoop geld en ellende. Daarom moeten mensen ook goed nadenken voordat ze gaan scheiden.

29-12-2004, 11:20

Citaat door oemDua:
Waarom niet gewoon getrouwd blijven..haha bespaart je een hoop geld en ellende. Daarom moeten mensen ook goed nadenken voordat ze gaan scheiden.


wel kijk , dit is bv. een oplossing tegen shoer die de man en vrouw uit
elkaar wil halen,
een gescheiden stopt de werking ,
en je kan erna gewoon terug trouwen ;


Is maar een voorbeeld

29-12-2004, 11:23

Citaat door Miss_Magrebia:


en of goed nadenken voor ze gaan trouwen
Yeps dat natuurlijk ook, soms trouwen mensen omdat ze een jongen bv zo knap vinden en dan blijkt later dat ie een rotte innerlijk heeft. Leer de jongen eerst goed kennen (op een halal manier inshallah) en denk er goed over na alvorens te trouwen.

29-12-2004, 11:52

Citaat door Miss_Magrebia:


mensen kunnen veranderen, men laat de waare aart pas zien wanneer je samen onder 1 dak woont
Klopt helemaal....Miss_Magrebia

29-12-2004, 11:59
Je weet pas hoe je man of vrouw is als je samen onder 1 dak woont en niet eerder

En verder kun je nooit van te voren weten of je te maken hebt met een goede of een slechte persoon

En idd mensen denk heeeeel goed na voordat je gaat scheiden het is niet zomaar een stap..


29-12-2004, 18:16
als de man drie keer wollah heeft gezegt mag hij de vrouw niet terug nemen......
Sommige jongens krijgen dan zwaar spijt maja iedereen zijn keus

29-12-2004, 18:21
trouwen scheiden trouwen scheiden ik zou hoofdpijn krijgen!!! laat het gewoon op 1 keer dat scheelt veel geld en ellendeeeeeeeeeee en schande

30-12-2004, 17:56

Citaat door Habibinur:
trouwen scheiden trouwen scheiden ik zou hoofdpijn krijgen!!! laat het gewoon op 1 keer dat scheelt veel geld en ellendeeeeeeeeeee en schande
Het scheelt zekker veel hoofdpijn maar soms scheiden personen door roddels en door families enzovoort ik zou het denk ik nooit doen maar als het echt waard is dan zou ik er ook voor gaan en schande als je op schande zou letten dan let je te veel op andere mensen je moet kijken wat jij wilt en je ouders andere mensen kan je tog niks schelen