Bekijk volle/desktop versie : Ww hulp. Vraag



Pagina's : [1] 2

15-12-2012, 18:29
Binnenkort raak ik mijn baan ivm reorganisatie nu is het heel moeilijk om te berekenen hoeveel ww ik zal krijgen misschien dat iemand mij kan helpen ik verdien2721 bruto per maand wat zou ik dan netto als uitkering overhouden daarbij heb ik ook altijd overgewerkt telt dat mee? Alvast bedankt

15-12-2012, 18:51


De helft van je salaris en als je bijv 5 jaar in dienst was dan krijg je maar 5 maanden ww dan moet je of naar bijstand of aan het werk gaan ze doen echt moeilijk zei bezuinigen kei veel met ww'ers..

15-12-2012, 18:54
De vraag is in de eerste plaats of er recht is op een ww uitkering. De belangrijkste vragen daarbij in de eerste plaats: is er uberhaupt sprake van werkloosheid ( verlies van minstens 5 uren per week of in geval van een kleine baan: verlies van tenminste de helft van de uren die werden gewerkt). als is geconstateerd dat er sprake is van werkloosheid komt de vraag aan bod of er recht is op ww. Daarvoor wordt gekeken of wordt voldaan aan de referte eis (is er in het tijdvak van 36 weken voorafgaand aan de eerste ww dag in tenminste 26 weken arbeid verricht) En er wordt gekeken of er geen sprake is van verwijtbare werkloosheid.

De hoogte van de ww bedraagt de eerste 2 maanden 75% van het dagloon en vanaf de 3e maand 70% van het dagloon.

15-12-2012, 18:55
Serieus dus ik verdien nu 1800 netto dat wilt dus zeggen ongeveer 900e dan heb ik een probleem ivm vaste lasten ik weet wel dat ik 10 maanden ww krijg werk al echt lang

15-12-2012, 18:55



Citaat door barbie:
De helft van je salaris en als je bijv 5 jaar in dienst was dan krijg je maar 5 maanden ww dan moet je of naar bijstand of aan het werk gaan ze doen echt moeilijk zei bezuinigen kei veel met ww'ers..
klopt niet wat jij zegt
tweede dikgedrukte klopt ook niet.

15-12-2012, 18:58
Thanks maaltje ik weet wel dat ik er recht op heb want met mij gaan er 30 andere uit en sommige deze maand al alleen ik weet niet hoe ik mijn netto uitkering kan uitrekenen wa t als ik uitga dat ik 75 procent overhou zou dat betekenen dat ik 1350 netto overhou maar is dat wel reëel en tellen zijn mijn overwerk mee want dat is altijd structureel geweest heb een 36 u contract maar werk er standaard 44 plus nog toeslagen die niet in mijn contract staan maar wel structureel ontvang ivm avonddiensten en 2 k in de maand zaterdag

15-12-2012, 19:00
70% van je laatst verdiende loon en voor elk gewerkt jaar 1 maand WW.
De eerste 2 maanden 75% en de resterende maanden 70% .

15-12-2012, 19:02

Citaat door samiraboua:
Thanks maaltje ik weet wel dat ik er recht op heb want met mij gaan er 30 andere uit en sommige deze maand al alleen ik weet niet hoe ik mijn netto uitkering kan uitrekenen wa t als ik uitga dat ik 75 procent overhou zou dat betekenen dat ik 1350 netto overhou maar is dat wel reëel en tellen zijn mijn overwerk mee want dat is altijd structureel geweest heb een 36 u contract maar werk er standaard 44 plus nog toeslagen die niet in mijn contract staan maar wel structureel ontvang ivm avonddiensten en 2 k in de maand zaterdag
het is volgens mij niet 75% van je salaris, je dagloon wordt berekend door 1/261 deel te nemen van het loon dat je in de periode van 1 jaar voorafgaande aan het jaar waarin je werkloos wordt (ze kijken naar het aangiftetijdvak, je3ni het belastingjaar waar je aangifte voor doet en dat is altijd 1 jaar eerder). Overigens zit er ook een max op het dagloon.

15-12-2012, 19:02
Of ze overuren ook meerekenen durf ik niet te zeggen. Misschien dat ze dat wel doen als het bij jou structureel was.

15-12-2012, 19:07
Echt bedankt maak mij zorgen daarom alleen wel jammer dat ik vorige jaar minder verdiende het vervelende is dat je in onwetende blijft zitten totdat hij met de beslissing komen

15-12-2012, 19:08

Citaat door samiraboua:
Echt bedankt maak mij zorgen daarom alleen wel jammer dat ik vorige jaar minder verdiende het vervelende is dat je in onwetende blijft zitten totdat hij met de beslissing komen
Als je niet aan het minimum komt kun je misschien aanspraak maken op een toeslag op grond van de toeslagenwet.

you're welcome.

ja dat is wel vervelend inderdaad. Maar misschien is het juist goed en kun jij alvast actie ondernemen, op zoek gaan naar iets anders etc.

15-12-2012, 19:14
Dat is zo maar dat doe ik zeker al alleen is niet makkelijk heb een leidinggevende functie en zou dat wel willen houden maar niet zoveel uren meer ........

15-12-2012, 19:28



Citaat door samiraboua:
Dat is zo maar dat doe ik zeker al alleen is niet makkelijk heb een leidinggevende functie en zou dat wel willen houden maar niet zoveel uren meer ........
Het is niet makkelijk nee, maar zeker niet onmogelijk. Op een gegeven moment zul je keuzes maken. als jij iets anders kan vinden waarmee je je kosten kunt dekken, lijkt het me voor de hand liggen om daarvoor te kiezen ipv langer blijven wachten op een nieuwe leidinggevende functie...

15-12-2012, 20:09
Ewa hou je baan is moeilijk tegenwoordig bespreek het met jou baas wat tie voor je kan betekenen..

Pagina's : [1] 2