Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Medicijnenvrouw gezocht voor baby vol met slijm!!!



14-12-2012, 23:57
Salaama3likoem,

Ik ben op zoek naar een medicijnenvrouw t schijnt heel goed te zijn voor babies vol met slijmpjes, mijn dochter heeft er al 2/3maanden last van heeft erdoor zelfs in t ziekenhuis gelegen rsv virus maar ze zeggen niks te kunnen doen aan de slijmpjes die moet ze zelf ophoesten wat haar maar niet lukt. En nu weer zeer last van hoestbuien en heel veel slijm. T schijnt dat die vrouwen een veer met olijfolie gebruiken en dan komt het er allemaal uit na goede ervaring van een tante die het in marokko heeft laten doen sindsdien gaat t super met haar dochtertje.

Inshallah weet iemand anders meer of kent iemand zo een vrouw in de fam tegen vergoeding uiteraard.

15-12-2012, 22:06


salaam sel_
ik ken zeker een vrouw voor je die heel goed is in slym weghalen by babys. pm my zodat ik jou het adres kan geven

18-12-2012, 23:48
ach een medicijnenvrouw neemt dit echt niet weg (weet dit uit ervaring)
Goed aerosolen,kamerverdamper en het neusje regelmatig spoelen met fysiologisch serum en eventueel een slijmoplosser.
Dit is een gekend probleem bij jonge kinderen en vooral in de wintermaanden,die verkoudheden zijn de oorzaak.
Je zou al bij de eerste tekene van een verkoudheid het neusje goed moeten spoelen en eventueel een neusdruppel halen bij de apotheker.
S nachts het hoofdeinde verhogen kan je kleintje ook wat helpen.
En als je een kindje hebt die hiervoor heel vatbaar is(vooral als het veel in contact komt met andere kindjes bv creche of onthaalmoeder) dan kan je beter aan je arts iets vragen dat je preventief kan gebruiken tijdens de wintermaanden bv flixotide puf.

Ik weet dit uit ervaring en werk ook al 8jaar met kleine kinderen.

hopelijk heb je hier iets aan.


T

18-12-2012, 23:53

Citaat door maisan_:
ach een medicijnenvrouw neemt dit echt niet weg (weet dit uit ervaring)
Goed aerosolen,kamerverdamper en het neusje regelmatig spoelen met fysiologisch serum en eventueel een slijmoplosser.
Dit is een gekend probleem bij jonge kinderen en vooral in de wintermaanden,die verkoudheden zijn de oorzaak.
Je zou al bij de eerste tekene van een verkoudheid het neusje goed moeten spoelen en eventueel een neusdruppel halen bij de apotheker.
S nachts het hoofdeinde verhogen kan je kleintje ook wat helpen.
En als je een kindje hebt die hiervoor heel vatbaar is(vooral als het veel in contact komt met andere kindjes bv creche of onthaalmoeder) dan kan je beter aan je arts iets vragen dat je preventief kan gebruiken tijdens de wintermaanden bv flixotide puf.

Ik weet dit uit ervaring en werk ook al 8jaar met kleine kinderen.

hopelijk heb je hier iets aan.


T

27-12-2012, 10:50


precies zelfde verhaal als mijn zoontje...blijkt dat de oorzaak vocht in zijn oren is. JE moet aerosol gebruiken helpt goed

01-01-2013, 16:06
In marokko doen ze dat met app. ziekenhuis weg laten zuigen ..

andrrs meficijnen vrouwtjecdie dit met een veer uit lichaam haslt.

06-01-2013, 13:22
olijfolie helpt inderdaad voor maaltijd 2lepeltjes gegeven,bij mijn tweeling hielp het wel

06-01-2013, 13:38
ik kan het zelf gratis voor je doen als je in de buurt woont.
mijn alle drie de kinderen hebben het gehad als gevolg van bronchites en alle 3 de keren kwam er iemand van de wit-gele kruis om de slijm uit hun longen te slaan.
ondertussen werd het mij geleerd omdat het meerdere malen per dag moet gebeuren. bij de laatste kind heb ik het gewoon gedaan.
ondertussen moet je het ondersteunen door een aerolsol apparaat die je kan huren bij de apotheek,
dus eerst 10 minuten met de apparaat en de medicatie die erbij hoort en dan gaan de slijmen los zitten en dan sla je ze er uit.
zo deden we het ook. nu hebben mijn kinderen al jaren geen last meer.